TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Fabryka Pojazdów Szynowych z umową na modernizację 60 wagonów
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.11.2017 12:27:59 14 komentarzy
Fabryka Pojazdów Szynowych z umową na modernizację 60 wagonów

Należąca do ARP poznańska spółka H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych podpisała z PKP Intercity umowę na modernizację 60 wagonów.

Wartość kontraktu to ponad 273 mln złotych brutto. Nowe wagony pojadą np. na trasach ze Szczecina do Olsztyna czy z Zielonej Góry do Gdyni. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Poznańska firma ma 30 miesięcy na realizację całego zamówienia, ale pierwsze wagony mają trafić do przewoźnika w czwartym kwartale 2018 roku.

Wysoki komfort standardem w pociągach ekonomicznych

PKP Intercity, jako narodowy przewoźnik, coraz więcej inwestuje w zakup oraz modernizację swojego taboru. Chcemy, aby Polacy mogli korzystać z pociągów zestawionych z nowoczesnych wagonów i pojazdów. Ten kontrakt to kolejny krok do realizacji tego celu – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Przedmiotem umowy jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 60 wagonów typu 111A/141A z prawem opcji na kolejne 30. Po modernizacji wagony pojadą jako pojazdy przedziałowe klasy 2. Pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewni zabudowa nowoczesnych wózków. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Silny przemysł kolejowy to jeden z filarów rozwoju Polski. ARP mając w portfelu spółki o profilu kolejowym czuje się współodpowiedzialna za rozwój tej branży. Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu to przykład firmy, która dzięki prowadzonym przez ARP procesom restrukturyzacyjnym wraca do swojej dawnej świetności i dzięki konkurencyjnej ofercie może stać się kluczowym graczem na rynku. Potwierdzeniem jest kolejny kontrakt realizowany dla PKP Intercity, który nie tylko przyczyni się do stabilizacji finansowej spółki, ale również pozwoli na zwiększenie zatrudnienia – mówi Andrzej Kensbok, wiceprezes ARP S.A.

Konsekwentnie realizujemy założenia naszej strategii taborowej. Chcemy zapewniać naszym pasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Wyposażenie takie jak gniazdka elektryczne, klimatyzacja oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej mają stać się standardem w pociągach kategorii ekonomicznej – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Pierwsze wagony już w IV kwartale 2018 roku

PKP Intercity otrzymało dwie oferty na realizację zamówienia – od firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Atrakcyjniejsza okazała się propozycja poznańskiej firmy. Na modernizację 60 wagonów lub 90 (jeśli PKP Intercity zdecyduje się na dodatkowe 30 sztuk wagonów), FPS H. Cegielski będzie miała 30 miesięcy. Pierwsze wagony powinny wrócić do PKP Intercity już w czwartym kwartale 2018 roku. Natomiast przegląd poziomu 3. nastąpi po 18 miesiącach od zakończenia modernizacji poszczególnych pojazdów.

Ta umowa pozwala naszej spółce na stabilizację niezbędną dla kontynuowania programu restrukturyzacji. Modernizacja 60 wagonów PKP Intercity przyśpieszy dalszy rozwój naszego zakładu oraz otworzy możliwość realizacji szerokiego programu inwestycyjnego – podkreśla Hubert Stępniewicz – prezes H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych.

Wagony będą kursować na trasach:

• Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok

• Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok

• Kraków/Lublin – Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście

• Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.

• Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Nawet 2,5 mld złotych na inwestycje PKP Intercity

Całkowita wartość zamówienia to ponad 273 mln brutto (modernizacja 60 wagonów wraz z naprawą P3). Przewoźnik może skorzystać również z prawa opcji na 30 wagonów. Wtedy wartość kontraktu wyniesie blisko 410 mln zł brutto. PKP Intercity jest w trakcie realizacji strategii taborowej na lata 2016-2020. Łączna wartość planowanego programu modernizacji i zakupu taboru oraz inwestycji w stacje postojowe wyniesie około 2,5 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FPS
PKP Intercity
wagon
modernizacja
  • xtrain – 09.11.2017

    I tu należy szczerze podziękować dla PIC-u , że będą to zmodernizowane wagony przedziałowe. Zwyciężył rozsądek i wygoda podróżnych. Oby tak dalej.

  • gutek – 09.11.2017

    Ciekawostka-wagony 111 pamiętają Gomułkę

  • NCi – 09.11.2017

    Doszli już do ściany? Nie tylko nie mają wagonów, ale i nawet sprawnych loków. Nareszcie podjęli jakąś decyzję. Jeśli modernizowaliby to co warto modernizować czyli wagony, które mają nie więcej jak 25 lat należałoby uznać decyzję za słuszną. Co w tej sytuacji, gdy chcą modernizować stare trupy ("najnowsze" 111a budowane były przed 1990 rokiem)? Będą stare konstrukcyjnie wagony w nowym poszyciu, z nowymi wnętrzami i wózkami 25 AN do 160km/h. Skok cywilizacyjny w IC na ich miarę i możliwości. Z drugiej strony lepsze to niż stary, ceratowy wagon wypożyczony od pepików. Do końca nie wiem czy się cieszyć z tych 60 zmodernizowanych starych wagonów, czy śmiać z marnych możliwości naszego narodowego przewoźnika.

  • Przemek – 09.11.2017

    Wszystkie nowe pociągi jak i zmodernizowane wagony dawać na Wielkopolskę

  • anarh – 09.11.2017

    Jak nowe wózki . to ok . jak dobrze wygłusza akustycznie pudło/ strefę pasazerską . to ok. i tylko tak powinni modernizować jak już . i na dalekie trasy je dac . np. gdynia--> Góry.. bo na starych złomach to aż w głowie huczy po dłuższej podrózy

  • DarekP – 09.11.2017

    Wielkopolskę dopieszczają składy EIC i IC na nowych wagonach, nodernizacje muszą wystarczyć reszcie Polski ;)A tak swoja drogą, to może się okazać, że z racji nowych wózków do modernizacji pójda stosunkowo młode wagony, które wytrzymaja kolejne 25 lat eksploatacji.

  • G.kolejarz – 09.11.2017

    Cieszy fakt,że będą modernizowali te wagony.Ja bym poszedł za ciosem i od razu zrobił te 90 sztuk.To już będzie coś. Tylko żeby nie wloklo się to całymi latami.Wiadomo,że przewoźnik musi pozyskiwać też nowe wagony na trasy gdzie będzie 160 lub 200 km/h. Na pozostałych trasach mogą spokojnie jeździć wagony zmodernizowane bo tam pojedzie się 120 no może 140 km/h.

  • S5 – 09.11.2017

    Trzymajmy tylko kciuki za FPS żeby dali radę:)

  • DarekP – 10.11.2017

    Na pierwszy wagon mają 250 dni i myślę, że to co powstanie po tych dniach będzie kluczowe dla opcji. Intercity we własnym zakresie może nie zrobić kolejnych wagonów taniej, bo cenna z nowymi wózkami jest dość korzystana, choć powyżej budżetu.Byle nie mieli tyle usterek do usuwania, co w 144A

  • stoker – 10.11.2017

    Bardzo dobra decyzja. Jeśli Ceglarz spisze się jak należy, będziemy mieli 60 (albo i 90) bardzo dobrych wagonów na kolejnych 20 lat.Do modernizacji skierowano praktycznie same wagony typu 141A, czyli z lat 1990 - 1992. Co najważniejsze - dostaną nowe wózki - zapewne typu 25AN, więc jakość podróży powinna być wysoka, porównywalna z jazdą w 136A, czy 144A. Miejmy nadzieję, że HCP nie pożałuje kasy na odpowiednie wygłuszenie, to komfort będzie na prawdę wysoki.

  • JanuszJG – 10.11.2017

    Bardzo dobrze, że PKP IC pomyślało o pasażerach, którzy wola podróżować w wagonach przedziałowych. Cieszy też fakt, że te zmodernizowane wagony będą posiadały 6 miejscowe przedziały.

  • Xxx – 10.11.2017

    Tyle zadeklarowanych tras i tylko 90 wagonów? Yyyy no chyba mało coś

  • Kazimierz – 13.11.2017

    Wagony potrzebne tylko nie z taką jakością wykonania jak wagony po P5 typu 144 które tygodniami maja problemy aby spokojnie zaliczyć przegląd P0. Może czas na jakość a nie na ilość tak jak to kiedyś potrafił robić stary sprawdzony CEGIELSKI

  • Damian – 16.11.2017

    Czym się cieszycie? Modernizacja 60-ciu? A ile zostanie kolejnych wagonów odstawionych w samym 2018 roku? Sorry, ale uważam, że więcej pujdzie w krzaki. Ubolewam, ze IC zrezygnowało ze składów wagonowych na trasie Warszawa - Wrocław p. Kalisz. Jazda w tramwajach powoli się ludziom przejada...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....