TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Gmina Krośnice szuka wykonawcy napraw dwóch lokomotyw spalinowych
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.02.2020 16:45:54
Gmina Krośnice szuka wykonawcy napraw dwóch lokomotyw spalinowych (foto: Gmina Krośnice)

Gmina Krośnice ogłosiła przetarg na wykonanie napraw lokomotyw spalinowych WLS 180 i WLS 75.

Przedmiot zamówienia obejmuje:

1) wykonanie naprawy lokomotywy spalinowej WLS 180 nr 7220 w zakresie:

a) Usunięcia nieszczelności w układzie powietrznym powodujący spadek ciśnienia w zbiornikach ciśnieniowych podczas postoju lokomotywy, trwającego ponad 20-30 minut;

b) Naprawy wszystkich tulei wiązarowych – 8 szt;

c) Naprawy sprzęgała silnika. Opis usterki: sprzęgło po rozgrzaniu (po około godzinie pracy silnika) ślizga się na biegu pierwszym i trzecim;

d) Wyregulowania rewersu zmiany kierunków jazdy (opis usterki – duży opór przy zmianie kierunków jazdy)

e) Wymiany / Naprawy włącznika rozrusznika (opis usterki: wyłącznik nie zawsze działa)

2) wykonanie naprawy lokomotywy spalinowej WLS 75 w zakresie: naprawy instalacji elektrycznej rozruchu silnika – naprawa regulatora napięcia.

W przypadku konieczności transportu lokomotywy spalinowej WLS 180 do specjalistycznego zakładu w przedkładanej ofercie należy uwzględnić koszty transportu oraz koszty dźwigów.

Zamawiający przewiduje że naprawa lokomotywy spalinowej WLS 75 odbywać się będzie na terenie KKW. Wykonawca w celu dokonanie prawidłowej wyceny, szczegółowego zakresu naprawy oraz miejsca prowadzenia naprawy powinien dokonać wizji lokalnej.

O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego tj.:

- posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów;

- są w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację zamówienia;

- posiadają zdolności techniczne lub zawodowe umożliwiające realizację zamówienia.

Oferty można składać do 10 lutego 2020 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

WLS to lokomotywy wąskotorowe, spalinowe, eksploatowane przez Krośnicką Kolej Wąskotorową.  

Trochę historii

 

W roku 1958 Biuro Konstrukcyjne Fabryki Lokomotyw im. F. Dzierżyńskiego w Chrzanowie ("Fablok") opracowało projekt lokomotywy spalinowej dla kolei wąskotorowych o szerokościach toru 750 i 785 mm. Konstrukcja  była wzorowana na produkowanej już lokomotywie normalnotorowej typu Ls 150, oznaczonej przez PKP jako seria SM03. Po zaakceptowaniu projektu przez Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taborowego w Poznaniu rozpoczęto produkcję. Pierwszy egzemplarz lokomotywy typu WLs 150 zbudowano w 1950 r. Wkrótce rozpoczęto seryjną produkcję. W latach 1960- 1969 powstały 144 egzemplarze lokomotyw typu WLs 150. Większość z nich trafiła do przemysłu, gdzie była oznaczana jedynie typem i numerem fabrycznym. W 1968 r. dokonano modernizacji projektu w oparciu o nowo produkowany silnik o mocy 180 KM. Część z nich trafiła do PKP, gdzie nazywane były "Lydkami". Produkcję lokomotyw z nowym, mocniejszym silnikiem przejęły Zaodrzańskie Zakłady Przemysłu Metalowego "Zastal" w Zielonej Górze. Chrzanowski "Fablok" nadal brał udział w produkcji (dostarczając m. in. zestawy kołowe i przekładnie).

W latach 1969- 1972 zbudowano 47 egzemplarzy mocniejszej lokomotywy 803 D (WLs 180). Większość z nich także trafiła do przemysłu, a tylko 5 z nich było eksploatowane przez PKP jako Lyd 1. Konstrukcyjnie lokomotywa spalinowa WLs 180 wywodzi się bezpośrednio od lokomotywy WLs 150. Oba typy lokomotyw zewnętrznie nie różniły się zbytnio; także wymiary wielu WLs 180 i WLs 150 są zgodne. Nawet w obrębie jednego typu lokomotywy mogą nieznacznie różnić się, między innymi: wysokością i długością. Zarówno lokomotywy spalinowe WLs 150 jak i WLs 180 Polskie Koleje Państwowe oznaczały jako Lyd 1.

W latach: 70- 90 XX wieku zaczęto również modernizować  niektóre WLs 150, wymieniając w nich silniki na mocniejsze o mocy 180 KM w zakładach naprawczych PKP oraz niektórych fabrykach.

Oba typy lokomotyw podczas eksploatacji na PKP były zatrudnione głównie do pracy manewrowej z powodu zbyt małej mocy, zdarzało się jednak, że Lyd 1  była zatrudniona w ruchu pasażerskim. Większość lokomotyw dotrwała w eksploatacji do początków XXI wieku. Wtedy PKP przestały być operatorem kolei wąskotorowych użytku publicznego, a wiele zakładów przemysłowych zaprzestało wykorzystywania swoich kolei. Jedynym zakładem, który regularnie eksploatował lokomotywy była Kopalnia Węgla Kamiennego "Kazimierz Juliusz" w Sosnowcu.

W latach 1964- 75 zbudowano niespełna 100 egzemplarzy lokomotyw WLs 75 na tor 750 mm i 785 mm. Znaczna ich ilość trafiła do pracy manewrowej w zakładach przemysłowych, zaś pozostałe głównie do cukrowni. PKP nie zakupiły ani jednej lokomotywy tego typu. Do dziś zachowały się pojedyncze egzemplarze tego typu.

Lokomotywa typu WLs 75 jest pojazdem dwuosiowym o wiązarowym przeniesieniu napędu,  4 biegowym. Jest ona napędzana silnikiem wysokoprężnym czterosuwowym typu S324HL produkcji Wytwórni Silników Wysokoprężnych w Andrychowie, o mocy 75 KM.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
Krośnice
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....