TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

ICE 4 z dopuszczeniem ETCS w Niemczech
- Opublikowano: 11.11.2018 17:40:01
ICE 4 z dopuszczeniem ETCS w Niemczech (foto: Siemens)

Niemiecki Federalny Urząd Transportu Kolejowego (EBA) wydał zezwolenie dla pociągów ICE 4 na eksploatację z Europejskim Systemem Sterowania Pociągiem (ETCS) w Niemczech.

Zmiana nastąpi na linii Berlin – Monachium, dostosowanej do systemu ETCS, wraz z nowym rozkładem jazdy na początku grudnia br. Pociągi ICE 4 zostały wyposażone w urządzenia pokładowe ETCS poziomu 2 zgodne z wzorcem 3 (baseline 3) i są przystosowane do przewozów transgranicznych. Aprobata na niemiecką sieć kolejową obejmuje również trasę do stacji Basel-Badischer w Szwajcarii. Pociągi mogą zatem przekraczać przejście graniczne w Bazylei przy wjeździe do Szwajcarii. Procedura uzyskania zezwolenia typu dla pociągów na sieci szwajcarskiej, uwzględniającego system ETCS, została z sukcesem zakończona, otwierając drogę dla czasowego zezwolenia na eksploatację ICE 4 także w Szwajcarii.

Ujednolicony system ETCS pozwala na harmonizację różnych narodowych systemów sterowania ruchem w Europie i zapewnia podstawy interoperacyjności pomiędzy pociągami a warstwą przytorową. ETCS umożliwia ciągłą komunikację pomiędzy pociągiem a jego drogą przejazdu. Dzięki niemu maszyniści otrzymują komunikaty niezbędne do prowadzenia pociągu, takie jak dozwolona prędkość, prędkość zalecana oraz odległość do celu – wyświetlane bezpośrednio na wyświetlaczu konsoli pulpitu maszynisty, a nie – jak to było w przeszłości – na urządzeniach sygnalizacyjnych rozmieszczonych wzdłuż toru. Wszystkie dane wymagane do prowadzenia pociągu są w sposób ciągły przekazywane przez system cyfrowego radia kolejowego GSM-R z centrum sterowania (Radio Block Center - RBC) do pociągu i są monitorowane. Aktualne informacje o położeniu pociągu i kierunku jego jazdy są określane przez komputer pokładowy i w sposób ciągły przekazywane do RBC.

Deutsche Bahn zamówiła łącznie 137 pociągów ICE 4. Wszystkie te pociągi zostaną wyposażone w urządzenia ETCS i poprzez to ich eksploatacja będzie możliwa nie tylko w Niemczech, ale także poprzez granice państwowe. Z tych 137 pociągów, aż sto 12 i 13-wagonowych ma być eksploatowanych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, pozostałych 37 składów 7-wagonowych będzie eksploatowanych w Niemczech i Austrii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ICE 4
Siemens
Niemcy
Deutsche Bahn
ETCS
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....