TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

FPS z wagonem 174A w Berlinie
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.09.2018 10:21:49
Cegielski z wagonem 174A w Berlinie

Jednym z nielicznych tegorocznych eksponatów z Polski na targach w Berlinie jest wagon 174A, prezentowany przez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych.

Nie jest to pojazd nowy, ale kompleksowo zmodernizowany, który pokazuje, że da się przyzwoicie przeprowadzić remont. Pasażer podróżujący takim właśnie wagonem, w naszej ocenie, nie powinien narzekać. Oczywiście nie jest to jednostka, w której znajdziemy jakiekolwiek fajerwerki, jednak w zupełności zaspokoi ona potrzeby nawet tych bardziej wymagających podróżnych. Co ważne w wagonie zamontowane zostały nowe wózki, które znacząco wpłyną na komfort podróżowania. Sama FPS zaznacza, że modernizacja stanowi ciekawy przykład wyważenia pomiędzy zakresem technicznym i funkcjonalnym zmian a ich ceną.

Wagon 174A prezentowany w Berlinie to przedziałowy wagon 2 klasy po gruntownej modernizacji. Jeden z 60 na przebudowę których FPS podpisała z PKP Intercity umowę w listopadzie 2017 roku. Obecnie trwają badania i testy zmierzające do uzyskania homologacji pojazdów w krajowym ruchu pasażerskim, co widać nawet po niekompletnych oznaczeniach wagony pokazywanego w Berlinie. Producent zapewnia jednak, że pierwsze wagony modernizowane w poznańskiej fabryce wyjadą na tory jeszcze w tym roku.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl podstawę do modernizacji stanowi dobrze znany podróżnym wagon 111A, z którego wykorzystano jedynie pudło. Zmiany w pojeździe widać gołym okiem zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Jedną z najważniejszych cech zmodernizowanego wagonu jest wyposażenie go, o czym wspominamy, w zupełnie nowe wózki typu 25AN4 produkcji FPS zapewniające właściwą spokojność biegu, co przekłada się na lepszy komfort pasażerów. FPS przypomina, że inne realizowane przez PKP Intercity projekty zasadniczo opierały się na modernizacji starych wózków zabudowanych pod wagonami.

Nowa malatura jest zgodna z aktualnymi barwami przewoźnika, nowością jest wprowadzenie czarnego pasa w linii okien znanego dotychczas jedynie z nowych wagonów. Wnętrze pojazdu zyskało nowoczesny wygląd, przedziały wyposażono w wygodne i ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne oraz panele pozwalające sterować temperaturą oraz oświetleniem. Przedziały WC zostały przebudowane z wykorzystaniem zamkniętego układu toalet. W całej przestrzeni pojazdu mamy możliwość podłączenia się do sieci wifi, stabilny sygnał sieci komórkowych zapewniają wzmacniacze GSM. Informacje istotne dla pasażerów podawane są za pomocą systemu informacji pasażerskiej. 

O odpowiednią temperaturę wewnątrz wagonu dba nowy układ klimatyzacji. Wszelkie parametry pojazdu możemy pozyskać z nowoczesnego systemu diagnostyki pokładowej zarówno w pojeździe jak również zdalnie. Zasilanie wagonu odbywa się poprzez nową przetwornicę statyczną. Materiały oraz urządzenia zastosowane w pojeździe spełniają najwyższe standardy jakościowe.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
FPS
modernziacja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....