TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Fatalny stan taboru na Pomorzu, co się zmieniło przez ostatni rok?
InfoRail.pl - Opublikowano: 26.07.2018 13:37:51
Fatalny stan taboru na Pomorzu, co się zmieniło przez ostatni rok?

Dokładnie rok temu pisaliśmy o fatalnym stanie taboru w województwie pomorskim. Na problem zwracała bowiem uwagę posłanka Jolanta Szczypińska.

Rok temu pisaliśmy, że połączenia są obsługiwane przez jednostki EN57 i EN71, w najlepszym przypadku zmodernizowane. Jedyne nowe ezt-y w regionie to dwa Impulsy PKP SKM. Nieco lepiej sytuacja wygląda z taborem spalinowym. Ten stanowią pociągi w miarę nowe. Znaczna część tego, co lepsze, stanowi jednak własność Urzędu Marszałkowskiego.

Co zmieniło się przez roku? Niewiele. Kluczowe połączenia w regionie nadal obsługiwane są przez EN57 i EN71, bywa, że niezmodernizowane. Na Pomorze trafiły dwa zmodernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowiecki składy EN57. Przewozy Regionalne nawet nie pomyślały o wysłaniu tam Feniksów czy zmodernizowanych EN72. Pytany przez nas podczas prezentacji składów wyremontowanych przez FPS jednostek o Pomorze szef Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski unikał odpowiedzi wyjaśniającej tę kwestię. Inne zmiany to przemalowanie jednostek w nowe barwy Polregio. To jednak komfortu podróżowania nie podniosło. W PKP SKM też raczej stabilnie. Bez istotnych zmian taborowych. Nadal podstawę taboru stanowią EN57 i EN71. Widoków na zakupy na razie nie ma.

Najważniejszym wydarzeniem w ciągu ostatniego roku było zatem podpisanie umowy na dostawę nowych Impulsów, ale dla samorządu, nie dla przewoźnika. Pierwsze jednostki, które tak czy inaczej trafią do Przewozów Regionalnych, Newag ma dostarczyć jeszcze w tym roku. To będzie jakościowa zmiana na pomorskich torach. Niestety z powodów, o których nikt w Przewozach Regionalnych nie chce mówić, Pomorze jest traktowane po macoszemu, a zmodernizowane EN72 trafiają do województw znacznie mniejszych, takich jak np. opolskie. Jak już pisaliśmy docelowo nowe Impulsy mają jeździć na linii PKM. A tę obsługuje PKP SKM. Jeśli tak zostanie, to Przewozy Regionalne nie za długo będą się cieszyć tymi jednostkami.

W całym tym pomorskim zacofaniu nieźle radzą sobie Chojnice, które swoje wagony doprowadziły do całkiem fajnego stanu. Podróż nimi to nie tylko gradka dla miłośników, ale także całkiem przyjemne doznanie dla zwykłego pasażera. Jak pisaliśmy wczoraj na łamach InfoRail.pl problemem mogą być jednak lokomotywy. W tym roku, do końca wakacji, Chojnice powinny dać jeszcze radę. Ale co będzie w kolejnych latach?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Pomorskie
Przewozy Regionalne
  • Miłosz Mierkiewicz – 26.07.2018

    SKM -spalinowe dużo awarii , tak poza tym opóźnienia, odwołane kursy, płacz nerwy i szansa ,że trafisz na Impulsy jeden na milion.

  • Sebbastian Pioro – 26.07.2018

    Przez ostatni rok na pewno wzrosly pensje (premie) zarzadu z nadania partyjnego 😁😁😁 a reszta nie ma znaczenia - przeciez firma jest po to,by kolesiostwo moglo zrobic skok na kasę (jak ewszystkie tzw panstwowe przedsiebiorstwa)...

  • Piotr Bochenko – 26.07.2018

    Walduś, proszę nie pisać z bykami ortograficznymi. Tu nie onet. A wracając do sprawy, jeżeli marszałek podpisuje z SKM i PR umowy na rok, to czego się spodziewacie? Nowe i zmodernizowane jednostki idą tam, gdzie są umowy wieloletnie. Nikt o zdrowych zmysłach nie da na rok nowych jednostek. Będą wybory. Pogońcie tę klikę u władzy. Macie okazję.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....