TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Flirty3 i Darty pojadą jako pociągi Intercity
Karol Wach - Opublikowano: 12.05.2015 09:03:20 10 komentarzy
Flirty3 pojadą jako pociągi IC

Wiemy już, że Flirty3, a także Darty, będą obsługiwać pociągi kategorii Intercity. Informacje te potwierdzają przedstawiciele PKP Intercity. Nie udało nam się natomiast jednoznacznie ustalić czy od nowego rozkładu jazdy zniknie całkowicie kategoria TLK. Początkowo skrót ten rozwijany był jako Tanie Linie Kolejowe, potem jako Twoje Linie Kolejowe. Próba reanimacji tego projektu poprzez zmianę nazewnictwa okazała się niewypałem, podobnie jak samo wprowadzenie tej kategorii pociągów. Tanie Linie Kolejowe, raczej nie zaakceptowane nigdy jako Twoje Linie Kolejowe, kojarzyły się zazwyczaj z niekoniecznie najwyższym standardem podróżowania. Nic zatem dziwnego, że PKP Intercity chcą zakończyć ten projekt. Brawa!

Wprowadzenie nowych składów Flirt 3 i Dart, a także zestawienie coraz większej liczby pociągów TLK ze zmodernizowanych wagonów, skutkuje zmianą ich kategorii na Intercity. Już teraz w rozkładzie jazdy jest kilka takich połączeń. Od grudnia będzie ich znacznie więcej. Jakościowa zmiana, co ważne dla pasażerów, nie będzie wiązała się z podwyżkami. Bilety na pociągi Intercity nadal będzie można kupić w cenach obowiązujących dotychczas w taryfie TLK. O ile z perspektywy czasu wprowadzenie kategorii Tanich Linii Kolejowych, które przypomnijmy zastąpiły pociągi pośpieszne, można uznać jako błąd, o tyle ich likwidację i reaktywowanie kategorii Intercity należy zapisać na plus. Tym bardziej, że pociągi Intercity kojarzone były zawsze z wyższym standardem podróżowania.

Jak zapowiadają przedstawiciele przewoźnika w Intercity utrzymane zostaną nazwy pociągów. Co więcej niewykluczone, że pojawią się one także w kategorii EIP. Na razie tylko jedno połączenie obsługiwane przez Pendolino nosi swoją nazwę. To Radiowa Trójka. Pozostałe oznaczane są tylko numerami. Czy to się zmieni? Jak się dowiedzieliśmy taka możliwość jest rozważana, żadne jednak decyzje jeszcze nie zapadły.

Dodajmy także, co ważne z punktu widzenia pasażerów, że już w grudniu br., po wprowadzeniu do ruchu Dartów, Flirtów 3, a także wszystkich nowych i zmodernizowanych wagonów, około 80% pociągów PKP Intercity będzie zestawionych z nowoczesnych i komfortowych jednostek. Brawa dla przewoźnika. To właśnie komfortem i czasem podróży kolejarze chcą konkurować z przewoźnikami autobusowymi. Czy skutecznie? Zobaczymy. Na razie zarówno Polski Bus.com, jak i LuxExpress, Plus Bus czy NeoBus mają przewagę w postaci tańszych biletów. Ich ceny często zaczynają się od 1 zł. Wybór należy jednak do pasażerów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
TLK
Intercity
  • FRanek – 12.05.2015

    Bzdura! Powinny pozostać pociągi, dawniej zwane pośpiesznymi, żeby mogli nimi podróżować mniej zamożni ludzie: studenci, uczniowie, emeryci, grupy kolonijne, rodziny. Komu to przeszkadza!? Komu przeszkadzał np. całoroczny "olsztyniak" relacji Olsztyn - Zakopane? Jeździły nim całe pokolenia turystów w góry i w drugim kierunku na Warmię i Mazury. Komu przeszkadzał całoroczny pociąg Gdynia - Krynica? Niechby sobie był, byle czysty i nie zatrzymywany w polu. Likwidacja zwykłych pociągów dalekobieżnych to "strzał w stopę. Żeby potem nikt nie marudził, że kolej traci pasażerów.

  • FRanek – 12.05.2015

    Jeszcze jedno. Likwidacja kategorii zbliżonej do dawnych pośpiesznych - dzisiejszych TLK spowoduje odcięcie mniejszych miejscowości od komunikacji dalekobieżnej. Przecież pociągi wyższej kategorii nie zatrzymują się w miastach, które obsługują TLK-i. Już teraz np. Bochnia straciła dostęp do sezonowego TLK do Krynicy. Chcecie mieć pasażerów, to dajcie im dostęp do pociągów. Chcecie zmusić ludzi do korzystania z drogich pociągów? Chytry dwa razy traci, jak mówią. Na koniec pytanie: dlaczego kiedyś miałem do wyboru 4 bezpośrednie pociągi do Krakowa lub (i) Zakopanego w ciangu doby, a teraz mam dwa, w tym jeden przez Warszawę? Dlaczego każe mi się jechać 9 godzin zamiast 7.? Równie dobrze ten pociąg mógłby jechać przez Szczecin, tylko po co?

  • InfoRail – 12.05.2015

    Ale przecież nikt nie mówi o likwidacji połączeń tylko o zmianie kategorii z TLK na IC. Proszę przeczytać uważnie. Ta sama cena, lepszy standard.

  • FRanek – 12.05.2015

    do InfoRail: Faktycznie, przeoczyłem zdanie o taryfach, ale... Jaka jest pewność, że zostaną utrzymane połączenia, które w wielu relacjach są i tak skromne. Wracam do przykładu "bocheńskiego" Żeby pojechać do Krynicy wspomnianym TLK trzeba najpierw do Tarnowa. To gdzie tu logika? Dlaczego najpierw muszę zapłacić za dojazd do Tarnowa? Dlaczego nie ma połączenia całorocznego na wspomnianej też relacji Olsztyn -Zakopane? Już pomijam, że "olsztyniak" jechał krócej niż dzisiejszy dzienny pociąg (przez Łódź - Piotrków) do Krakowa. (Zakopanego). Jakoś to się nie klei. Ale może się mylę.

  • InfoRail – 12.05.2015

    Pewności nie ma żadnej. Zlikwidować możną i TLK i IC. Ale przecież zmiana tak de facto oznaczenia z TLK na IC nie musi oznaczać likwidacji połączenia. Pociąg IC może kursować przez Bochnię tak samo jak TLK. To jest bardziej zabieg marketingowy.

  • FRanek – 12.05.2015

    Ano właśnie. PEWNOŚĆ. Dawnymi laty, za czasów tej złej, niedobrej, "komunistycznej" Polski mieliśmy w domu Sieciowy Rozkład Jazdy PKP. Służył przez wiele lat. Była jakaś stabilizacja, pewność, stałość. Zmiany rozkładów jazdy co 2 - 3 miesiące to jakiś koszmar. Niczego nie można zaplanować z wyprzedzeniem, żadnej podróży np. wakacyjnej. Co do Bochni, której tak się uczepiłem. Nijak pojąć nie mogę, dlaczego jeszcze niedawno Gdynia - Krynica mógł zatrzymywać się w Bochni, a teraz już nie może . Czy jest ktoś. kto może to uzasadnić? Ten cały marketing to lipa. Kiedy zdecydowano o likwidacji połączenia Toruń - Lipno - Skępe - Sierpc ogłoszono arbitralnie, że nie ma chętnych do podróżowania na tej linii. Dosłownie na drugi dzień ruszyła lawina protestów i głosów potencjalnych podróżnych i połączenie utrzymano. I trwa już parę lat od tej GŁUPIEJ decyzji. Czy nie jest tak, że o połączeniach i relacjach decyduje się zza biurka na 20 piętrze biurowca skąd mało co widać?

  • SRanek – 12.05.2015

    oby jak najmniej takich pieniaczy- szkodników

  • FRanek – 13.05.2015

    Do "SRanka". Po co taka niemerytoryczna wypowiedź. Czy ja kogoś obrażam, gdzie tu pieniactwo i szkodnictwo w moich wypowiedziach? Wskazuję problemy i zagadnienia, które wiążą się z podróżowaniem koleją, nie kieruję żadnych osobistych uwag. A teraz wyjątek: - "SRanku" przyjąłeś właściwe dla tego rodzaju wypowiedzi "imię" - gratuluję bystrości "umysłu".

  • Romo – 13.05.2015

    A Darty to kiedy wyjadą na tory, że o dopuszczeniu nie wspomnę?

  • InfoRail – 13.05.2015

    W maju pierwszy ma pojawić się w Żmigordzie. Planowo mają wyjechać w grudniu. Takie są oficjalne informacje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...