Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Flirt3 dla PKP Intercity z dopuszczeniem TSI

inforail
23.12.2015 17:42
0 Komentarzy

23 grudnia 2015r. Urząd Transportu Kolejowego wydałzezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego zTechnicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznego zespołutrakcyjnego typu FLIRT3 wyprodukowanego dla PKP Intercity przez konsorcjumStadler-Newag ? poinformowała Marta Jarosińska, rzeczniczka prasowa producenta.

Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazduzgodnego z TSI dla elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT3 dla PKP Intercityjest formalnym potwierdzeniem, że został on zbudowany zgodnie z surowymiwymogami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności. Jest to także formalneprzypieczętowanie kompletnego zakończenia projektu dostawy taboru dla naszegoklienta – PKP Intercity – powiedział Christian Spichiger, Prezes ZarząduStadler Polska.

FLIRT3 dla PKP Intercity przeszedł pozytywnie wszystkiebadania i otrzymał wszystkie certyfikaty zgodności, tj. CR TSI Loc&Pas(2011/291/UE), CR TSI NOI (2011/229/UE), TSI PRM (2008/164/WE), TSI SRT(2008/163/WE), TSI CCS (2012/88/UE). Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacjipojazdu kolejowego zgodnego z TSI to potwierdzenie spełnienia surowych norm inajwyższych standardów europejskich dla pojazdów kolejowych w zakresiebezpieczeństwa taboru, dostosowania pojazdów do potrzeb osób z ograniczonąmobilnością, nowoczesnej technologii i ekologii. Pełna interoperacyjnośćpojazdu oznacza możliwość eksploatacji w całej Polsce, także na liniach pomodernizacji oraz na terytorium Unii Europejskiej.

Interoperacyjność

Interoperacyjność to zbiór wytycznych i uregulowań w formieDyrektyw przygotowanych przez Komisję Europejską w celu utworzenia spójnegorynku przewozów kolejowych w całej Unii Europejskiej. Dla producentów taborukolejowego zastosowanie ma Dyrektywa dotycząca interoperacyjności systemu koleiw Polsce. TSI są to Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności zawierającesurowe wymagania techniczne oraz technologiczne w zakresie budowy taboru iutrzymania pojazdów.

TSI obowiązujące dlapojazdu FLIRT3

TSI Loc&Pas to surowe wytyczne w zakresie konstrukcjipojazdu, w tym wymagania co do kluczowych w zakresie bezpieczeństwa elementówpojazdu, takich jak np. podwozie i pantografy.

TSI NOI zawiera wytyczne w zakresie dopuszczalnych wartościhałasu w pojeździe, zapewniające pasażerom podróż w komfortowych warunkach.Spełnienie tych wymagań jest również istotne z perspektywy ochrony środowiska.

TSI PRM ? specyfikacja w zakresie dostosowania pojazdu dopotrzeb osób z ograniczoną mobilnością, w tym zapewnienia swobodnego dostępu dopojazdu. Pojazd FLIRT3 spełnia wszelkie wymagania w tym zakresie. W pojeździeprzewidziano odpowiednio dostosowane toalety, system informacji pasażerskiej -czytelność komunikatów, kontrasty kolorystyczne wyposażenia, opisy technicznepojazdu w Braille oraz windy ułatwiające dostęp do pojazdu z obu stron.

TSI SRT dotyczy sterowania pojazdem zaprojektowanym w takisposób, aby w przypadkach szczególnych bezawaryjnie przejechał przez tunel lubwiadukt, a także standardów dotyczących materiałów użytych do jego produkcji wzakresie niepalności.

TSI CCS Sterowanie i urządzenia pokładowe – pojazdy FLIRT3wyposażone są w system bezpieczeństwa ETCS poziomu 0, 1 i 2, które zapewniająbezpieczne i energooszczędne sterowanie pojazdem oraz najwyższe bezpieczeństwodla pasażerów.

Przypomnijmy, że już jakiś czas temu Urząd TransportuKolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowegozgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznegozespołu trakcyjnego typu FLIRT3 wyprodukowanego dla ŁKA.


Komentarze