TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Francuscy kolejarze nadal przeciwko reformom
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 23.05.2018 13:54:04
Francuscy kolejarze nadal przeciwko reformom

Skrajnie lewicowe francuskie związki zawodowe CGT poinformowały w środę, że 95 proc. pracowników kolei, którzy wzięli udział w wewnętrznym referendum dotyczącym rządowej reformy SNCF, zagłosowało przeciwko tym planom.

"To głosowanie kompletnie dyskredytuje kierownictwo SNCF" - powiedział na konferencji prasowej szef kolejowego oddziału CGT, Laurent Brun. "Błędem byłoby zignorowanie tego ostrzeżenia" - dodał.

Rząd prezydenta Francji Emmanuel Macrona dąży do utworzenia bardziej rentownych kolei, które mogłyby skuteczniej konkurować na rynku, gdy zgodnie z zasadami UE dobiegnie końca ich monopol na krajowe przewozy pasażerskie, jak stało się np. w Niemczech - wyjaśnia agencja Reutera.

Rząd odrzucał głosowanie, przekonując, że nie ma ono żadnej mocy prawnej.

Według Bruna przeciwko reformom wypowiedziało się 95 proc. głosujących. Związkowiec poinformował, że w referendum wzięło udział ok. 90 tys. spośród 150 tys. pracowników SNCF.

Akcja głosowania "vot'action", co można przetłumaczyć na "głoso-działanie", rozpoczęła się 14 maja i trwała przez tydzień. Związkowcy mieli nadzieję, że wynik tego referendum pozwoli im na kontynuowanie strajków na kolei, które powoli traciły impet i że rezultat osłabi stanowisko negocjacyjne rządu.

Strajki w SNCF, które odbywają się w turach, wywołały zakłócenia, ale nie sparaliżowały ruchu kolejowego w kraju. Szef SNCF Guillaume Pepy, który popiera reformy, oszacował koszty strajku na 350-400 mln euro.

Dotychczas prezydent Macron nie sygnalizował, że zamierza wycofać się z tej kontrowersyjnej reformy.

W środę minister transportu Elisabeth Borne dała do zrozumienia, że rząd nie zmieni stanowiska. "Związki nie postąpiły zbyt odpowiedzialnie, sprawiając, że ludzie uwierzyli, iż do tej reformy może nie dojść" - powiedziała w radiu Europe 1 kilka godzin przed ogłoszeniem wyników konsultacji.

Podanie do wiadomości wyników wewnętrznego referendum wśród pracowników SNCF rozpoczyna kluczowy okres w procesie reformy kolei. W piątek premier Edouard Philippe spotka się ze związkami zawodowymi i odpowie na proponowane poprawki do ustawy, która po przyjęciu przez Zgromadzenie Narodowe trafiła do Senatu. Izba wyższa francuskiego parlamentu ma głosować nad reformą w pierwszym tygodniu czerwca.

Reuters przypomina, że Macron nie ugiął się pod presją związków zawodowych, które protestowały przeciwko reformie rynku pracy. Jeśli wycofałby się w kwestii SNCF, to najpewniej pojawiłyby się wątpliwości co do tego, czy jest w stanie przeprowadzić wiele innych reform społecznych i gospodarczych, które, jak przekonuje, są niezbędne do zmodernizowania Francji.

Reforma w związku z dyrektywą UE o dopuszczeniu konkurencji, przewiduje zmianę struktury prawnej SNCF, co mimo zaprzeczeń rządu uważa się za umożliwienie prywatyzacji kolei państwowych. Ponadto, pracownicy kolei, którzy po wdrożeniu reformy zostaną przyjęci do pracy, utracą przywileje, a wśród nich gwarancję zatrudnienia i lepsze warunki przechodzenia na emeryturę.

Sondaże wskazują, że dwie trzecie ankietowanych Francuzów popiera zmiany na kolei, które według użytkowników ucierpiały z powodu inwestowania w sieci pociągów szybkiej kolei TGV kosztem o wiele większej tradycyjnej sieci kolejowej.

W poniedziałek dziennik "Les Echos" podał, że rząd planuje przejąć 35 mld euro spośród 47 mld euro długów SNCF. Rzecznik rządu odmówił komentarza.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Francja
strajk
reformy
SNCF
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....