TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Infrastruktura kolei dużych prędkości w Hiszpanii
Lech Pudło - Opublikowano: 04.07.2014 19:47:07
Infrastruktura kolei dużych prędkości w Hiszpanii
Parametry techniczneNa całej długości linii kolei dużych prędkości występuje normalny rozstaw torów 1435 mm, z zasilaniem 25 kV 50 Hz, prędkość maksymalna do 350 km/h. Linie posiadają systemy sygnalizacji i sterowania ERTMS standard ETCS2 i łączności radiowej GSM-R.Na trasie Madryt - Sewilla zbudowano 19 mostów i wiaduktów oraz 15 tuneli, o łącznej długości ponad 25 km. Linia jest podzielona na 8 odcinków sterowanych z lokalnych ośrodków podporządkowanych ośrodkowi centralnemu przy stacji Atocha w Madrycie, a osiągana prędkość maksymalna to 250 km/h.Trasę Madryt - Saragossa - Lleida o długości 469 km zbudowano o parametrach: maksymalne nachylenie 25‰, promień łuku 6615 m, zasilanie 25 kV 50 Hz, prędkość maksymalna do 350 km/h. Na tym odcinku zbudowano 76 mostów i wiaduktów oraz 17 tuneli, o łącznej długości ponad 176 km. Trasa Kordoba - Malaga o długości 169 km dostosowana została do prędkości 350 km/h. Na trasie znajduje się 35 mostów i wiaduktów o długości 11,9 km, a 25,8 km trasy przebiega w tunelach.Trasa Barcelona - Fugueres o długości 131 km dostosowana została do prędkości maksymalnej 350 km/h. Na trasie znajduje się 60 wiaduktów o długości 12,6 km, oraz 30 tuneli o długości 34,3 km, w tym 5,8 km najdłuższy pod centrum Barcelony.Linia do Valladolid - prędkość maksymalna to 350 km/h.Linia do Walencji i Alicante o długości łącznej km dostosowana została do prędkości maksymalnej 350 km/h. Na trasie tej zbudowano 35 tuneli o łącznej długości 47,7 km i 79 mostów i wiaduktów o łącznej długości 22,8 km.Linie obsługiwane są przez pociągi dedykowane tylko do linii dużych prędkości, jak AVE 100 i 101 generacji TGV Atlantique, pociągi klasy ICE3 Siemensa, pociągi Talgo/Bombardier oraz pociągi Alaris Alstomu generacji Pendolino. Po trasie linii dużych prędkości kursują także pociągi ALVIA, ALTARIA, TALGO, które część trasy realizują po liniach szerokotorowych, przez co oferta przewozowa jest bardzo rozbudowana.Zbudowane odcinki pozwalają na skrócenia czasu podróży od 25% do nawet 70% w stosunku do czasu jazdy dla kolei konwencjonalnej. Obiekty dodatkoweJednocześnie z budową nowych i modernizacją dodatkowych szlaków realizowano niezbędne inwestycje towarzyszące: dworce dla kolei dużych prędkości, systemy zmiany rozstawu kół dla stworzenia możliwości kontynuowania jazdy pociągu po szerokich torach, łączniki do istniejącej sieci kolejowej, dostosowanie starych szlaków kolejowych do potrzeb ruchu towarowego. Dla połączenia linii dużej prędkości docierających do Madrytu z różnych stron miasta wybudowano tunel łączący dworce Antocha i Chamartin pozwalający na przejazd pociągów normalnotorowych bezpośrednio np. z Barcelony do Sewilli.Wraz budową pierwszej linii do Sewilli przebudowano dworce m. in. Atocha i Chamartin w Madrycie, Barcelona Sants, oraz wybudowano nowe dworce, m.in. Aragon i Universitat w Walencji, Santa Ana w Antequerze, w Figueres, w Albacete i inne. Dla umożliwienia zmiany rozstawu kół wybudowano takie stanowiska m. in. w Madrycie, Sewilli, Kordobie, Antequerze, Walencji, Medina del Campo, na linii do Badajoz. Plany rozbudowy kolei dużych prędkościObecnie zrealizowane odcinki kolei dużych prędkości połączyły największe aglomeracje Hiszpanii, w tym wszystkie o liczbie ludności ponad 500 tys. Planowana rozbudowa sieci ma zapewnić połączenie większości dla nie tylko dużych miast, ale i wszystkich prowincji Hiszpanii.Plany rozbudowy obejmują głównie północną i południową Hiszpanię. Obecnie realizowane są odcinki w kierunkach: do Zamory, do Gijon, do Burgos, do Bilbao i San Sebastian, do Granady i do Badajoz. Przebudowywany jest także odcinek Ourense - La Coruna z przyszłościowym dostosowaniem do standardu kolei dużych prędkości. Dotychczas wybudowane odcinki nie tylko pozwoliły na utrzymanie poziomu pasażerów korzystających z tego środka transportu, ale i spowodowały wzrost przejazdów koleją o 70% na trasach już obsługiwanych. Zwiększenie stopnia wykorzystania kolei powoduje zmniejszenie natężenia ruchu na autostradach i drogach łączących te miejscowości. Podróż koleją zmniejsza także zapotrzebowanie na miejsca parkingowe w centrach miast.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Hiszpania
Renfe
KDP
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....