TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

I znowu będzie tłoczno na Półwyspie Helskim?
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.06.2017 13:24:34 9 komentarzy
I znowu będzie tłoczno na Półwyspie Helskim?

Jakiś czas temu PKP PLK zakończyły remont linii kolejowej na Półwysep Helski. Tymczasem przedstawiciel Przewozów Regionalnych Artur Kowalczyk stwierdził, że przepustowości nie da się poprawić, m.in. z uwagi na długość peronów.

I dodał, że zakupionych zostało pięć Linków, z czego trzy kursują w województwie Pomorskim. Jeszcze w ubiegłym tygodniu można je było spotkać na Półwyspie Helskim, co pokazywaliśmy w InfoRail.pl. Oczywistym faktem jest, że dwuczłonowe jednostki nie poprawią sytuacji na trasie do Helu. Skoro zatem przewoźnik narzeka chociażby na długość peronów warto może zastanowić się nad zakupem jednostek piętrowych? Podjęcia i realizacji takich decyzji nie bały się Koleje Mazowieckie, które piętrowe wagony zakupiły. W strategii taborowej Przewozów Regionalnych takich jednostek nie ma. Niestety, bo przydałyby się nie tylko na Półwyspie Helskim, ale także na kilku innych trasach. Jeśli nie zakupy, to może wypożyczenie? Tylko czy znalazłby się chętny, który mógłby zaoferować taki tabor?

Wracając jednak nad morze. Tabor na tę linię mamy przygotowany – mówił Artur Kowalczyk. Sytuacja jednak nie poprawi się ze względu na przepustowość – dodawał. Tyle, że na Półwyspie miejsce znalazło się jeszcze dla Arrivy i dla PKP Intercity z TLK Hel – Gdynia – Hel. Gdyby jednak tego taboru było więcej to pewnie właśnie Przewozy Regionalne a nie inny przewoźnicy wypełniliby rozkładową lukę.

Tymczasem Przewozy Regionalne uruchomią w wakacje pociągi turystyczne na Słowację i do Walił (pisaliśmy o tym w InfoRail.pl). Kowalczyk stwierdził też, że przygotowanie taboru i pracowników do sezonu jest dobre. A na Półwyspie Helskim zapewne, tak jak w latach ubiegłych, będzie tłoczno. Oby tylko pogoda dopisała…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Hel
  • xtrain – 22.06.2017

    Sytuacja jest bardzo łatwa do poprawienia, tzn. w okresie letnim powiiny tam kursować składy piętrowe. Dla przykładu podam epizod sprzed roku z połowy lipca - jechałem z Jastarni do Gdyni składem piętrowym (Sm42 + 5 wagonów piętr.) i był luz ... naprawdę był luz pomimo sporej liczby pasażerów. Gdy we Władysławowie mijałem pociąg = szynobus 3człony x2 to współczucie mnie ogarnęło bo podróżni przebywali tam w wielkim ścisku. Pociąg tamten był "nabity". I cóz z tego , że jechali nowoczesnym szynobusem skoro w takich warunkach. Mój piętrus był leciwy - myślę że z lat 80-tych ale jazda była bardzo przyjemna dzięki jego pojemności. A zatem należy pomyśleć o zakupach składów piętrowych, które latem można by na tę linię skierować.

  • GA – 22.06.2017

    Rozwiazaniem problemu jest wyciagniecie z krzakow lokomotyw SP32 a takze modernizacja Bohunow. 10-11 szt Bohunow + 2-3 lokomotywy SP32 oraz duety szynobusów SA138 + SA137 rozwiaza problem lini helskiej

  • taborspec – 22.06.2017

    @GABohunów zostało już niestety bardzo niewiele. To jeden z dobitnych przykładów niegospodarności PR, które przecież mogłyby je sprzedać PKP IC, z którymi już w końcu nie konkurują. A to fajne, dość wygodne wagony o spokojnym biegu, do tego stosunkowo młode jak na nasze warunki. Jedynym ich istotnym ograniczeniem eksploatacyjnym jest dopuszczalna prędkość w eksploatacji (120 km/h), ale przecież na większości linii w PL taka prędkość pasażerom by się marzyła.Owszem, PR nie potrzebują ich zbyt dużo, w ogóle tabor piętrowy nie przystaje do ich strategii taborowej, tylko raczej 2- i 3-członowe EZT-y na województwa, które nie stać na własny tabor czy własne spółki. Ale więcej ugraliby sprzedając je PKP IC niż sprzedając na złom. Okazja była - w końcu cięcie Bohunów miało miejsce wtedy, gdy prezesem IC był Malinowski, który deklarował chęć pozyskania 90 wagonów piętrowych do 2020. Ale bezrefleksyjna, niezatapialna pani K.-Ł., która PR-y przez kilka lat konsekwentnie NISZCZYŁA w każdym aspekcie widać nie chciała porozmawiać.

  • www – 22.06.2017

    Jakby województwo pomorskie wymagało od przewoźnika na linii helskiej odpowiedniej ilości taboru to problemu by nie było. Przewoźnika to też województwo wybiera. No, ale pomorskie prowadzi dziwaczną politykę i tak jakby nie zauważało problemu dużej ilości turystów. Trochę dziwne.

  • Tomek – 22.06.2017

    co roku powtórka z rozrywki i aby było jeszcze "śmieszniej" nikt za ten cyrk powtarzany w każde wakacje jeszcze nie poleciał ze stołka. A potem wielkie zdziwienie, że ludzie wybierają własną "puszkę" na czterech kółkach niż kolej.

  • GA – 22.06.2017

    W całej Polski ściągneliby 12-15 Bohunow. Starczyloby to na 3 obiegi z zapasem. Tylko trzeba miec checi i naprawic te wagony - poki jeszcze sa. Lokomotywy SP32 tez sa, tylko trzeba je naprawic. Polsaty niestety slabo sprawdzaja sie na helskiej

  • Kamil Sikora – 22.06.2017

    @GA: No właśnie niestety nie ma już ani tego ani tego... Większość odstawionych do krzaków Bohunów została już pocięta lub skreślona z ewidencji czeka na złomowanie zaś lokomotywy serii SP32 zrujnowane oczekują na skreślenie z ewidencji i również pocięcie w Krzyżu Wielkopolskim. No ale tutaj właśnie dochodzimy do tego o czym wspomniałeś - wystarczy chcieć naprawić sprzęt i przywrócić go do ruchu, tyle i aż tyle. No ale o chęciach i o tym czy komuś na tych sprawach zależy to po prostu szkoda gadać, nie ma zresztą za bardzo o czym.

  • JanuszJG – 23.06.2017

    Panie Arturze Kowalczyk nie chcę nic wmawiać, ale gdybyście nie zezłomowali większości wagonów piętrowych, to nie byłoby najmniejszego problemu z zapewnieniem odpowiedniej liczby taboru w okresie wakacyjnym na Półwyspie Helskim.Tutaj moja dobra rada dla Was: zacznijcie wyciągać z krzaków lokomotywy spalinowe oraz wagony piętrowe i wysyłajcie je do modernizacji, bo za rok ponownie zobaczymy podobny artykuł.

  • kowal – 23.06.2017

    Zmodernizować Bohuny albo zamówić Sundecki i będą jak znalazł na tę trasę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....