Ponad sto ton waży
lokomotywa ST44, która wjechała na tymczasowy wiadukt nad ul. Długą. Trwają tam
próby obciążeniowe.
Zastępcza przeprawa dla pociągów jest potrzebna, aby
rozpocząć przebudowę i poszerzenie istniejącego wiaduktu.
Budowa trasy tramwajowej przez ul. Długą na Popowice wchodzi
w kolejny etap. Niedawno na plac budowy przyjechały potężne elementy, z których
powstał tymczasowy wiadukt dla pociągów nad ul. Długą. Dzisiaj ta przeprawa
przechodziła najważniejszy sprawdzian.
Zanim ruch pociągów
pojedzie po wiadukcie tymczasowym musieliśmy sprawdzić jego parametry. Dlatego
dzisiaj odbywają się próby obciążeniowe z użyciem ważącej 116 ton lokomotywy.
Kiedy się zakończą po nowej konstrukcji zostanie puszczony regularny ruch
pociągów, natomiast wykonawca będzie mógł rozpocząć przebudowę istniejącego
wiaduktu – mówi Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich
Inwestycji.
Wiadukt nad ulicą Długą z jednej i drugiej strony zostanie
poszerzony i docelowo będzie ponad dwa razy dłuższy od obecnego. Przejadą pod
nim swobodnie tramwaje dzięki obniżeniu o około 1,5 metra poziomu jezdni. PKP
PLK ma w planach wybudowanie w jego okolicy przystanku kolejowego Wrocław
Szczepin dzięki czemu przy skrzyżowaniu Długiej i Poznańskiej powstanie węzeł
przesiadkowy. Pasażerowie zejdą z peronu wprost na przystanek komunikacji
miejskiej. Pod wiaduktem wybudowany zostanie nowy kanał ogólnospławny
odprowadzający wody opadowe, jak i ścieki.
Blisko 4 km nowego
torowiska
Przypomnijmy. Nowa trasa tramwajowa licząca blisko 4
kilometry ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i
Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul.
Dmowskiego. Dalej zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez
most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM. Potem pod
wspominanym wiaduktem i dalej ul. Długą i Starogroblową na Popowice.
Budowa pierwszego etapu trasy tramwajowej na Popowice
rozpoczęła się 25 maja. Wykonawcą tego etapu prac jest Budimex Budownictwo.
Jeszcze w tym roku miasto ogłosi przetarg na realizacje kolejnego odcinka,
czyli fragmentu od ul. Jagiełły do Milenijnej. Według planów gotową trasą na Popowice
pojedziemy w 2023 roku.
Inwestycja w
liczbach:
3,8 km nowego torowiska
5,4 km nowych i przebudowanych dróg
17 przebudowanych skrzyżowań
5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
31 przystanków (w tym 21 nowych)
120 mln zł koszt prac w I etapie
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.