Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Homologacja Pendolino w Sejmie, jest pytanie o „ rozwiązanie przetargu”

inforail
05.05.2014 11:54
0 Komentarzy

Tema

t Pendolino, a ściślej mówiąc homologacji dla tych pociągów, ostatnio na tapecie. Nie ma się co zatem dziwić, że trafił także do Sejmu. Interpelację w tej sprawie do ministra infrastruktury i rozwoju skierował poseł Jacek Kwiatkowski. Czytamy w niej (pisownia oryginalna):

„PKP InterCity już w maju br. ma otrzymać pierwsze wagony od firmy Alstom, która to wyprodukować ma 20 składów Pendolino. Alstom chce jednak, by dostarczone w maju składy miały specyfikę o niższym standardzie. Prędkość maksymalna wymagana w przetargu wynosiła 250 km/h, jednak Alstom chce dostarczyć składy o prędkości 160 km/h, tłumacząc przy tym, iż dopuszczalna prędkość na torach w Polsce nie pozwala na rozwinięcie przez Pendolino większej szybkości aniżeli 160 km/h. Natomiast homologacja pozwalająca jeździć z większą prędkością ma być gotowa dla wszystkich składów pod koniec 2014 r.
Z uwagi na powyższe proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy ministerstwo przewiduje jakiekolwiek ustępstwa w przetargu dotyczącym zakupu Pendolino?
2. Czy nie lepiej jest ugodowo zaproponować rozwiązanie przetargu i jakie byłyby następstwa tej decyzji?”.
Ponieważ komentowanie treści wystąpienia Pana Posła nie wydaje się wskazane pozostawiamy tę interpelację bez komentarza. Ciekawi natomiast jesteśmy odpowiedzi z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na postawione pytania, a zwłaszcza na drugie z nich, które odczytujemy jako zapytanie o konsekwencje zerwania umowy z Alstomem. Przypomnijmy, że jutro, 6 maja, PKP Intercity powinny odebrać sześć składów Pendolino. Czy odbiorą? Do tematu wrócimy.
Pendolino dla PKP Intercity

Komentarze