TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ICE 4 już z pasażerami
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.12.2017 12:16:27 10 komentarzy
ICE 4 już z pasażerami

Deutsche Bahn wprowadziła pięć pociągów ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej na trasach między Hamburgiem i Monachium oraz Hamburgiem i Stuttgartem.

W 2018 r. flota powiększy się o kolejne 9 pociągów. Docelowo do końca 2023 po niemieckich torach będzie jeździć aż 119 superszybkich pociągów ICE 4. Deutsche Bahn planuje osiągnąć swoje ambitne plany rozwojowe za pomocą floty ICE 4. Plany strategiczne spółki zatwierdzone w roku 2015 zakładają rozwój oferty długodystansowej o 25% do roku 2030. DB chce przyciągnąć dodatkowe 50 milionów pasażerów rocznie, a ICE 4 stanowią główny element tego planu. Nowe pociągi rozpoczęły już kursowanie w Niemczech. Składy ICE4 kursują z prędkością 250 km/h i są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS).

- ICE 4 jest flagowym pociągiem na naszych trasach długodystansowych. Ten pojazd wyznacza nowe standardy komfortu dla naszych pasażerów. Mnóstwo miejsca na bagaż, zmodernizowana strefa rodzinna, specjalne przedziały dla matek z dziećmi, elegancka restauracja i innowacyjne oświetlenie zapewniają wygodę podróżnym. To także pierwszy pociąg ICE, w których pasażerowie będą w stanie podróżować ze swoimi rowerami - powiedziała Birgit Bohle, szefowa zarządu w spółce DB.

- ICE 4 to największe zamówienie na pociągi w niemalże całej 170-letniej historii Siemensa. Składy tworzą nową jakość w transporcie międzymiastowym dzięki swoim unikalnym rozwiązaniom technicznym. Idziemy zgodnie z harmonogramem i pierwsze pociągi rozpoczynają kursowanie w 2017 r. - tłumaczy Sabrina Soussan, prezes zarządu w branży Mobility Siemens AG.

Składy ICE 4 zostały zaprojektowane tak, by można było dopasować je do spodziewanej liczby przewożonych pasażerów, maksymalnej prędkości oraz wybranego profilu trasy.

Stworzono 5 typów wagonów, z których można zaprojektować 24 konfiguracje. Warunkiem zasadniczym dla praktycznie dowolnie konfigurowalnych pociągów było zaprojektowanie tzw. wagonów silnikowych, które zawierają wszystkie niezbędne podzespoły trakcyjne w jednym segmencie, pod podłogą wagonu. Pociągi są tworzone przez złączenie (sprzęgnięcie) wagonów silnikowych, wagonu służbowego, wagonów pośrednich oraz dwóch wagonów końcowych. Przykładowo, dwunastosegmentowy pociąg ICE 4 jest napędzany przez sześć wagonów silnikowych i potrafi rozwinąć prędkość 250km/h.

Zestaw dwunastoczłonowy ma 346 metrów długości i oferuje 830 miejsc siedzących wraz z półkami na bagaż przy każdym miejscu. Przedział rodzinny oferuje więcej miejsca w porównaniu z poprzednimi wersjami wagonów. Pociąg ma również dodatkową przestrzeń na wózki dziecięce w sekcji dla rodziców z małymi dziećmi, cztery miejsca na wózki inwalidzkie, oraz osiem stojaków na rowery w ostatnim wagonie.

Wagony posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. Innowacyjne oświetlenie zmienia się wraz z porą dnia i tworzy miłą atmosferę wewnątrz wagonów. System ma również tryb przygaszenia światła wczesnym rankiem, aby następnie przełączyć sie na normalny tryb dzienny, a wieczorem symulować barwy zachodu słońca.

Nowoczesne siedzenia maja ulepszone zagłówki. Po zmianie ustawienia fotela, ten nie wychyla się w tył zmniejszając ilość miejsca dla pasażera siedzącego w następnym rzędzie, lecz zapada się w sobie. Każde siedzenie w wagonie pierwszej klasy ma swoje własne gniazdko elektryczne i lampkę do czytania. Oznaczenia rezerwacji oraz numery siedzeń są łatwo widoczne na zagłówkach. Nowe pociągi wyposażone są w najnowsze systemy Wi-Fi oraz pozwalają na odbiór sieci LTE.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ICE4
Niemcy
Deutsche Bahn
Siemens
  • bun – 11.12.2017

    Nie to co siódemka z wagonami ale też ładny, szybki i wygodny...

  • eps – 11.12.2017

    W środku lata 80 :)))

  • xtrain – 11.12.2017

    Czyli powrót do roku 1991 gdy wchodziły pociągi ICE 1 z prędkością 250km/h...

  • Loek – 11.12.2017

    Krok wstecz?

  • G.kolejarz – 11.12.2017

    Wnętrze takie jak w Linku,którego kupili u nas i na niego psioczyli a teraz się czymś takim chwalą.

  • Andrzej – 11.12.2017

    Jak to się dzieje, żę wszystkie duże przetargi dla DB wybrywa Siemens?

  • . – 12.12.2017

    Bo oni nie zamawiają pociągów ze szwajcarskich montowni tylko od swoich firm.

  • emig – 12.12.2017

    ^^^a ja uważam ze to niemiecki snobizm. pozazdrościli francuzom TGV ale nie kupili tylko sami musieli stworzyć swoje KDP . Po za dobrym naprawdę dobrym komfortem to ICE technologicznie nie przewyższa TGV i Shinkansena. Jak na razie te pociągi nie zabiły pasażerów.

  • emig – 12.12.2017

    ICE4 to nie jest flagowy produkt tylko EZT który ma zastępować składy wagonowe IC

  • powarzny – 07.01.2018

    siemens velaro d w db niemieckich kolejach , to dobry sprawdzony pociag klijent zamawia jakie wnetrze z wystrojem chce miec w skladach i takie pociagi widzial bym u nas na kdp ktora niebawem powstanie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....