Flirty spośród jednostek eksploatowanych przez PKP Intercity mają najwyższy średni współczynnik dostępności.
Z danych przedstawionych przez MIB wynika, że średni współczynnik dostępności pojazdów kolejowych eksploatowanych przez przewoźnika w latach 2015 ? 2016 kształtował się następująco:
Typ pojazdu |
Średnia |
2015 ? 2016 |
|
SU160 (111Db) |
65,91 % |
EU07 |
87,33 % |
EP07 |
84,7 % |
EP09 |
85,83 % |
ED160 |
91,51 % |
ED161 |
85,19 % |
ED250 |
90,09 % |
Współczynnik dostępności (%) dla elektrycznych zespołów trakcyjnych za lata 2015 ? 2016 przedstawiają poniższe tabele:
Typ pojazdu |
2015 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
ED160 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
66,21 |
ED161 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
84,13 |
100 |
ED250 |
76,12 |
78 |
79,87 |
78,69 |
86,49 |
88,92 |
85,33 |
85,6 |
87,08 |
87,19 |
95 |
95 |
Typ pojazdu |
2016 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
ED160 |
93,06 |
94,66 |
94,84 |
90,9 |
96,94 |
99 |
97,1 |
90,65 |
89 |
93,55 |
90,67 |
93,06 |
ED161 |
95,35 |
88,18 |
82,06 |
76,18 |
80 |
79,64 |
84 |
82 |
80,36 |
90,32 |
87,73 |
82,67 |
ED250 |
92,9 |
95,69 |
98,23 |
92,18 |
92,42 |
97 |
96,13 |
97,26 |
96,33 |
94,52 |
96,33 |
89,84 |
Niski wskaźnik dostępności składów ED250 oraz ED161 w początkowych okresach eksploatacji wynika z faktu, iż pociągi wdrażane były stopniowo do obsługi komercyjnej i w pierwszych miesiącach po zakończeniu odbiorów podlegały dodatkowym testom ? stąd liczba jednostek kierowanych do obsługi rozkładu jazdy była niższa, niż liczba jednostek będących w dyspozycji przewoźnika.
Współczynnik dostępności (%) dla lokomotyw za lata 2015 ? 2016 przedstawiają poniższe tabele:
Typ pojazdu |
2015 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
SU160 (111Db) |
0 |
0 |
0 |
0 |
66,667 |
57,576 |
88,384 |
84,392 |
72,414 |
62,915 |
63,33 |
63,33 |
EU07 |
86,68 |
87,32 |
86,92 |
86,9 |
82,09 |
81,27 |
82,63 |
82,61 |
83,13 |
77,29 |
86,09 |
91,64 |
EP07 |
87,27 |
88,01 |
88,02 |
85,11 |
84,52 |
80,59 |
82,86 |
81,2 |
76,59 |
77,56 |
91,64 |
87,29 |
EP09 |
84,27 |
86,8 |
83,42 |
87,24 |
78,73 |
78,35 |
85,88 |
77,6 |
75,62 |
80,74 |
90,42 |
92,42 |
Typ pojazdu |
2016 |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
|
SU160 (111Db) |
54,55 |
56,84 |
61,75 |
63,99 |
66,07 |
72,83 |
71,9 |
67,1 |
58,33 |
70 |
63,67 |
52,26 |
EU07 |
90,17 |
87,12 |
93,01 |
88,68 |
94,05 |
88,69 |
92,97 |
89,1 |
89,05 |
86,19 |
88,9 |
93,5 |
EP07 |
81,89 |
80,2 |
82,23 |
83,74 |
87,07 |
85,01 |
84,63 |
88,91 |
86,77 |
89,7 |
85,38 |
86,72 |
EP09 |
85,66 |
90,96 |
91,57 |
87,78 |
84,21 |
88,72 |
92,15 |
91,9 |
87,18 |
87,66 |
83,32 |
87,33 |
MIB wyjaśnia, że przekazany współczynnik dostępności pojazdów uwzględnia również sytuacje, w których składy nie były dostępne z powodów przypadków losowych. Tego typu sytuacje ? niezawinione przez producentów, często wiążą się z długotrwałym wyłączeniem taboru z eksploatacji.
Odpowiadając na pytania o podejmowane działania w celu poprawy dostępności taboru MIB informuje, iż w przypadku wszystkich pojazdów utrzymywanych przez podmioty zewnętrzne podejmowane są odpowiednie działania w celu zapewniania sprawnych jednostek do obsługi rozkładu jazdy. Należy zwrócić uwagę, iż składy serii ED250 są najmniej awaryjnym taborem PKP Intercity natomiast sytuacja, która miała miejsce na początku stycznia 2017 r., związana była z warunkami atmosferycznymi i skutkowała problemami w funkcjonowaniu większości taboru eksploatowanego przez przewoźnika.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

I oto te "cudownej jakości" Pociągi Eksperymentalne Piekielnie Awaryjne :)))
Dawanie dostępności wraz z przypadkami losowymi mija się z lekka z celem i nie za bardzo się nadaję do analizy, bo np. przecież teraz Pendolino będzie miał mniejszy ten współczynnik przez ten wypadek na przejeździe i będzie uziemiony przez długi czas.
Pesa....i wszystko jasne. Kary za dostępność i jeszcze raz kary bo oni sie nie naucza nigdy. Dopiero jak dostana po kieszeni to zrozumieja ze liczy sie jakosc
Kwiecień 2016 w wykonaniu Dartów to "mistrzostwo" - średnio 5 z 20 było niedostępnych XD Flirty tylko raz poniżej 90% - prezes PESY może wyzywać Stadlera, że nie są Polscy, ale widać, kto góruje w jakości... Firma od lat udoskonalająca 1-2 produkty, a nie firma, która co przetarg daje prototypy awaryjne...
A gdzie prezes Pesy tak zwyzywał tego Stadlera, że nie jest polski?
Dart to jest kur.a jakas parologia a nie pociag. Jeszcze zaboklicki smie mowic ze IC powinno kupowac jego pociagi....toz to chore jest.
@kolpol to że Stadler nie jest polski to nie żadne wyzywanie tylko stwierdzenie faktu.
Czyli nie ma takiej tragedii z tym dartem, niecałe 5% mniej o pendo, to przy tej różnicy klas producentów bardzo dobry wynik.
najlepiej z bezawaryjnością mają en 57 , eu 44 , eu 07 , su 46 , sT 45 !
Pendo ma zanizony wynik z poczatkow eksploatacji. W 2016 ja widze 10% roznicu a to przepasc jednak
Flirt też był kiedyś na początku eksploatacji.
A jak sobie dobrze przeanalizujecie tabelki to tylko jeden pojazd ma 100%. I wcale nie jest to Flirt i ED250 :)
Gama z 65,91 %,to jakaś tragedia.Podobno ICC myśli nad kupnem lok od PESY zostaje życzyć powodzenia
@K: Jakaś pomyłka tam jest. ED161 OIDP nie jeździły w listopadzie 2015 dla PKP. Flirty jeździły trochę wcześniej i wygląda jakby je ktoś zamienił miejscami w tabeli.
Dla zeus04 każda przegrana PESY to pomyłka.. chłopie nie jeździsz na tym złomie (nie liczę modernSM42 i SU45) a masz najwięcej w tej sprawie do powiedzenie chyba Cię ta PESA zdrowo sponsoruje skoro jesteś tak odporny na fakty dotyczące tej firmy
Ale zeus04 ma chyba rację. A poza tym wynik Dartów wcale nie jest tragiczny.
ogólnie oprócz Pesy jest dobrze
Dart polskie pendolino. Su160 duma pesy. Maja.sie czym chwalic Prezes ma racje ze kupowac tylko od Pesy. To gwarancja jakosci i zadowolenia klientow
Ale zajączka dostał prezes Zaboklicki ;p85,19% Dart, 69,91% Gama - zaraz się dowiemy że to przez łosie i kolizje samochodowe...I teraz wszystkie utyskiwania dlaczego nie chcą kupić Dartów powinny się zakończyć!
http://inforail.pl/halamek-uderza-w-darta-zaboklicki-kontruje_more_88385.htmlNo proszę jakiś czas temu prezes Pesy mówił ze Dart ma 97%...jak oni to w Pesie liczą? Ja wierze jednak Zaboklickiemu. W końcu to nasza polska firma
oczywiście Gama ma 65,91%@bun, @Www weź to powiedz komuś kto stoi i czeka na peronie zimą , lub jedzie autobusem za pociąg lub zdeklasowanym wagonem w zastępczym składzie bez wagonów barowych, weź to powiedz komuś kto się spóźni na egzamin, spotkanie lub do pracytaki wynik to jest tragedia i powinno być nauczką dla PKPIC bo Pesa jest chyba niereformowalna
spokojnie to choroby wieku dziecięcego. Każdy wie że to normalne w początkowym stadium eksploatacji
PKP IC powinno zakupić 30 kolejnych Flirtów, tym razem jednak pięcioczłonowych. Mogłyby kursować na liniach, na których PKP IC do tej pory nie było obecne albo na tych, na których jego oferta pozostawia dużo do życzenia. Na przykład Poznań-Katowice/Kraków przez Ostrów Wlkp.
Mogliby tez kipic 30 dartow. 15 by jezdzilo a 15 by bylo na zapas lub w rotacji w naprawie. To mogloby sie opłacać dla Polski.
@Pk: Jak widać pośpiech nie jest wskazany. Zastanów się jeszcze raz o czym tu mowa.
Ciekawe jakby wypadły Impulsy gdyby były na stanie PKP IC. W KM jest lepiej niż dobrze.
@fan kolei. Weź to powiedz komuś kto czeka na pendo, których co dziesiąty skład nie podjeżdża !!!
Flirt przed Pendolino? Tego jeszcze nie grali
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.