FlixMobility GmbH złożyła wniosek do francuskiego regulatora kolejowego Arafer, dotyczący uruchomienia pięciu tras od 1 stycznia 2021 roku.
Usługi wykonywane pod marką FlixTrain obejmowałyby cztery trasy krajowe oraz jedną trasę międzynarodową.
Proponowane usługi to siedem pociągów dziennie między Paryżem i Brukselą przez St Quentin oraz dwa dziennie między Paryżem i Bordeaux przez Les Aubrais-Orléans i Angoulême. Przewidziano również pięć dziennych par pociągów między Paryżem i Lyonem przez Dijon oraz dwa pociągi dziennie między Paryżem a Tuluzom, a także jeden kurs nocny w każdym kierunku między Paryżem a Niceą przez Marsylię.
We wniosku podano, że pociągi mają być ciągnięte z wykorzystaniem lokomotyw wielosystemowych klasy BB36000 lub równoważnych. Każdy ze składów ma mieć pojemność od 400 do 1 000 pasażerów. FlixTrain nadal jest w trakcie otrzymywania licencji na kursowanie i certyfikatu bezpieczeństwa.
FlixMobility realizuje już w Niemczech trzy połączenia w ramach otwartego dostępu. Są one wykonywane we współpracy z prywatnymi operatorami Leo Express i Bahn Touristik Express.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Kiedy wjadą do Polski?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.