TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Feniksy już w Przewozach Regionalnych, 12 dla Wielkopolski, 2 dla łódzkiego
- Opublikowano: 22.11.2017 11:27:46 15 komentarzy
Feniksy już w Przewozach Regionalnych, większość dla Wielkopolski

Przewozy Regionalne pozyskały do eksploatacji 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 od konsorcjum zawiązanego przez Polski Tabor Szynowy oraz H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych.

Składy po przebytej w poznańskich zakładach Cegielskiego modernizacji wyjadą na tory jako EN57 Feniks. Większość, bo 12 trafi do Oddziału Wielkopolskiego, pozostałe dwa do Łódzkiego. I tu pogratulować należy samorządowi województwa wielkopolskiego, który wynegocjował sobie z przewoźnikiem tylko nowe bądź zmodernizowane pojazdy. Inni powinni brać przykład z Urzędy Marszałkowskiego.

Wracając do EN57. To swoisty powrót tych jednostek. Przypomnijmy, że przed modernizacją jednostki zostały pozyskane od Przewozów Regionalnych. Teraz zostały oklejone w nowe barwy przewoźnika. Za to wnętrze zostało jakieś takie tygrysie... 

Dziś, 22 listopada br., na Dworcu Wschodnim w Warszawie odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych dwóch z 14 zmodernizowanych przez FPS H. Cegielski elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Przekazaniu pociągów towarzyszyła konferencja z udziałem wicepremiera, ministra rozwoju i finansów Mateusza Morawieckiego, prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu Marcina Chludzińskiego oraz Krzysztofa Zgorzelskiego, prezesa Przewozów Regionalnych, Adama Laskowskiego, prezesa Polskiego Taboru Szynowego i Huberta Stępniewicza, prezesa H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych, wchodzących w skład Grupy ARP.

Rozwój kolei, zarówno jeśli chodzi o krajowych producentów taboru, jak i rozbudowę infrastruktury, to jeden z celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Chcemy żeby po wyremontowanych i bezpiecznych torach jeździły komfortowe pociągi. Najlepiej takie, które są efektem pracy polskiego przemysłu. Dlatego cieszy mnie, że autorem modernizacji jest polska firma z grupy Agencji Rozwoju Przemysłu. Kolejny krok to innowacje. Czekamy na pierwsze efekty projektów badawczo-rozwojowych z programu INNOTABOR – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów.

Umowa pomiędzy Przewozami Regionalnymi a konsorcjum PTS i H. Cegielski-FPS została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich zakłada 5-letnią dzierżawę 6 zmodernizowanych przez Cegielskiego elektrycznych zespołów trakcyjnych. W ramach drugiego założono 5-letnią dzierżawę 8 składów z opcją dzierżawy dodatkowych 6 oraz opcją zakupu 8 sztuk dzierżawionych pojazdów.

Mając w swojej grupie kapitałowej spółki z branży kolejowej czujemy się zobowiązani do rozwoju tego sektora gospodarki. Szczególnie ważne jest, aby restrukturyzowane przez nas przedsiębiorstwa mogły się rozwijać i z sukcesem rywalizować na rynku. Dobrym tego przykładem jest fabryka Cegielskiego, w której powstały Feniksy. Dzięki naszym działaniom, ta poznańska firma z tradycjami i bogatą historią, po latach zastoju, wraca na właściwe tory. Tym bardziej cieszy nas, że zmodernizowane Feniksy pozytywnie przeszły test rynkowy i spełniły wysokie wymagania postawione w przetargu Przewozów Regionalnych – podkreślił Marcin Chludziński, prezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

Feniks 57 to nazwa marketingowa, która odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych zespołów EN57, jaką na zlecenie Polskiego Taboru Szynowego wykonała Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielskiego w Poznaniu. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nazwa nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Zmodernizowane pociągi elektryczne zagwarantują wysoki komfort podróżowania. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i wieloma udogodnieniami dla pasażerów oraz maszynistów. Posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Zespół trakcyjny zapewnia również komfortowe warunki przejazdu dla osób niepełnosprawnych – każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.

Nasi pasażerowie oczekują ciągłej poprawy jakości usług. Sprostanie tym oczekiwaniom wymaga elastyczności, dlatego poszukujemy i wykorzystujemy różne formy pozyskiwania nowych i zmodernizowanych pojazdów. Dzierżawa Feniksów pozwoli na realizację kolejnego etapu unowocześniania taboru, co wpisuje się w konsekwentnie i z sukcesem realizowany proces restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Już niebawem na polskie tory wyjada kolejne nowe lub zmodernizowane jednostki w barwach POLREGIO – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.

Pojazdy po modernizacji są w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom m.in. w kwestii silników i zestawów kołowych oraz poprzez wyciszenie jednostek, poprawił się komfort podróżowania. Feniksy 57 trafią do obsług tras w woj. wielkopolskim co pozwoli na obsługę połączeń w tym województwie od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 wyłącznie nowym lub zmodernizowanym taborem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • jep – 22.11.2017

    Kibel pomalowany, oklejony - będzie pan zadowolony!

  • elwu – 22.11.2017

    Rok produkcji - 1985, normalnie nówka.

  • kranik – 22.11.2017

    I bardzo dobrze !

  • gutek – 22.11.2017

    Feniks to całkiem przyzwoita jakość po modernizacji

  • anarh – 22.11.2017

    dawać je tu Na Pomorze ,bo same trupy jeżdzą teraz

  • Małopolska – 22.11.2017

    DO Małopolski je!

  • xtrain – 22.11.2017

    DO gutek. Też tak uważam, lecz malkontentów jak widać na forach nie brakuje.

  • Bravik – 22.11.2017

    @xtrainJeśli uważasz brak erekcji i zachwytu na widok przemalowanego 33-letniego kibla za malkontenctwo, to twój problem. Ale najlepsze jest stwierdzenie vice PowerPointa Morawieckiego że wewnątrz przemalowanego kibla jest komfortowo.

  • pyrlander – 22.11.2017

    Pytanie tylko, dlaczego wleczono je bezproduktywnie do W-wy. Ne taniej było zainwestować w bilet PKP IC dla fantasty Morawieckiego???

  • kolejFAN – 23.11.2017

    Ostatecznie kible to bardzo dobry i sprawdzony tabor.

  • kibel – 23.11.2017

    Feniks 57 ? Dobra nazwa, nawiązuje do roku 1957 ...

  • kolejFAN – 23.11.2017

    podnieta nad szrotem w nowej odsłonie...kibel był i będzie kiblem..jakie to żałosne..a w tym samym czasie OeBB prezentują i promują nowiuśkie OeBB Talent dla ruchu regionalnego

  • KSTG – 23.11.2017

    @kolejFAN Wiemy że nie lubisz tych jednostek, choć wyżej pisałeś ze to dobry tabor ;) wiec jest trochę rozbieżności.A jeśli tak podobają się tobie OeBB i jej tabor to przeprowadz się do Austrii.Choć zmodernizowany kibel, to nie to samo co nowy EZT, warto zauważyć że takie modernizacje wpływają na komfort podróży (przestronne WC, klimatyzacja, itp. ) Zbytnio narzekasz ,i szukasz dziury w całym , niż dostrzeć choć małe pozytywne strony tej modernizacji EN57.

  • kolejFAN – 23.11.2017

    @KSTG ten powyżej podszywa się pode mnie i wypisuje rzeczy przeciwstawne do moich pogladów.szukam dziury w całym? czy Austria robi szopki pokazowe z okazji np rewizji starego S-Bahna czy szynobusa z St Poelten do Krems? chyba nie.

  • KSTG – 23.11.2017

    @kolejFAN, Okej dzięki za wyjaśnienie :)Fakt Austria zapewne takich imprez z okazji rewizji nie czyni. Może niezbyt dobrze dobrałem słowa,co do szukania przez Ciebie "dziury w całym" ale co do takich szopek z prezentacją nowych szynobusów czy zmodernizowanych EN57,Przewozy po prostu chcą się pochwalić medialnie, chcą stworzyć jakimś tak pijar (Public relations ) wokół własnej marki, i jakby nie było nowych w cudzysłowiu( prócz Linków) pociągów, aby dotrzeć do zwykłego pasażera, by zobaczył że faktycznie się coś zmienia. Mi osobiście ten fakt całych jak to nazwałeś "szopek" nie przeszkadza.Ale rozumiem twój punkt widzenia, każdy ma swoje zdanie na temat.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...