Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Flirt na promie czyli droga z Siedlec do Norwegii

inforail
17.03.2017 07:22
0 Komentarzy

Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail.pl we wtorek z Siedlec w drogę do Norwegiiwyjechał pierwszy Flirt dla tamtejszego przewoźnika NSB. Właśnie dotarł onmiejsca docelowego.

Przypomnijmy, o czym pisaliśmy we wtorek, że Stadler Polskarozpoczął tym samym realizację dostaw na norweski rynek 26 pięcioczłonowychelektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt. Pierwszy skład promem na trasieŚwinoujście ? Ystad został przetransportowany do Szwecji, a następnie doNorwegii.

Pierwszy z 26 pojazdów budowanych w siedleckim zakładzieStadlera został właśnie dostarczony do klienta. Transport jednostek dla NSBprzez Polskę odbywa się w warunkach przekroczonej skrajni, bowiem pojazdynorweskie są szersze od pojazdów użytkowanych w Polsce – szerokość ich skrajniwynosi 3200 mm. Składy są holowane do portu w Świnoujściu przez lokomotywę, anastępnie zabierane przez prom przystosowany do przewozu taboru kolejowego doportu w Ystad w Szwecji. Dalej są transportowane drogą kolejową do Norwegii.

Składy, które budujemydla NSB są pojazdami bardzo wymagającymi technicznie. Posiadają wieleinnowacyjnych rozwiązań, takich jak specjalny pług śnieżny, łatwe do wymianypanele czołowe i boczne, czy podgrzewaną podłogę, dzięki którym mogą sprostaćspecyficznym wymaganiom związanym z eksploatacją w Norwegii. Jesteśmy dumni, żemożemy budować takie pojazdy w Siedlcach. To potwierdza wysokie kwalifikacjenaszej załogi i najwyższą jakość produkowanych w naszym zakładzie pojazdów? powiedział Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Dostawy pojazdów dla NSB będą odbywały się do końca 2018roku.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl wszystkiezamówione przez koleje NSB pociągi wytrzymują surowe skandynawskie zimy ztemperaturami sięgającymi minus 40 stopni Celsjusza. Pojazdy budowane w Siedlcach dla norweskiegoprzewoźnika są przeznaczone do obsługi połączeń ruchu podmiejskiego waglomeracji Oslo oraz regionalnego w południowej Norwegii. Ich prędkośćeksploatacyjna wynosi 200 km/h.


Komentarze