TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Griffin pierwszą polską wielosystemową lokomotywą elektryczną
INFORAIL - Opublikowano: 13.08.2013 09:20:19 8 komentarzy
Griffin pierwszą polską wielosystemową lokomotywą elektryczną

Lokomotywa E4MSU Griffin zaliczyła właśnie pomyślnie jazdy testowe na torze o zasilaniu 15 kV oraz 25 kV –poinformowała nas Urszula Makosz z Newagu. Oznacza to, że Newag Gliwice, jako pierwszy w kraju, wyprodukował wielosystemową lokomotywę elektryczną, która może być eksploatowana w całej Europie.

E4MSU Griffin to pierwsza taka lokomotywa skonstruowana od podstaw w Polsce. Przeznaczona jest do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 3200 ton, z prędkością do160 km/h. Przystosowana jest do eksploatacji przy zasilaniu 3kV DC, 25 kV 25Hz oraz 15 kV 16⅔Hz. Prace nad projektowaniem elektrowozu E4MSU Griffin rozpoczęły się we wrześniu 2010 roku. Dwa lata później lokomotywa była już prezentowana na Międzynarodowych Targach Kolejowych Innotrans w Berlinie, a od maja br. poddawana jest testom eksploatacyjnym. Pierwsze z nich przeprowadzone zostały przez Instytut Kolejnictwa na torze testowym w Żmigrodzie (m.in. dynamiki, układu hamulcowego, charakterystyk trakcyjnych) i zakończyły się wynikiem celującym. Obecnie producent oczekuje na świadectwo dopuszczenia Griffina do eksploatacji.

Podobnie było podczas próbnych jazd badawczych prowadzonych przez PKP Cargo S.A. Lokomotywa z powodzeniem pociągnęła skład towarowy o masie 3440 t.

Testujący ją maszyniści nie stronią od pochwał:

„Jest to lokomotywa na miarę XXI wieku. Wyróżnia się doskonałym usprężynowaniem oraz bardzo dobrze zestrojonym układem napędowym, czego efektem są dobre możliwości trakcyjne i wysoki komfort jazdy.”( Paweł Pluta - PKP Cargo)

„Na uznanie zasługuje proste i ergonomiczne rozmieszczenie przyrządów na pulpicie, przestronna kabina oraz dobre wyciszenie.”( Dariusz Jurczuk - PKP Cargo)

W ostatnim tygodniu Griffin trafił na tor testowy VUZ Velim w Czechach, gdzie był poddawany statycznym próbom uruchomieniowym oraz jazdom w systemach zasilania 25 kV i 15 kV AC. Pomyślne ich zakończenie to pierwszy krok przed certyfikacją na rynkach europejskich.

„Griffin, który już cieszy się dużym zainteresowaniem, jest naszą odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby rynku europejskiego”–mówi Bogusław Nowak, kierownik marketingu w Newagu. Duży wachlarz możliwości transportowych i technicznych, parametry dostosowywane do indywidualnych potrzeb klienta, niskie koszty eksploatacji, technologie przyjazne środowisku i konkurencyjna cena powinny znaleźć uznanie u europejskich kontrahentów”–dodaje. Testy na torze testowym w Velimie prowadzone będą do środy 14.08.2013.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Griffin
test
Newag
  • Et – 13.08.2013

    Broń Boże nie sprzedawać tej fabryki Siemensowi.

  • sphinx – 14.08.2013

    Jakie 160km/h? Wszędzie, również na samej lokomotywie, napisane jest 140km/h.

  • zeus04 – 14.08.2013

    @ sphinx: Może szykują niespodziankę? Obroty silnika są tak dobrane, że spokojnie 160 km/h rozwinie w przeciwieństwie do EU45 Siemensa które osiąga obroty graniczne przy OIDP 154 km/h. Silniki Gryfina OIDP nominalnie osiągają mniejsze obroty przy 140 km/h niż ich odpowiedniki w BR189.

  • celeban – 14.08.2013

    Badziewna maszynka z badziewnej fabryczki. Nikt tego nie kuoi zobaczycie.

  • sphinx – 15.08.2013

    Tylko żeby mieć dopuszczenie na 160km/h to te obroty muszą wystarczyć na 176km/h - ponad 20km/h więcej niż w ES64F4. Choć o 160km/h wspominał też wiceprezes Gliwic czy kierownik sekcji elektrycznej. Wolałbym żeby jednak sprawili niespodziankę w postaci podpisanych kontraktów. Co ciekawe Konieczek w wywiadzie dla rmf.fm powiedział że mają już kilka zagranicznych zamówień, tylko wszędzie o tym jakoś cicho. Pożyjemy, zobaczymy.

  • yyy – 15.08.2013

    No maja. Za granica wojewodztwa.

  • rze – 15.08.2013

    Gama to jest przyszlasc, na pewno pesa sprzeda te lokomotywy.

  • Dziad – 16.09.2013

    Poprawta ludziska 25 KV 25 Hz na 50 Hz ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....