TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jak druk 3D wspiera branżę kolejową?
CADXPERT.PL InfoRail.pl - Opublikowano: 21.10.2019 15:45:10 1 komentarz
Jak druk 3D wspiera branżę kolejową?

Wzrasta liczba firm z branży kolejowej inwestujących w technologie przyrostowe. Producenci i serwisy taborów kolejowych dostrzegają korzyści wdrożenia druku 3D oraz szacują oszczędności, jakie niesie produkcja z użyciem drukarki 3D.

Jakie urządzenia i materiały sprawdzają się w kolejnictwie? Kto już teraz korzysta z druku 3D do produkcji wagonów i wyposażenia pojazdów szynowych?

Bombardier otwiera nowy rozdział produkcji

Bombardier Transportation w maju tego roku wyposażył zakład w Niemczech w produkcyjną drukarkę 3D Stratasys F900. Wybór padł na tę maszynę ze względu na duży obszar roboczy, który wynosi 914 × 610 × 914 mm oraz na dostępność inżynieryjnych materiałów. Należy do nich tworzywo Ultem 9085 o wysokiej wytrzymałości, odporności na temperaturę i substancje chemiczne, a także posiadające certyfikat FST (flame-smoke-toxicity).

Bombardier poinformował, że drukowane w 3D części zostaną dostarczone do przedsiębiorstw kolejowych i tramwajowych działających w Niemczech, Szwajcarii i Austrii, aby pomóc im w ekonomicznej produkcji i szybkiej wymianie elementów.

"Wcześniej stosowaliśmy włókno szklane i cynę do produkcji elementów pociągu. Możliwość wykorzystania tworzywa ULTEM 9085 spełnia nasze kryteria i przenosi nas na nowy poziom, jeśli chodzi o redukcję kosztów i skrócenie czasu realizacji" – mówi André Bialoscek z fabryki w Hennigsdorf.

Narzędzia i części zamienne

Brytyjska firma Angel Trains nawiązała współpracę z ESG Rail oraz Stratasys – producentem przemysłowych drukarek 3D, w ramach której wagony pasażerskie będą wyposażane w drukowane części zamienne. W technologii druku 3D będą powstawać m.in. stoliki za oparciem, uchwyty i podłokietniki. Pierwsze wydruki trafiły do testów w tym roku.

Inżynierowie z firmy Angel Trains testowali różne termoplasty, drukując w technologii FDM. Dopiero materiał Antero 800 NA spełnił ich oczekiwania pod względem wytrzymałości, ale także wymogów kolejowej normy EN45545-2. Materiał na bazie PEKK jest dostępny do druku na maszynach Stratasys Fortus 450 mc.

Wytrzymałe konektory z drukarki 3D

"Możliwość drukowania 3D niestandardowych narzędzi i części zamiennych, kiedy ich potrzebujemy, bez minimalnej ilości, zmieniła nasz łańcuch dostaw. Zmniejszyliśmy zależność od naszych dostawców oraz obniżyliśmy koszty wyrobu pojedynczych części, jednocześnie otwierając więcej źródeł przychodów, ponieważ jesteśmy w stanie obsługiwać więcej mniejszych zleceń w sposób opłacalny i wydajny" – mówi Michael Kuczmik, Kierownik produkcji addytywnej w Siemens Mobility GmbH.

Siemens korzysta z przemysłowych drukarek 3D Fortus 450mc do wytwarzania konektorów – przyrządów służących do transportu podwozi wagonów.

"Dobrze wykonane złącza są niezbędne do efektywnej i bezpiecznej konserwacji wózków, a zatem znalezienie wystarczająco mocnego materiału do druku 3D było wyzwaniem – wyjaśnia Michael Kuczmik. Materiał ULTEM 9085 jest bardzo wytrzymały, co umożliwia nam drukowanie dostosowanych do potrzeb elementów zamiast używania tradycyjnych metod wytwórczych".

Korzyści wdrożenia technologii druku 3D w kolejnictwie

Technologie addytywne (potocznie druk 3D) polegają na wytwarzaniu elementów z materiałów termoplastycznych, żywic fotopolimerowych, proszków poliamidowych lub metalicznych. Cechą charakterystyczną tej metody wytwarzania jest warstwowość, która wynika z nakładania kolejnych spajanych ze sobą warstw materiału budulcowego.

Główną zaletą drukarek 3D jest szybkość budowy modeli oraz drukowanie skomplikowanych geometrycznie elementów, których po prostu nie dałoby się wykonać inna techniką. Druk 3D daje możliwość wykonania skomplikowanych geometrycznie elementów w niskich seriach lub pojedynczych sztuk za ułamek kosztów produkcji tradycyjnymi metodami, np. obróbką CNC.

Przemysłowe drukarki 3D pozwalają na drukowanie z wytrzymałych tworzyw, spełniających rygory bezpieczeństwa, takich jak certyfikaty niepalności. Części wykonane z inżynieryjnych materiałów są lżejsze niż te z aluminimum, a przy tym nie ustępują pod względem wytrzymałości. Technologie addytywne przekładają się na znaczne oszczędności czasu i kosztów w wyniku wykonania elementów bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym. Dzięki drukarce 3D mamy możliwość wykonania części na żądanie, bez konieczności uruchamiania procesów zakupowych.

Źródło: https://cadxpert.pl/aktualnosci/druk-3d-w-kolejnictwie-i-transporcie-szynowym/



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Bombardier
  • mechanik – 22.10.2019

    "Za kilka dni w Gdańsku rozpoczną się międzynarodowe targi kolejowe TRAKO 2019"... helo!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....