TransInfo|Inforail|Przewoźnicy|Homologacja Pendolino w Sejmie, jest pytanie o „ rozwiązanie przetargu”
Homologacja Pendolino w Sejmie, jest pytanie o „ rozwiązanie przetargu”
inforail
05.05.2014 11:54
0 Komentarzy
Tema
t Pendolino, a ściślej mówiąc homologacji dla tych pociągów, ostatnio na tapecie. Nie ma się co zatem dziwić, że trafił także do Sejmu. Interpelację w tej sprawie do ministra infrastruktury i rozwoju skierował poseł Jacek Kwiatkowski. Czytamy w niej (pisownia oryginalna):
„PKP InterCity już w maju br. ma otrzymać pierwsze wagony od firmy Alstom, która to wyprodukować ma 20 składów Pendolino. Alstom chce jednak, by dostarczone w maju składy miały specyfikę o niższym standardzie. Prędkość maksymalna wymagana w przetargu wynosiła 250 km/h, jednak Alstom chce dostarczyć składy o prędkości 160 km/h, tłumacząc przy tym, iż dopuszczalna prędkość na torach w Polsce nie pozwala na rozwinięcie przez Pendolino większej szybkości aniżeli 160 km/h. Natomiast homologacja pozwalająca jeździć z większą prędkością ma być gotowa dla wszystkich składów pod koniec 2014 r.
Z uwagi na powyższe proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy ministerstwo przewiduje jakiekolwiek ustępstwa w przetargu dotyczącym zakupu Pendolino?
2. Czy nie lepiej jest ugodowo zaproponować rozwiązanie przetargu i jakie byłyby następstwa tej decyzji?”.
Ponieważ komentowanie treści wystąpienia Pana Posła nie wydaje się wskazane pozostawiamy tę interpelację bez komentarza. Ciekawi natomiast jesteśmy odpowiedzi z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na postawione pytania, a zwłaszcza na drugie z nich, które odczytujemy jako zapytanie o konsekwencje zerwania umowy z Alstomem. Przypomnijmy, że jutro, 6 maja, PKP Intercity powinny odebrać sześć składów Pendolino. Czy odbiorą? Do tematu wrócimy.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Koleje Śląskie kupiły kolejne Impulsy
29.02.2024
Do kupienia pięć wagonów 421Vb
19.02.2024
Więcej z Działu Pasażer
Świąteczne wzmocnienia od PKP Intercity
27.03.2024
SKM Warszawa zawiesza kursowanie linii S2
15.03.2024
Pociągi BWE ponownie tylko do Rzepina
06.03.2024
Nowości na kolejowych parkingach
05.03.2024
Z biletem PKM Jaworzno pociągami Polregio
05.03.2024
Więcej z Działu Prawo
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
W PKP CARGO bez porozumienia. Dziś strajk
07.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Kolej na kobiety w Kolejach Śląskich
08.03.2024
Coraz więcej kobiet pracuje na kolei
08.03.2024
Koleje Śląskie dają pracę
16.02.2024
PKP SKM unowocześni swoje EN57
14.02.2024
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Po aferze z Impulsami lecą akcje Newagu. Jest stanowisko producenta
Producenciza darmo
06.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
Producenciza darmo
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024
Kolej lepiej oświetlona
13.03.2024
Komentarze