TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

H. Cegielski – FPS dostarczy PKP Intercity 55 nowych wagonów
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.11.2017 11:23:15 14 komentarzy
H. Cegielski – FPS dostarczy PKP Intercity 55 nowych wagonów

PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na dostawę 55 wagonów osobowych wraz z wykonaniem przeglądu na 3. poziomie utrzymania. Wybrana została jedyna złożona oferta.

Zainteresowanie przetargiem wykazała tylko firma H. Cegielski – FPS. Oferta, jak informują PKP Intercity, była ważna i podlegająca rozpatrzeniu. Uzyskała maksymalną liczbę punktów.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia objęte są następujące wagony:

1) 5 wagonów 1 klasy przedziałowych,

2) 18 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych,

3) 18 wagonów 2 klasy przedziałowych,

4) 7 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery,

5) 7 wagonów 2 klasy przedziałowych, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

W ramach zamówienia przewidziano także dostarczenie dokumentu dopuszczającego do eksploatacji typu pojazdu kolejowego na terenie kolei następujących państw: Polski, Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji oraz Węgier. Zamawiający wymaga dostarczenia wagonów fabrycznie nowym tj. zbudowanych z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów i części, dotychczas nie eksploatowanych. Dostawa wszystkich wagonów objętych umową, w tym także w zakresie prawa opcji winna nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Wykonanie przeglądu każdego z wagonów dostarczonych w ramach zamówienia nastąpi po 24 miesiącach od dnia odbioru każdego z wagonów. Uzyskanie i dostarczenie przez wykonawcę zezwolenia na dopuszczenie pojazdu do eksploatacji na terenie następujących państw: Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier winno nastąpić w terminie nie przekraczającym 48 miesięcy od dnia odbioru ostatniego z wagonów danego typu.

Zamawiający wymagał udzielenia gwarancji na dostarczane wagony na okres nie krótszy niż 36 miesięcy.

Zamówienie przewiduje też opcję. A ta polega na dostarczeniu nie więcej niż 26 wagonów osobowych w tym:

1) 2 wagonów 1 klasy przedziałowych,

2) 9 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych;

3) 9 wagonów 2 klasy przedziałowych;

4) 3 wagonów 2 klasy bezprzedziałowych, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery,

5) 3 wagonów 2 klasy przedziałowych, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych,

a także przeglądu na 3. poziomie utrzymania wagonów, o których mowa wyżej. Opcjonalny zakres będzie realizowany wyłącznie po uprzednim otrzymaniu przez wykonawcę w trakcie realizacji umowy odrębnego pisemnego powiadomienia o decyzji skorzystania z prawa opcji.

Poznańska firma zaproponowała kwotę 473, 5 mln zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 697,4 mln zł brutto za zamówienie z opcją. Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 55 wagonów z opcją na 26 kolejnych. Obejmuje ono także świadczenie usługi przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
FPS
Cegielski
wagon
  • pasazerka – 29.11.2017

    kim? czym? i w jakim wykonaniu - podobnym do P5 wagonów 144 czy jeszcze gorszym

  • gutek – 29.11.2017

    dostępność nowych wagonów tylko na kraje ościenne +Austria,Węgry tzn nie planujemy nie dłuższych relacji .a co z przetargami lokomotyw?-modernizacja EU07 i wybór firmy która dostarczy nowe loki

  • tp – 29.11.2017

    @ gutek A były kiedykolwiek dłuższe relacje niż do Holandii czy Bułgarii do których potrzebne były pojedyncze wagony i to sypialne a nie takie jakie są zamawiane? Po płacić (homologacja na każdy kraj kosztuje i to niemało) za coś co z wielu różnych powodów nie ma szans na wykorzystanie.

  • Tmb – 29.11.2017

    ciekawe czy złorzą oferte w czeskim przetargu wagonowym?

  • gutek – 29.11.2017

    @tp-były i to niedawno. nasze wagony docierały do Paryża /BEROLINA/w latach 90. w stanie wojennym zlikwidowano Rzym i Londyn.Był jeszcze Bukareszt

  • JanuszJG – 29.11.2017

    Bardzo dobra informacja. Jednak nowych wagonów potrzeba jeszcze znacznie więcej. Pora wyciągać stare wagonyvz krzaków i wysyłać do modernizacji, żeby nie było takiej samej niespodzianki jak w tegoroczne wakacje. To samo tyczy się lokomotyw.

  • Uuuuu uuuu czarno – 29.11.2017

    Oni nie ogarną tego te wagony mają mieć homologacje niemiecką w 2 miesiące..... padnę.... kary jak nic KARY

  • NCi – 29.11.2017

    Żadnych kar nie będzie, tak samo jak określonych w zamówieniu homologacji. W tej sytuacji nie tyle chodziło o zakup 55 wagonów co o zlecenie tego FPS i w ten sposób dotowanie jego działalności z pieniędzy budżetu państwa. Zapis o homologacji miał skutecznie odstraszyć i wyeliminować trzeźwo myślącą i odpowiedzialną prywatną konkurencję. Ewentualną karą mogłoby jedynie być cofnięcie unijnego dofinansowania do tak "zrealizowanego" kontraktu pod warunkiem że to zamówienie będzie realizowane że wsparciem funduszy unijnych.

  • advisor – 29.11.2017

    @NCiMoże i tak, niemniej jednak to 55 fabrycznie nowych wagonów. Kropla w morzu potrzeb, ale kropla drąży skałę. Po latach kompletnego zastoju coś się zaczęło dziać i jest to chwalebne. Oby tylko poszli za ciosem i wzięli opcję, a potem kolejne przetargi. A co jak co, ale wagony FPS mają bardzo dobrą opinię.

  • zibi – 29.11.2017

    teraz FPS ma robotę na kolejne 20 lat

  • pyra – 29.11.2017

    cieszy nowy kontrakt dla Ceglorza. Choć ciekawe by było, gdyby zrobili też wagony sterownicze i z tego formować wtedy składy na wzór railjet-a. Tyle, że z uwagi na brak produkcji swoich loków pewnie by trzeba dogadać się np. z Newagiem.

  • mechanik – 29.11.2017

    Co to to nie, tylko pesa

  • DarekP – 29.11.2017

    Należy się cieszyć z pozytywnego zakończenia, ale najważniejsze będzie podpisanie umowy. Miejmy nadzieję, że nie będzie się tak przeciągać, jak przetargi na modernizację wagonów przez Pesa, choć tu bardziej może chodzić o środki finansowe na ppokrycie realizacji po stronie wykonawcy.Najbardziej wzruszyły mnie jednak komentarze na Rynku Kolejowym, że wagony mają być za 8 lat ;)

  • NBA – 30.11.2017

    No i super, w końcu kolejarzy zaczęły gonić terminy na wydawanie środków UE. Ale i tak wykorzystają każdą okazję, żeby policzyć kary bo to wpływa wprost na ich zysk netto. Więc cieszymy się, ale nie dajcie kolejarzom argumentu do naliczania kar:) powodzenia

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....