TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

InnoTrans 2010: Premiera pierwszej lokomotywy spalinowo - elektrycznej Bombardier TRAXX DE dla LOTOS Kolej
- Opublikowano: 05.10.2010 14:42:50 3 komentarze
InnoTrans 2010: Premiera pierwszej lokomotywy spalinowo - elektrycznej Bombardier TRAXX DE dla LOTOS Kolej

LOTOS Kolej i Bombardier Transportation podczas międzynarodowych targów kolejowych InnoTrans 2010 po raz pierwszy zaprezentują lokomotywę spalinowo-elektryczną BOMBARDIER* TRAXX*. Umowa na dostawę sześciu lokomotyw TRAXX DE z opcją na dodatkowe 4 pojazdy została podpisana w październiku 2009 r. Dostawy nowych lokomotyw rozpoczną się w 2011 r.

Lokomotywy spalinowe z elektryczną przekładnią trakcyjną TRAXX F140 DE wyposażone są w silniki o mocy 2.400 kW, spełniające najnowsze europejskie standardy w zakresie limitów emisji spalin poziomu IIIA. Siła pociągowa przy rozruchu lokomotywy wynosi 300 kN. Najnowsza generacja lokomotyw spalinowo-elektrycznych, przeznaczonych do eksploatacji w Polsce, należy do rodziny lokomotyw TRAXX. Ich modułowa konstrukcja zapewnia wysoki poziom niezawodności i dostępności pojazdów, co pozwala na ich długotrwałą eksploatację. Masa lokomotywy (80t +3%) będzie umożliwiać jej eksploatację na większości niezelektryfikowanych linii kolejowych w Polsce.

Spółka LOTOS Kolej Sp. z o.o., należąca do Grupy LOTOS S.A., będzie wykorzystywać nowe lokomotywy do obsługi ruchu towarowego w Polsce. Zaprezentowana podczas targów lokomotywa TRAXX DE skierowana zostanie do obsługi baz paliwowych Grupy LOTOS S.A. w Jaśle, Rejowcu, Koluszkach, Piotrkowie, Lęgajnach i Rypinie.

„Najważniejszym zadaniem LOTOS Kolej jest bezpieczna i sprawna organizacja transportu kolejowego dla gdańskiej rafinerii, której potencjał produkcyjny stale rośnie. Udało nam się udowodnić, że stanowimy skuteczną i ekonomicznie uzasadnioną alternatywę dla transportu drogowego czy morskiego. Aby cały, złożony proces logistyki kolejowej realizować jeszcze lepiej, potrzebujemy sprawnych i nowoczesnych lokomotyw, które dostarczy nam firma Bombardier”–komentuje Henryk Gruca, Prezes Zarządu LOTOS Kolej. „Warto przypomnieć –dodał prezes Gruca –że po bardzo dobrych wynikach II kwartału i przewiezieniu 5,3 mln ton produktów po 8 miesiącach br., spółka podniosła prognozę dotyczącą przewozów towarowych na ten rok. Zgodnie z jej założeniami, w całym 2010 roku LOTOS Kolej przewiezie ponad 8 mln ton produktów”.   

Ake Wennberg, Prezes Dywizji Lokomotyw i Wyposażenia w Bombardier Transportation, skomentował to wydarzenie w sposób następujący: „LOTOS Kolej jest obecnie najszybciej rozwijającym się prywatnym operatorem kolejowym w Polsce. Jesteśmy dumni, że możemy towarzyszyć mu w intensywnych działaniach związanych z unowocześnianiem floty lokomotyw. Oprócz pojazdów spalinowo-elektrycznych, które LOTOS Kolej zamówił w ubiegłym roku, w skład jego floty wchodzą również elektryczne lokomotywy wielosystemowe TRAXX F140 MS (typ E186), wydzierżawione od Railpool GmbH. W niedługim czasie liczba pojazdów typu MS wyniesie 14 sztuk. To wielki sukces dla wszystkich partnerów. Lokomotywy platformy BOMBARDIER TRAXX uważane są za jedne z najlepszych obecnie eksploatowanych lokomotyw w Europie. Cieszymy się, że możemy być częścią tego sukcesu, wspierając działalność LOTOS Kolej naszymi lokomotywami TRAXX.

 –Wraz z lokomotywami BOMBARDIER TRAXX DE w barwach LOTOS Kolej, wkrótce na polskich torach pojawiają się trzy rodzaje lokomotyw z platformy TRAXX (elektryczne DC, wielosystemowe MS oraz spalinowo-elektryczne DE). Znaczący udział w realizacji tego projektu odgrywa nasz zakład we Wrocławiu, który otrzymał zadanie wyprodukowania nadwozi lokomotyw. Wrocławski zakład Bombardier Transportation Polska odpowiedzialny będzie również za serwis gwarancyjny lokomotyw –dodaje Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Bombardier
LOTOS Kolej
TRAXX
  • nowy – 06.10.2010

    "Spalinowo-elektryczna" _ przekładnia elektryczna, czy też ma pantograf (dla odcinków zelektryfikowanych)?? Może to info. zamiast reklamy Lotosu?

  • sphinx – 06.10.2010

    Od samego początku powtarzane jest jak mantra "spalinowo-elektrycznych" tymczasem Lotos zamówił klasyczne, poczciwe diesele z przekładnią elektryczną.

  • Warszawiak – 11.10.2010

    Bo lokomotywa spalinowo-elektryczna to jest lokomotywa diesla z przekładnią elektryczną :) Tak samo, jak mamy loki spalinowo-hydrauliczne. Loki dwutrakcyjne to co innego. W nazewnictwie angielskim i niemieckim jest podobnie: dielsel-electric locomotive, Dieselhydraulische Lok...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....