TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

GZM sfinansuje kursy pociągów
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.04.2019 15:32:15
GZM sfinansuje kursy pociągów

Po dwa dodatkowe kursy pociągów na głównych liniach w obrębie Górnośląsko-Zagłębiowskej Metropolii zamierza w najbliższych miesiącach zamówić ta organizacja na swoim terenie.

W środę (24 kwietnia) zgromadzenie Metropolii przeznaczyło na ten cel 1,2 mln zł ze swojego budżetu. Jak zaznaczył przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak, będzie to początek realizacji założeń tzw. kolei metropolitalnej, na podstawie przedstawionej z końcem stycznia br. koncepcji przygotowanej przez ekspertów Politechniki Śląskiej. Pierwszy etap tych działań to tzw. dogęszczenie połączeń na istniejących trasach kolejowych: Gliwice – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Tarnowskie Góry – Tychy Miasto.

"Mówimy o uruchomieniu dwóch par pociągów praktycznie w każdym kierunku, czyli na Tychy, na Tarnowskie Góry, na Gliwice i na Dąbrowę Górniczą. Zgodnie z naszymi ustaleniami z Kolejami Śląskimi na kierunku Dąbrowa Górnicza – Katowice – Gliwice od tego roku już zwiększono częstotliwość kursowania pociągów" - wskazał Karolczak.

"Jest to niejako realizacja pierwszego etapu projektu kolei metropolitalnej, czyli szansy zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów, aby móc pociągi ujmować w naszym planie transportowym i mieć szansę takiej realizacji siatki połączeń autobusów i tramwajów, aby umożliwić pasażerom przesiadanie się z nich na pociągi, gdzie jest to efektywne, szczególnie pod kątem czasowym i finansowym" - dodał przewodniczący zarządu GZM.

Według uzasadnienia środowej uchwały pomoc zostanie wykorzystana na sfinansowanie dodatkowych połączeń kolejowych - zgodnie z porozumieniem z października ub. roku władz Metropolii i woj. śląskiego, dotyczącym rozszerzenia obowiązującego na terenie GZM systemu taryfowo-biletowego w ramach tzw. Metrobiletu.

"W efekcie mieszkańcy Metropolii będą mogli skorzystać zarówno z nowej zintegrowanej oferty biletu autobusowo-kolejowego pn. +Metrobilet+ oraz z dodatkowych połączeń kolejowych w obrębie GZM" - napisano w uzasadnieniu środowej uchwały.

O zamówieniu przez Metropolię dodatkowych kursów pociągów, a także wprowadzeniu obejmującej kolej oferty taryfowo-biletowej, tzw. Metrobiletu, odpowiedzialny za transport członek zarządu GZM Grzegorz Kwitek mówił m.in. w połowie kwietnia br., podczas targów Silesia Komunikacja w Sosnowcu.

Nawiązując wówczas do założeń koncepcji kolei metropolitalnej Kwitek przypomniał, że zakładany na lata 2019-21 pierwszy etap ich wdrażania to zwiększenie pracy przewozowej na istniejących głównych liniach. "To już rozpoczęliśmy, w tej chwili trwają negocjacje" - informował.

"Pierwszy element to integracja taryfowa (organizowanej przez Metropolię komunikacji miejskiej – PAP) z Kolejami (Śląskimi – PAP). Zwiększymy również pracę przewozową kolei: Metropolia przeznaczy w tym roku na ten 1,2 mln zł; mam nadzieję, że od czerwca na tory ruszą kolejne składy na wymagające tego główne linie" – mówił na targach członek zarządu Metropolii.

Według wcześniejszych informacji GZM zamierza także kupić w ciągu trzech lat – pod kątem zwiększenia pracy eksploatacyjnej przez należące do woj. śląskiego Koleje Śląskie – tabor kolejowy za ok. 250 mln zł. W kolejnych etapach, rozplanowanych wstępnie do 2036 r., zakładane są m.in. budowa nowych połączeń, w tym do lotniska Katowice, czy budowa nowych przystanków.

Na sosnowieckich targach Kwitek zapowiedział też, że Metrobilet, czyli wspólną okresową taryfę na komunikację miejską i kolej, GZM zamierza wprowadzić "jeszcze w tym roku". Metrobilet ma być rozpowszechniany w sieci sprzedaży ZTM, obejmującej ponad 1 tys. punktów i dostępny na funkcjonującej Śląskiej Karcie Usług Publicznych.

Podczas środowej sesji w ramach zmian wieloletniej prognozy finansowej GZM zapewniono m.in. środki na dotację do projektu "Harmony", mającego dostarczyć całościowych narzędzi do planowania przestrzennego i planowania transportu – w ramach programu Horyzont 2020. Karolczak poinformował, że trwają już prace nad kompleksową zmianą sieci połączeń w zagłębiowskiej części GZM.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej przez rząd specjalnie dla regionu - skupia 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkanych przez blisko 2,3 mln osób. Jednym z jej ustawowych zadań jest transport publiczny. Od początku br. GZM przejęła organizację komunikacji miejskiej na swoim terenie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
GZM
Koleje Śląskie
bilet
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....