TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Helsinki: Czy powstanie podmorski tunel kolejowy Helsinki – Tallin?
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 31.03.2008 12:42:26 2 komentarze
Helsinki: Czy powstanie podmorski tunel kolejowy Helsinki – Tallin?
Jak informują fińskie gazety Helsingin Sanomat, Kauppalehti, Hufvudstadsbladet oraz estońska rozgłośnia Eesti Raadio, w piątek w stolicy Estonii, talliński nadburmistrz Edgar Savisaar oraz helsiński nadburmistrz Jussi Pajunen podpisali umowę o historycznym znaczeniu. Ze źródeł unijnych i własnych zbudują 80-kilometrowy tunel kolejowy pod Zatoką Fińską, który połączy Helsinki z Tallinem.
Właściwie tunel ten będzie częścią unijnej magistrali kolejowej Rail Baltica, która normalnym torem połączy Helsinki z Tallinem, Rygą, Kownem, Warszawą i dalej z Berlinem i Budapesztem. Jak akcentuje Kauppalehti, wreszcie nie trzeba będzie jechać do krewnych „zza miedzy“(Estończycy i Fińczycy podobnie do Węgrów czy Osetyńczyków, należą do sumeryjsko-ugrofińskiej grupy językowej) przez Rosję.
Podobnie do skrótu angielskiego Chunnel nazwy tunelu pod La Manche, tunel helsińsko-talliński, dowcipnie nazywany po fińsku Hellinunnelli od słów Helsinki-Tallin-Tunnelli, będzie długości 80 km i połączy dworce główne w Helsinkach i w Rydze. Według umowy fińsko-estońskiej, już w kwietniu z udziałem specjalistów rozpoczną się prace pomiarowe, których zadaniem będzie wytyczenie dokładnej trasy i punktów wyjściowych na lądzie. Na budowę ogłoszony zostanie przetarg międzynarodowy. Tunel ma być gotowy wraz z oddaniem do ruchu Rail Baltica.

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Finlandia
Helsinki
Estonia
Tallin
Rail Baltica