TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

FPS nie będzie budować lokomotyw, ambitne plany wagonowe
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.10.2017 10:44:05 3 komentarze
FPS nie będzie budować lokomotyw, ambitne plany wagonowe

Chciałbym uspokoić konkurentów, FPS nie będzie budować lokomotyw – powiedział na Trako Hubert Stępniewicz, szef poznańskiej firmy.

230 km/h

Wagon pasażerski – o ten produkt oparta jest strategia rozwoju FPS – wyjaśniał. Prezes Cegielskiego zadeklarował, że kierowana przez niego firma jest gotowa produkować również wagony do prędkości 230 km/h.

Także piętrowe

Interesujące są także wagony piętrowe – stwierdził Stępniewicz. W kontekście zapowiedzi Przewozów Regionalnych, które zadeklarowały chęć zakupu takich właśnie jednostek nabiera to całkiem realnego kształtu. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl przewoźnik ten, także na Trako, poinformował, że przewiduje pozyskanie 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami umożliwią zestawienie pojemnych składów zmiennokierunkowych. Jak dotychczas takie zestawy kupowały jedynie Koleje Mazowieckie, najpierw od Bombardiera, następnie od PESY. Współpraca przy budowie hybrydy może dawać podstawy do przypuszczeń, że będzie ona kontynuowana przy zakupach piętrowych push&pulli. Problemem dla FPS mogą być jednak lokomotywy, których firma nie zamierza produkować. Trzeba zatem myśleć o wagonach kompatybilnych z maszynami innych producentów. Przykład Kolei Mazowieckich pokazuje, że jest to realne i wykonalne.

Bez HS

Nie zamierzamy wchodzić w drogę innych producentów w zakresie taboru dużych prędkości – poinformował Hubert Stępniewicz. To zatem kolejny segment rynku taborowego, po wspomnianych na wstępie lokomotywach, który pozostaje poza obszarem zainteresowania FPS.

Do Niemiec wagonem

Wierzę, że damy radę – tak o konieczności zdobycia dopuszczenia dla wagonu na rynek niemiecki mówi szef poznańskiego producenta. FPS jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na dostawę nowych wagonów dla PKP Intercity. Przewoźnik wymaga w nim m.in. uzyskania homologacji na rynek niemiecki. Zadania tego nie podjęła się konkurencja, ani Newag, ani PESA. Mamy na to sporo czasu, myślę, że podołamy zadaniu – optymistycznie zakończył Stępniewicz.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FPS
Cegielski
wagon
lokomotywa
  • pyrlander – 09.10.2017

    W zdobywaniu niemieckiej homologacji na wagony FPS nie jest nowicjuszem - mają ją nawet 18-letnie wagony 200 km/h jeżdżące w składach z Gdańska i Warszawy do Berlina.

  • G.kolejarz – 09.10.2017

    Niemcy zestawiają ciekawe składy IC.Lokomotywa jest zrobiona tak by pasowała do składu wagonowego przypominając skład zespolony. Zresztą we Włoszech też można spotkać coś takiego.Myślę sobie czy do wagonów Ceglorza ktoś nie mógłby dorabiać takich jednokabinowych lokomotyw z przejściem do wagonów.

  • gutek – 10.10.2017

    wagony piętrowe do obsługi Warszawa -Łódz potrzebne na już .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....