Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ile i za ile. Jaki tabor dla PKP Intercity w ramach nowej strategii taborowej?

inforail
02.03.2018 09:09
0 Komentarzy

MinisterstwoInfrastruktury przedstawiło dokładne dane na temat taboru, jaki do roku 2023planują zakupić PKP Intercity. Podano także kwotę, jaka ma zostać przeznaczonana ten cel.

Jak wyjaśnił wiceminister Andrzej Bittel aktualizacjastrategii taborowej PKP Intercity do 2020 r. z perspektywą do roku 2023 wpodstawowym zakresie polega na przesunięciu terminów wybranych etapówprzejściowych realizacji projektów (bez zmiany docelowego horyzontu czasowego)oraz na wprowadzeniu nowych projektów, wynikających z wydłużenia do roku 2023perspektywy czasowej objętej strategią.

Tabor

Zmodyfikowana Strategia przewiduje zamówienie 50 szt.elektrycznych zespołów trakcyjnych. Do modernizacji (w ramach piątego poziomuutrzymania P5):

34 szt. lokomotyw elektrycznych,

13 szt. lokomotyw spalinowych,

14 szt. ezt,

705 szt. wagonów.

Wg stanu na dzień 31 stycznia 2018 roku na modernizacjęoczekują: 14 ezt-ów, 35 lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz 654 wagonyosobowe.

PKP Intercity SA mają zamiar zamówić 90 pojazdów (52lokomotywy elektryczne i 38 ezt) z prędkością konstrukcyjną powyżej 200 km/h.

Wiceminister Bittel podał ponadto, że zmiany w zapisach strategiidotyczące zakupu nowych lokomotyw elektrycznych polegają głównie na zmianieterminów oraz wprowadzeniu nowych projektów, wynikających z rozszerzeniaperspektywy czasowej o kolejne 3 lata. Strategia taborowa PKP Intercityprzewiduje zakup nowego i modernizację już posiadanego parku lokomotyw i wagonów.Zgodnie z założeniami spółki, przeprowadzone inwestycje pozwolą na uzupełnienieobecnych braków w zakresie wagonów i lokomotyw oraz wyeliminują potrzebękorzystania z taboru innych przewoźników.

Źródła finansowania

Bittel poinformował także, że strategia taborowa zostałaokreślona do 2020 roku, z perspektywą do 2023 roku. Łączna suma wydatków wlatach 2017-2023 w ramach Strategii taborowej wynosi prawie 7 mld zł. Podziałna źródła finansowania przedstawia poniższa tabela.

Tabela 1. Strategia taborowa – źródła finansowania(źródło: MI/Sejm RP)

Źródło finansowania

Kwota mln zł

Środki własne

2 615

Dofinansowanie UE

708

Finansowanie zewnętrzne

3 672

SUMA

6 995


Komentarze