Gamy jeżdżą. Ale nie zawsze

inforail
02.08.2019 14:45
0 Komentarzy

Dostępność spalinowychlokomotyw Gama rośnie. Ale nie jest to jeszcze ideał. Sporadycznie zdarzają sięawarie.

Do jednej z nich doszło 9 lipca 2019 roku. O powody wycofania,jak się okazało na kilka dni, maszyny o numerze 005 zapytaliśmy przewoźnika.

Z odpowiedzi Zespołu Prasowego PKP Intercity wynika, żeSU160-005 została wyłączona z ruchu 9 lipca br. w związku z usterką w układzietrakcyjnym. Lokomotywa ta wróciła do eksploatacji 12 lipca br.

7 w ruchu, 8 wkrótce

Jak podaje Zespół Prasowy przewoźnika PKP Intercitydysponuje obecnie 7 sprawnymi lokomotywami SU160. Ósma lokomotywa, o numerze002, powinna wrócić do dyspozycji spółki w połowie sierpnia po zakończeniutrwającego przeglądu. W przypadku lokomotyw serii 754 obecnie dysponujemysześcioma sprawnymi jednostkami. Lokomotywy tej serii są eksploatowane wokolicach Białegostoku oraz Gdyni – podaje przewoźnik.

SU46 na ratunek

W momencie wystąpienia jakiejkolwiek usterki lokomotywy, oczym informuje spółkę drużyna trakcyjna lub drużyna konduktorka, podejmowane sądziałania mające na celu jak najszybsze wznowienie realizacji przewozów –podaje Zespół Prasowy przewoźnika. To, jak udało nam się ustalić m.in.możliwość skorzystania z lokomotywy SU46 PKP CARGO. Taka interwencyjna pomocmiała miejsce właśnie 9 lipca.

Jak podaje Zespół Prasowy PKP Intercity Działania tepolegają m.in. na ściągnięciu uszkodzonego taboru oraz zadysponowaniu nowejlokomotywy. Zgodnie z obowiązującym Regulaminem Sieci 2018/2019 PKP PLK – wcelu przywrócenia normalnych warunków eksploatacyjnych na danym szlaku ZarządcaInfrastruktury ma prawo do użycia pojazdu kolejowego z napędem każdegoprzewoźnika lub zatrudnienia (zadysponowania do wykonania odpowiednichczynności) pracownika przewoźnika (maszynisty, rewidenta), posiadającegoodpowiednie kwalifikacje w celu usunięcia ze szlaku uszkodzonego pojazdukolejowego. Dotyczy to sytuacji, w której istnieją warunki do ściągnięcia tegopojazdu do najbliższej stacji.


Komentarze