TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

H. Cegielski – FPS dostarczy PKP Intercity 55 nowych wagonów
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.11.2017 11:23:15 14 komentarzy
H. Cegielski – FPS dostarczy PKP Intercity 55 nowych wagonów

PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na dostawę 55 wagonów osobowych wraz z wykonaniem przeglądu na 3. poziomie utrzymania. Wybrana została jedyna złożona oferta.

Zainteresowanie przetargiem wykazała tylko firma H. Cegielski – FPS. Oferta, jak informują PKP Intercity, była ważna i podlegająca rozpatrzeniu. Uzyskała maksymalną liczbę punktów.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia objęte są następujące wagony:

1) 5 wagonów 1 klasy przedziałowych,

2) 18 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych,

3) 18 wagonów 2 klasy przedziałowych,

4) 7 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery,

5) 7 wagonów 2 klasy przedziałowych, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

W ramach zamówienia przewidziano także dostarczenie dokumentu dopuszczającego do eksploatacji typu pojazdu kolejowego na terenie kolei następujących państw: Polski, Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji oraz Węgier. Zamawiający wymaga dostarczenia wagonów fabrycznie nowym tj. zbudowanych z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów i części, dotychczas nie eksploatowanych. Dostawa wszystkich wagonów objętych umową, w tym także w zakresie prawa opcji winna nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Wykonanie przeglądu każdego z wagonów dostarczonych w ramach zamówienia nastąpi po 24 miesiącach od dnia odbioru każdego z wagonów. Uzyskanie i dostarczenie przez wykonawcę zezwolenia na dopuszczenie pojazdu do eksploatacji na terenie następujących państw: Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier winno nastąpić w terminie nie przekraczającym 48 miesięcy od dnia odbioru ostatniego z wagonów danego typu.

Zamawiający wymagał udzielenia gwarancji na dostarczane wagony na okres nie krótszy niż 36 miesięcy.

Zamówienie przewiduje też opcję. A ta polega na dostarczeniu nie więcej niż 26 wagonów osobowych w tym:

1) 2 wagonów 1 klasy przedziałowych,

2) 9 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych;

3) 9 wagonów 2 klasy przedziałowych;

4) 3 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery,

5) 3 wagonów 2 klasy przedziałowych, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych,

a także przeglądu na 3. poziomie utrzymania wagonów, o których mowa wyżej. Opcjonalny zakres będzie realizowany wyłącznie po uprzednim otrzymaniu przez wykonawcę w trakcie realizacji umowy odrębnego pisemnego powiadomienia o decyzji skorzystania z prawa opcji.

Poznańska firma zaproponowała kwotę 473, 5 mln zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 697,4 mln zł brutto za zamówienie z opcją. Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 55 wagonów z opcją na 26 kolejnych. Obejmuje ono także świadczenie usługi przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
FPS
Cegielski
wagon
  • pasazerka – 29.11.2017

    kim? czym? i w jakim wykonaniu - podobnym do P5 wagonów 144 czy jeszcze gorszym

  • gutek – 29.11.2017

    dostępność nowych wagonów tylko na kraje ościenne +Austria,Węgry tzn nie planujemy nie dłuższych relacji .a co z przetargami lokomotyw?-modernizacja EU07 i wybór firmy która dostarczy nowe loki

  • tp – 29.11.2017

    @ gutek A były kiedykolwiek dłuższe relacje niż do Holandii czy Bułgarii do których potrzebne były pojedyncze wagony i to sypialne a nie takie jakie są zamawiane? Po płacić (homologacja na każdy kraj kosztuje i to niemało) za coś co z wielu różnych powodów nie ma szans na wykorzystanie.

  • Tmb – 29.11.2017

    ciekawe czy złorzą oferte w czeskim przetargu wagonowym?

  • gutek – 29.11.2017

    @tp-były i to niedawno. nasze wagony docierały do Paryża /BEROLINA/w latach 90. w stanie wojennym zlikwidowano Rzym i Londyn.Był jeszcze Bukareszt

  • JanuszJG – 29.11.2017

    Bardzo dobra informacja. Jednak nowych wagonów potrzeba jeszcze znacznie więcej. Pora wyciągać stare wagonyvz krzaków i wysyłać do modernizacji, żeby nie było takiej samej niespodzianki jak w tegoroczne wakacje. To samo tyczy się lokomotyw.

  • Uuuuu uuuu czarno – 29.11.2017

    Oni nie ogarną tego te wagony mają mieć homologacje niemiecką w 2 miesiące..... padnę.... kary jak nic KARY

  • NCi – 29.11.2017

    Żadnych kar nie będzie, tak samo jak określonych w zamówieniu homologacji. W tej sytuacji nie tyle chodziło o zakup 55 wagonów co o zlecenie tego FPS i w ten sposób dotowanie jego działalności z pieniędzy budżetu państwa. Zapis o homologacji miał skutecznie odstraszyć i wyeliminować trzeźwo myślącą i odpowiedzialną prywatną konkurencję. Ewentualną karą mogłoby jedynie być cofnięcie unijnego dofinansowania do tak "zrealizowanego" kontraktu pod warunkiem że to zamówienie będzie realizowane że wsparciem funduszy unijnych.

  • advisor – 29.11.2017

    @NCiMoże i tak, niemniej jednak to 55 fabrycznie nowych wagonów. Kropla w morzu potrzeb, ale kropla drąży skałę. Po latach kompletnego zastoju coś się zaczęło dziać i jest to chwalebne. Oby tylko poszli za ciosem i wzięli opcję, a potem kolejne przetargi. A co jak co, ale wagony FPS mają bardzo dobrą opinię.

  • zibi – 29.11.2017

    teraz FPS ma robotę na kolejne 20 lat

  • pyra – 29.11.2017

    cieszy nowy kontrakt dla Ceglorza. Choć ciekawe by było, gdyby zrobili też wagony sterownicze i z tego formować wtedy składy na wzór railjet-a. Tyle, że z uwagi na brak produkcji swoich loków pewnie by trzeba dogadać się np. z Newagiem.

  • mechanik – 29.11.2017

    Co to to nie, tylko pesa

  • DarekP – 29.11.2017

    Należy się cieszyć z pozytywnego zakończenia, ale najważniejsze będzie podpisanie umowy. Miejmy nadzieję, że nie będzie się tak przeciągać, jak przetargi na modernizację wagonów przez Pesa, choć tu bardziej może chodzić o środki finansowe na ppokrycie realizacji po stronie wykonawcy.Najbardziej wzruszyły mnie jednak komentarze na Rynku Kolejowym, że wagony mają być za 8 lat ;)

  • NBA – 30.11.2017

    No i super, w końcu kolejarzy zaczęły gonić terminy na wydawanie środków UE. Ale i tak wykorzystają każdą okazję, żeby policzyć kary bo to wpływa wprost na ich zysk netto. Więc cieszymy się, ale nie dajcie kolejarzom argumentu do naliczania kar:) powodzenia

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....