TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jak ma przebiegać Rail Baltica? Dyskusja w Wilnie
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 03.04.2019 12:23:17
Jak ma przebiegać Rail Baltica? Dyskusja w Wilnie

Przebieg realizacji projektu Rail Baltica jest tematem dwudniowej, międzynarodowej konferencji, która rozpoczęła się w środę w Wilnie. Uczestniczy w niej ok. 700 specjalistów z pięciu krajów, w tym Polski, przez które będzie przebiegała ta linia kolejowa.

"Realizacja projektów Rail Baltica i synchronizacji sieci elektroenergetycznych państw bałtyckich z Europą są niekwestionowanymi celami, które zwieńczą naszą integrację z Unią Europejską" - powiedział premier Litwy Saulius Skvernelis w słowie powitalnym do uczestników konferencji. "Mamy dzisiaj doskonałą okazję porozmawiać o dalszej współpracy, która zadecyduje o naszym sukcesie" - dodał.

Szef litewskiego rządu podkreślił międzynarodowy aspekt tego projektu. "Dobra wola udziału w tym projekcie Polski i Finlandii zasadniczo zmienia wagę tej arterii transportowej. Projekt jest ważny też dla zapewnienia bezpieczeństwa państw bałtyckich. Oczekują na niego również partnerzy NATO" - wskazał Skvernelis.

Brexit a Rail Baltica

Podczas konferencji specjaliści ds. kolei i logistyki z Polski, Litwy, Łotwy, Estonii i Finlandii zaprezentują stan realizacji projektu, perspektywy dotyczące wykorzystania zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym, opłacalność oraz ewentualne zagrożenia. Oddzielna sesja będzie dotyczyła źródeł finansowania, głównie w kontekście brexitu.

Uczestniczący w konferencji prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel powiedział PAP, że konferencja "jest możliwością wymiany poglądów między krajami związanymi z Rail Balticą, ale równocześnie możliwością wstępnego zapoznania się, czy porozmawiania o budżecie na przyszłą perspektywę finansową".

"Oczywiście brexit będzie miał wpływ na wysokość rozdziałów środków finansowych, ale ja podchodzę optymistycznie do tego tematu, gdyż infrastruktura, szczególnie kolejowa, jest jednym z priorytetów Unii" - wskazał Merchel. Prezes PKP PLK określa Rail Baltica jako "projekt dynamiczny". "Po stronie krajów bałtyckich projekt jest ciągle w fazie studiów wykonalności, analiz. Natomiast my już go realizujemy" - powiedział. Merchel zakłada, że strona polska zakończy realizację projektu do 2026 roku i - jak zaznacza - "byłoby idealnie, żeby również po stronie krajów bałtyckich to się zakończyło w tym samym czasie".

W wileńskiej konferencji ze strony polskiej uczestniczą też Małgorzata Zielińska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju oraz Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Gośćmi specjalnymi "Rail Baltica Global Forum" są dyrektor generalny ds. mobilności i transportu Komisji Europejskiej Henrik Hololei oraz koordynator europejska Korytarza Morze Północne-Bałtyk Catherine Trautmann.

Do 2026 roku

Rail Baltica to planowana linia kolejowa, która ma stać się elementem transeuropejskiego korytarza transportowego (TEN-T). Połączy Warszawę, Kowno, Rygę, Tallin i Helsinki. Pociągi kursujące tą trasą będą mogły jeździć z prędkością 160 km/godz. Polski odcinek Rail Baltica ma wynieść około 370 km, natomiast cała trasa – 1000 km. Łączna wartość tego międzynarodowego projektu to blisko 6 mld euro. Trasa ma być gotowa w 2026 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wilno
Litwa
Rail Baltica
PKP PLK
Andrzej Bittel
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....