Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak nie budować dworca

inforail
21.02.2015 23:02
0 Komentarzy

Urząd Miasta w Legionowie ogłosił wreszcie przetarg na dokończenie inwestycji pn. ?Budowa Centrum Komunikacyjnego?. Inwestycji dodajmy, która może być przykładem tego, jak nie budować dworca kolejowego. I wreszcie inwestycji, która przysparza ogromnych problemów pasażerom, korzystającym z pociągów w tej miejscowości, a zwłaszcza tym którzy swoje samochody zostawiają na pseudo parkingu w błocie i o kompletnie zrujnowanej nawierzchni, gdzie dziura goni dziurę?Cóż. Podkreślmy raz jeszcze. Legionowo pokazuje jak dworców budować się nie powinno. Obiekt miał być oddany do użytku w okolicach wyborów samorządowych. Oddany jak wiadomo nie został a mimo to mieszkańcy wybrali prezydenta Romana Smogorzewskiego na kolejną kadencję. Na kwiatków?komunikacyjnych w tej miejscowości jest więcej, jak chociażby obsługa bezpłatnej linii dowozowej taborem nie spełniającym wymogów SIWZ, nieudane próby wprowadzenia Karty Legionowianina, drogi budowane niezgodnie z prawem czy kompletnie absurdalne momentami rozkłady jazdy autobusów ZTM. To jednak temat na inny artykuł.

Wracając do centrum komunikacyjnego w planach jest wykonanie następujących prac:

1. dokończenie budowy budynku dworca przy przystanku PKP ?Legionowo?przy ul. T. Kościuszki wraz z infrastrukturą towarzyszącą;

2. dokończenie budynku garażu wielopoziomowego przy ul. Zegrzyńskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą;

3. połączenie drogowe ul. Polnej z ul. Piaskową wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz usunięciem kolizji;

4. rozbudowa istniejącego przejścia podziemnego pod torami kolejowymi przystanku PKP ?Legionowo?wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz usunięciem kolizji;

5. budowa oświetlenia Alei 1DZ (ciągu pieszo-jezdnego do stacji kolejowej ?Legionowo?) o długości ok. 430 mb.

Obiekty, o których mowa w pkt 1-2 stoją obecnie rozgrzebane, ponieważ legionowski Urząd Miasta nie potrafił dogadać się z poprzednim wykonawcą, co w konsekwencji doprowadziło do zerwania umowy. Nie wnikając w to, kto ma rację w sporze, warto raz jeszcze podkreślić, że jak zwykle w takiej rozgrywce najbardziej ucierpieli mieszkańcy?Budowa centrum komunikacyjnego ma zostać ukończona w ciągu 12 miesięcy od udzielenia zamówienia. Oferty w przetargu można składać do 31 marca 2015 roku. Kryteria wyboru to cena ?94% oraz termin gwarancji ?6%. Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Trochę dziwi nas fakt, że Szwajcarzy tak łaskawym okiem patrzą na poczynania Urzędu Miasta w Legionowie.    

Komentarze