Ile trzeba zapłacić za hybrydę?

inforail
11.06.2020 09:45
0 Komentarzy

Po trzechpostępowaniach przetargowych na pociągi hybrydowe wiemy już nieco więcej natemat cen takiego składu. Wiemy też, że zainteresowanie ich produkcją wykazujetylko jedna firma czyli nowosądecki Newag.

Jak wiadomo – pisaliśmy o tym w InfoRail.pl – zainteresowaniezakupem jednostek hybrydowych wykazały dwa podmioty. To Koleje Dolnośląskie iUrząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Należy przy tym mieć nauwadze, że wskazany przewoźnik już dwukrotnie próbował kupić składy hybrydowe.

Poniżej prezentujemy zestawienie cen, proponowanych przezNewag, które jednocześnie dają pewien obraz rynkowy.

Koleje Dolnośląskie (przetarg nr 1) 28.290.000,00 zł zajeden pojazd;

Koleje Dolnośląskie (przetarg nr 2) 28.167.000,00 zł zajeden pojazd;

UMWZ  24.600.000 zł zajeden pojazd.

Jakkolwiek cena dla samorządu województwazachodniopomorskiego jest niższa niż ta dla Kolei Dolnośląskich daje nam topewien obraz rynkowej sytuacji. Należy przyjmować, że Newag zaproponowałkorzystniejsze warunki dla samorządu, mając na uwadze opcję, z której UrządMarszałkowski prawdopodobnie skorzysta.

Póki co mamy zatem monopol na rynku hybryd. Na złożenie ofertnie zdecydował się ani Stadler, ani też PESA. Pierwszy z producentów ma już wofercie taki pojazd, drugi – jak sam wskazuje – pracuje nad takim projektem.Trudno jednak cokolwiek prorokować w kwestiach cen. Newag będąc monopolistąpóki co może kształtować rynek pojazdów hybrydowych w Polsce.


Komentarze