TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Grupa PKP zaskoczona ogólną negatywną oceną NIK
PKP SA InfoRail - Opublikowano: 24.11.2015 15:42:21 3 komentarze
Grupa PKP zaskoczona ogólną negatywną oceną NIK

Rozpoczęte 3 lata temu działania Grupy PKP przyniosły wzrost poziomu satysfakcji podróżnych, znaczącą poprawę wyników finansowych oraz przyczyniły się do sprawnego zarządzania holdingiem. W raporcie Najwyższej Izby Kontroli za lata 2010 ? połowa 2013 r. aż 13 z 15 podmiotów należących do PKP zostało ocenionych pozytywnie. Grupa PKP odpowiada na zarzuty pokontrolne.

Grupa PKP jest zaskoczona ogólną, negatywną oceną zawartą w raporcie NIK. Należy podkreślić, że aż 13 na 15 podmiotów zostało bowiem ocenionych pozytywnie. NIK zwraca ponadto uwagę na dobre wyniki w takich obszarach jak np. spłata zadłużenia, działania związane z prywatyzacją PKP CARGO i PKL oraz dodatnie wyniki finansowe. Pozytywnie oceniono także opracowanie strategii PKP na lata 2012-15, która zdefiniowała sprawy systemowe i zmiany regulacyjne istotne dla funkcjonowania Grupy.

Konsekwentna realizacja strategii pozwoliła na zmniejszenie historycznego długu PKP z 4 mld zł w roku 2012 r. do 0,5 mld zł obecnie. W ciągu ostatnich lat znacznie zwiększono również poziom absorbcji środków unijnych na inwestycje. Do końca października PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystały 85% przyznanych funduszy z UE. Umowy z wykonawcami podpisano na ponad 99% dostępnych środków.

Konsekwencją zmian, które Zarząd Grupy zaczął wprowadzać 3 lata temu był powrót pasażerów na kolej. Na dwa miesiące przed końcem roku z usług PKP Intercity skorzystało już blisko 26 mln pasażerów. To o ponad 4 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a także więcej niż w całym 2014. W samym październiku ofertę przewoźnika wybrało 2,7 mln pasażerów w komunikacji krajowej, a spółka odnotowała kolejny rekordowy wzrost w komunikacji krajowej (aż 36%). Porównując dane z ostatnich lat, to najlepszy wynik za październik od 4 lat. PKP Intercity szacuje, że do końca 2015 roku przewiezie ponad 31 mln klientów. Rok 2016 spółka planuje zamknąć wynikiem 37 mln przewiezionych pasażerów.

Jedną z głównych rekomendacji zawartych w raporcie NIK była kwestia zapewnienia wpływu państwa na funkcjonowanie infrastruktury energetycznej i telekomunikacyjnej związanej z prowadzeniem ruchu kolejowego. Prowadząc procesy prywatyzacyjne spółek: PKP Energetyka oraz TK Telekom, PKP S.A. spełniła ten wymóg. W przypadku wskazanych procesów zapewniono mechanizmy zabezpieczenia na poziomie ustawowym (obowiązujące przepisy prawa) i operacyjnym (podpisane umowy, zrealizowane procesy). W przypadku PKP Energetyka zabezpieczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej są przepisy Ustawy Prawo Energetyczne. Nad działalnością dystrybutorów czuwa niezależny organ kontrolny - Prezes Urzędu Regulacji Energetyki. Ponadto, Zarządy PKP Energetyka i PKP PLK podpisały przed zakończeniem procesu prywatyzacji umowę na utrzymanie sieci trakcyjnej. Przed prywatyzacją TK Telekom natomiast ze spółki została wydzielona część infrastruktury telekomunikacyjnej, używana do prowadzenia ruchu kolejowego. Docelowo trafi ona do PKP PLK, które korzystają bezpośrednio z usług tej części infrastruktury. Ponadto, odpowiednie wymagania co do świadczenia pozostałych usług przez TK Telekom nakłada prawo kolejowe, a w szczególności certyfikaty bezpieczeństwa. Warto również wspomnieć, że rynek telekomunikacyjny podlega bieżącemu nadzorowi Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
NIK
  • PPP – 24.11.2015

    Pora na zakupy w Newagu, bo bydgoskie "pendolino" może tańsze ale jeszcze nie odebrane, a czy całkiem zbudowane, to się okaże na torach...

  • Ja jaś – 24.11.2015

    Nie przejmuj się tak. Jak nie będą odebrane to newag się odwoła od tego nieodebrania. W ostateczności doniesie do prokuratury.

  • xxxxxl – 25.11.2015

    a co newag wykonuje przy flircie? z tego co wiem to był potrzebny do przetargu i próby ratowania firmy przez Konieczka i Jakubasa przed bankructwem. Teraz panowie ratują się dobrymi radami do prokuratury tak jak ratowali się kancelarią adwokacką przy Gamie i wyszła "dusza".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....