TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Impuls II rozpoczął testy homologacyjne we Włoszech
PAP - Opublikowano: 05.12.2016 15:05:34
Impuls II (źródło: Wikipedia/Olo Kolejarz, lic. CC BY 3.0)

We Włoszech rozpoczął się proces homologacji pięciu elektrycznych pociągów Impuls II, jakie nowosądecka firma Newag wyprodukowała na zamówienie przewoźnika z Bari. Według przedstawicieli firmy będzie to pierwszy polski pociąg elektryczny użytkowany w zachodniej Europie.

Jak poinformował prezes Newag SA Zbigniew Konieczek, w zeszłym tygodniu pierwszy z zamówionych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls II pojechał z fabryki w Nowym Sączu do Florencji w celu przeprowadzenia testów. Jednostka badawcza Italcertifer przeprowadzi wymagane badania homologacyjne, które potrwają kilka miesięcy. Obecnie jest ustalany szczegółowy harmonogram testów. O terminie oficjalnego przekazania pojazdów zdecyduje zamawiający.

Według prezesa realizacja włoskiego kontraktu to ważna chwila dla nowosądeckiej firmy, związana z jej ekspansją na zagraniczne rynki. Pociągi te będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie Zachodniej wyprodukowanymi przez polskiego producenta pojazdów szynowych.

Zgodnie z umową wykonawczą podpisaną w grudniu zeszłego roku polski producent zobowiązał się dostarczyć w ciągu 12 miesięcy pięć trójczłonowych pociągów elektrycznych Impuls II na zamówienie włoskiego przewoźnika Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici (FSE) z siedzibą w Bari.

Ponadto, na podstawie zawartej umowy ramowej, która obowiązywać będzie przez pięć lat od jej podpisania, FSE może zamówić do 15 pojazdów produkowanych przez Newag. Łączna wartość zamówień udzielonych na podstawie umowy ramowej może wynieść maksymalnie 60,525 mln euro netto, natomiast wartość umowy wykonawczej wynosi 20,175 mln netto.

EZT Impuls II wywodzi się z rodziny pojazdów Impuls pierwszej serii i wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu.

Prędkość eksploatacyjna Impulsów wynosi 160 km/h. Wersja trójczłonowa dla włoskiego odbiorcy ma blisko 60 metrów długości. Jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych; przedziały pasażerskie i kabinę maszynisty wyposażono w klimatyzację, zastosowano system informacji pasażerskiej oraz system monitoringu GPS.

Konieczek przypomniał, że kontrakt z przewoźnikiem obsługującym region Bari nie jest pierwszym zamówieniem z Włoch - w grudniu zeszłego roku przekazano pierwszy wąskotorowy, dwuczłonowy pociąg spalinowy do obsługi szlaków wokół wulkanu Etna na Sycylii. W sumie przewoźnik Ferrovia Circumetnea zamówił w Nowym Sączu cztery takie składy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Bari
Impuls II
Włochy
testy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....