TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ferie czyli więcej kontroli pociągów
UTK InfoRail.pl - Opublikowano: 23.01.2017 11:38:59
Ferie czyli więcej kontroli pociągów

Ferie to nie jest czas na odpoczynek dla inspektorów z Urzędu Transportu Kolejowego. Kiedy w pociągach przybywa pasażerów, więcej jest też kontroli. Wszystko po to, by jadącym na zimowy wypoczynek zapewnić bezpieczną i komfortową podróż.

W ferie liczba podróżujących koleją rośnie. Jest więcej pociągów jadących do miejscowości turystycznych, zwiększa się też frekwencja związana z wyjazdami lub powrotami turystów. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego chce, by także w okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego zapewniony był odpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz jakość przewozów. W trakcie zimowego wypoczynku uczniów na terenie całego kraju przeprowadzone będą intensywne działania nadzorcze. Inspektorzy UTK sprawdzą przygotowanie do komfortowego, a co najważniejsze bezpiecznego transportu pasażerów. W każdym województwie pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzą szereg dodatkowych czynności, które pozwolą na bieżąco monitorować stan bezpieczeństwa ruchu kolejowego. - Ferie są czasem, w którym Urząd Transportu Kolejowego prowadzi szczególnie intensywne działania nadzorcze nad przewozami pasażerskimi. Kontrolujemy przewoźników, bo chcemy by każdy podróżujący koleją mógł bezpiecznie i komfortowo w ciepłym wagonie dojechać na zimowy wypoczynek - podkreśla Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Ignacy Góra.

Inspektorzy UTK sprawdzają czy w składach jest odpowiednia liczba wagonów oraz czy są sprawne. W trakcie kontroli szczególną uwagę zwracają, czy odpowiednio zabezpieczone są drzwi oraz czy sprawna jest blokada uniemożliwiająca otwarcie drzwi w trakcie jazdy. Badane jest też, czy przewoźnik zapewnia komfort podróży. W zimie chodzi głównie o to, by odpowiednio działało ogrzewanie. W przypadku stwierdzenia usterek ogrzewania Prezes Urzędu Transportu Kolejowego może wyłączyć z eksploatacji wagon do czasu usunięcia nieprawidłowości. Gdy przewoźnik nie wywiąże się z tego obowiązku w odpowiednim czasie, może otrzymać karę pieniężną.

Pasażerowie niezadowoleni z jakości usługi przewozu mogą złożyć reklamację do przewoźnika. Można to zrobić drogą pocztową lub w kasie biletowej. Ważne jest, by do reklamacji załączyć bilet. Reklamację biletu kupionego przez Internet można złożyć również w sieci wypełniając interaktywny formularz albo przesyłając ją na adres poczty elektronicznej przewoźnika. Niestety w przypadku biletów w formie tradycyjnej należy dostarczyć oryginał. Skargę związaną z naruszeniami praw pasażerów można przekazać również do Prezesa UTK. W takim przypadku dobrze jest załączyć treść korespondencji prowadzonej wcześniej z przewoźnikiem. Kwestia odszkodowania i jego wysokości za jazdę w zimnym lub przegrzanym pociągu to sprawa regulowana indywidualnie przez poszczególnych przewoźników. Warto zawsze pamiętać, aby problemy zgłosić najpierw obsłudze pociągu. Ułatwi to ewentualną reklamację.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
kontrola
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....