Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdzie kupujemy bilety?

inforail
24.07.2017 13:08
0 Komentarzy

W minionym rokuprawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacjimobilnej, co stanowiło ponad 5 proc. ogólnej liczby przejazdów – poinformował wkomunikacie Urząd Transportu Kolejowego.

W przypadku spółki PKP Intercity blisko co trzeci sprzedanybilet pochodzi z internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią81 proc. ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.

Nadal jednak najwięcej pasażerów kupuje bilet w tradycyjnysposób – w kasie biletowej. Tak postępuje 56 proc. podróżnych.

Według UTK 16 proc. stanowią pasażerowie kupujący bilet wpociągu u konduktora. W przypadku braku możliwości zakupu biletu w kasie (np.na mniejszych stacjach i przystankach kolejowych) konduktor nie pobieradodatkowej opłaty za wystawienie biletu.

Jak informuje UTK, popularne są też automaty do sprzedaży biletów.W stacjonarnych, ustawionych w budynkach dworcowych czy na peronach biletkupiło 6 proc. podróżnych. Najmniejszą popularnością cieszą się automaty wpociągach. W ten sposób sprzedano jedynie 1,2 mln biletów, czyli ok. 0,4 proc.

W ubiegłym roku z usług kolei skorzystały 292 mln osób.

Co szósty przejazd został opłacony w inny sposób: przezkupno biletu w kiosku (PKP SKM), u maszynisty (WKD) czy na podstawie biletówłączonych (wspólna oferta ZTM w Warszawie).


Komentarze