TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Grupa PKP inwestuje w komfort niepełnosprawnych podróżnych
CENTRUM INFORMACYJNE PAP - Opublikowano: 31.12.2019 11:45:49
Grupa PKP inwestuje w komfort niepełnosprawnych podróżnych

W ramach Programu Inwestycji Dworcowych PKP S.A. oraz programu "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" dostosowywane są obiekty dworcowe i tabor do potrzeb osób niepełnosprawnych.

PKP S.A. modernizuje dworce kolejowe w ramach Programu Inwestycji Dworcowych (PID) do 2023 roku. Budowa i przebudowa obiektów jest zgodna z wytycznymi Krajowego Planu Wdrażania TSI PRM (dostępności systemu kolei Unii Europejskiej dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się), który ma likwidować bariery w zakresie dostępności transportu kolejowego.

Programem PID zostało objętych ok.200 dworców kolejowych w całej Polsce. Na dworcach stosowane są następujące ułatwienia: likwidacja barier architektonicznych, linie prowadzące z polami uwagi, przyciski SOS w toaletach, pochylnie i windy, drzwi automatyczne, mapy tyflograficzne (dotykowe) i oznaczenia w jęz. Braille'a dla niewidomych, a także montaż pętli indukcyjnych współpracujących z aparatami słuchowymi osób niesłyszących.

W latach 2014-2019 - PKP S.A. zmodernizowało 58 obiektów dworcowych, a szacunkowe wydatki na dostosowanie obiektów do wymagań TSI-PRM to około 105 milionów złotych.

PKP Intercity S.A do 2023 roku wyda 7 mld zł na modernizację 700 wagonów i zakup 185 nowych. Pasażerowie skorzystają również z 19 nowych i 14 unowocześnionych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W każdym nowo zakupionym lub poddanym modernizacji pociągu przewidziane będą udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością oraz osób niewidomych lub niedowidzących.

PKP Intercity podpisało z przedsiębiorstwami H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych oraz PESA Bydgoszcz umowy na zakup 81 nowych i modernizację 355 posiadanych wagonów. Spółka uzupełni także flotę elektrycznych zespołów trakcyjnych o 12 nowych EZT-ów firmy Stadler. Zamówienie o wartości ponad 1 mld zł jest jednym z filarów strategii taborowej. Nowe i zmodernizowane pojazdy zostaną wyposażone w wydzielone miejsca dla osób poruszających się na wózkach, pasy kontrastowe w drzwiach, oznaczenia w alfabecie Braille'a, a także toalety wyposażone w poręcze i przyciski SOS.

Bliskie doskonałości będą wielofunkcyjne wagony COMBI (60 sztuk) o podwyższonym standardzie, z wydzielonymi przedziałami rodzinnymi i przedziałem dla osób z niepełnosprawnościami. W takim przedziale znajdować się będą cztery rozkładane fotele, które w pozycji złożonej będą służyć do przypięcia wózków. Ponadto każde miejsce dla wózkowicza zostanie wyposażone w urządzenie umożliwiające wezwanie pomocy. Będą też wewnętrzne drzwi automatyczne z systemem zapobiegającym uwięzieniu pasażera. Panel do regulacji oświetlenia, temperatury i poziomu głośności umiejscowiony zostanie na wysokości od 800 mm do 1100 mm, a wszelkie piktogramy użyte w przedziale będą zapisane w alfabecie Braille'a. Standardem wagonów będzie podłoga bezprogowa i w pełni dostosowana toaleta wyposażona w przycisk SOS. Przedsionek przy przedziale dla osób niepełnosprawnych zostanie wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd osoby na wózku, a wszystkie wagony ze stopniami wejściowymi będą miały odpowiednio zaprojektowane poręcze.

PKP S.A. oraz PKP Intercity zapewniają usługę asysty dla osób z niepełnosprawnością i osób o ograniczonej sprawności ruchowej podczas przemieszczania się po terenie dworca kolejowego, peronach, przejściach podziemnych, kładkach i innych ciągach komunikacyjnych. Asystę realizuje drużyna konduktorska oraz pracownicy ochrony na dworcu wyjazdowym i przyjazdowym.

Pasażer powinien zgłosić potrzebę asysty minimum 48 godzin przed planowaną podróżą telefonicznie pod numerem infolinii przewoźnika, drogą mailową lub przez formularz zgłoszeniowy. Ten czas jest potrzebny na dostosowanie taboru do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Osoby z ograniczoną mobilnością mają również możliwość skorzystania z pomocy w poruszaniu się tylko po terenie dworca już 30 min. po zgłoszeniu, dzwoniąc pod nr 22 474 13 13 lub wysyłając maila na adres pomocprm@pkp.pl.

W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku asystę z PKP S.A. otrzymało16258 osób, a z PKP Intercity 12122 podróżnych. Średnio, co 25 minut na którymś z dworców kolejowych w Polsce była potrzebna asysta, a największa grupa zorganizowana wymagająca asysty liczyła 71 osób.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Grupa PKP
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....