TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

FLIRT3 z dopuszczeniem do ruchu
INFORAIL - Opublikowano: 02.11.2015 09:13:58 5 komentarzy
fot. Stadler

30 października 2015 r. Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla typu pojazdu kolejowego dla elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT3 serii ED160 wyprodukowanego dla PKP Intercity w ramach zamówienia na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi tras dalekobieżnych realizowanego przez konsorcjum Stadler Polska ? NEWAG SA. Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji obowiązuje na całej infrastrukturze kolejowej PKP PLK, bez ograniczeń, z prędkością maksymalną 160 km/h.

?Otrzymanie zezwolenia do eksploatacji dla pojazdu FLIRT3 dla PKP Intercity to kolejny kamień milowy, a zarazem ostatnia faza tego ambitnego projektu. To potwierdzenie, że pojazd jest gotowy do przewozu podróżnych na wszystkich liniach kolejowych w Polsce. Bardzo się cieszymy, że pasażerowie już od grudnia będą mogli podróżować tymi nowoczesnymi, komfortowymi składami? ? powiedział Christian Spichiger.

Jak poinformowała Marta Jarosińska, Kierownik ds. Komunikacji Stadlera realizacja projektu dla PKP Intercity dobiega końca. Aktualnie gotowych jest 19 z 20 składów. 10 pojazdów przeszło techniczne odbiory końcowe. Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji oznacza możliwość dokonania ostatecznego, formalnego odbioru floty.

Producent przypomina, że Pojazdy FLIRT3 dla PKP Intercity to trzecia generacja znanych i lubianych w całej Europie elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT w wersji dalekobieżnej. Charakteryzują się bogatym i komfortowym wyposażeniem wnętrz, które zapewnia wysoki komfort podróży na długich trasach. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy oferujące 360 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zostały zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, na których prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz WiFi. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności ruchowej ? są wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z obu stron pociągu, wydzielone miejsce dla osób poruszających się na wózkach, a także przystosowaną toaletę. Do dyspozycji podróżnych jest przedział barowy. Dla personelu pociągu przygotowano wagon socjalny z miejscem do odpoczynku i łazienką z prysznicem. Nowy tabor jest przystosowany do prędkości 160 km/h. Pojazdy będą włączane do eksploatacji od grudnia 2015 na trasach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Po raz kolejny producent podkreśla, że wszystkie pojazdy dla PKP Intercity powstały w siedleckim zakładzie firmy Stadler przy zaangażowaniu lokalnych pracowników, a także przy udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem ?Stadler ? wyprodukowano w Siedlcach?.

Wartość kontraktu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem taboru, obejmuje również jego serwis przez kolejnych 15 lat. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail serwis składów będzie, przynajmniej na razie, odbywał się na warszawskim Grochowie.

Przypomnijmy, że dopuszczenie do ruchu otrzymały też Darty, o czym informowaliśmu na łamach InfoRail w piątek



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stradler
Flirt3
PKP Intercity
  • gutek – 02.11.2015

    normalnie manipulacja społeczeństwem-odtrąbiono z dniem 30.10 dopuszczenie dla Dartów a o Flircie ani słowa a dzisiaj 02.11 informacja o dopuszczeniu Flirta uzyskanego jeden dzień wczesniej

  • KW – 02.11.2015

    To zapytaj się Stadlera, dlaczego dopiero dziś manipuluje społeczeństwem?

  • zzz – 02.11.2015

    Stadler komunikuje fakty - odebrał papiery, poinformował media.Zbudował pociągi - napisał, że zbudował.A nie odwrotnie.

  • zeus04 – 02.11.2015

    Nie po to się buduje pociągi, aby później nie miały dopuszczeń :)

  • KW – 02.11.2015

    Flirt i Dart uzyskały dopuszczenie 30 października. Niestety zaszła pomyłka i początkowo informowaliśmy,, że w przypadku Flirta był to 29 października.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....