TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Hybrydowy Siemens Desiro Classic
Jacek Pudło - Opublikowano: 13.11.2012 09:18:24
Hybrydowy Siemens Desiro Classic

Friedrichshafen, liczący się producent dużych silników Diesla i układów napędowych, w 2010 roku podjął się współpracy z Siemensem, celem opracowania pojazdu szynowego z napędem efektywnym energetycznie i jednocześnie przyjaznym ekologicznie. Efektem jest Siemens Desiro Classic Hybrid –w oznaczeniu Kolei Niemieckich VT 642 Hybrid.

W założeniach projektu przyjęto, iż zużycie paliwa będzie zmniejszone o 25%. Na etapie koncepcji założono wyposażenie pojazdu w baterie litowo jonowe. Szczególną możliwością pojazdu jest przejazd bez emitowania zanieczyszczeń przez czułe ekologicznie strefy –czyli miejsca takie jak tunele bądź strefy ruchu pieszego. Predysponuje to pojazd do wykorzystania w ramach projektów takich jak kolej Stuttgart 21 lub w tunelu w Lipsku, gdzie pojazdy z napędem Diesla nie będą dopuszczone do ruchu.

Projekt budowy hybrydowego pojazdu zyskał wsparcie finansowe zewnętrznej instytucji –niemieckiego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Urbanizacji w ramach szerokiego projektu „Elektryczna mobilność”, koordynowanego przez NOW (niemieckie Narodowe Stowarzyszenie Wodoru i Ogniw Paliwowych). Kwota wsparcia wyniosła 1,9 mln euro.

Aby uzyskać hybrydowe Desiro, poddano przebudowie w warsztatach DB w Kassel seryjny egzemplarz VT 642 z 2001 roku. Pojazd wyposażono w dwa hybrydowe zespoły MTU Powerpack 6H1800R75, które zastąpiły typowe moduły dieslowskie z przekładnią mechaniczną. W każdym z hybrydowych zespołów znajduje się silnik MTU o mocy 315 kW przy 1800 obr/min oraz silnik elektryczny o mocy 200 kW przy 1600 obr/min, generujący maksymalnie moc 400 kW przez 60 sekund. Rolę magazynu energii pełnią baterie litowo-żelazowo-fosforanowe LiFePO4 gromadzące 4,7 kWh energii elektrycznej przy masie 220 kg. Baterie mają moc 120 kW i pracują przy napięciach znamionowych 420, 653 i 710 V. Moduł napędowy umieszczono w rejonie wysokiej podłogi, w sąsiedztwie pierwszego i ostatniego wózka. Na dachu znalazły się: baterie, klimatyzator, przetwornica oraz inne wyposażenie.

Pojazd wyposażono w zespół klimatyzacyjny Konvekta HVAC6403-B pracujący na dwutlenku węgla. Moc chłodząca klimatyzatora wynosi 20 kW, a moc ogrzewania –32 kW.

Baterie ładowane są podczas jazdy z wybiegu i pracy silników spalinowych na biegu jałowym, a także w trakcie hamowania i zjazdu z wzniesień.

Zespół spalinowy VT 642 Hybrid przeznaczono do eksploatacji w Bawarii na niezelektryfikowanej linii Aschaffenburg –Miltenberg.

Dla przypomnienia, VT 642 to dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny, osadzony na trzech wózkach, w tym jednym wspólnym –pomiędzy członami. Pojazd o aluminiowym nadwoziu jest w 60% niskopodłogowy. W wersji bazowej VT 642 ma 41,7 m długości, około 120 miejsc siedzących i osiąga prędkość maksymalną 120 km/h. W wersji spalinowej napęd jest przenoszony z rzędowego, 6-cylindrowego silnika MTU poprzez automatyczną, 5-biegową, hydromechaniczną skrzynię biegów i wał napędowy do dwuosiowego wózka Siemens SF 4000 TDG.

Prospekt  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MTU
Siemens
DB
Desiro
Desiro Hybrid
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....