Griffin czyli EU160. PKP IC mają pewne spostrzeżenia eksploatacyjne
Wiemy już jakieoznaczenie w PKP Intercity otrzymają lokomotywy Griffin, które przewoźnikowidostarczy Newag. To EU160.
Ministerstwo Infrastruktury, odpowiadając na interpelacjęposła Tomasza Kostusia, przedstawiło też kilka ciekawych uwag dotyczących dwócheksploatowanych w 2018 roku przez PKP Intercity Grifiinów. I tak podczaseksploatacji dwóch lokomotyw E4DCUd dokonano szeregu spostrzeżeń, które mająwpływ na wytyczne dotyczące produkcji lokomotyw E4DCU (EU160). Chodzi o zmianyw zakresie poprawy izolacji wibroakustycznej oraz warunków pracy maszynisty.
Z informacji resortu wynika, że dostępność lokomotyw w ciągu9 miesięcy eksploatacji, w rozbiciu na każdy pojazd przedstawiała się następująco:
– lokomotywa E4DCUd-004 – 95%,
– lokomotywa E4DCUd-005 – 73%.
W trakcie eksploatacji nie doszło do poważnych awariipojazdów w zakresie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego.
Dowiedzieliśmy się także, że wartość umowy na dzierżawędwóch lokomotyw wraz z kosztami utrzymania wynosiła 3 276 000,00 zł.
PKP Intercity jeszcze w tym roku mają otrzymać pierwsze zzamówionych w Newagu lokomotyw. Dwa egzemplarze, z których przewoźnik korzystałw roku minionym trafiły teraz do Lotos Kolej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze