Jak PKP Intercity przygotowują się do IV pakietu kolejowego?

inforail
09.04.2019 09:09
0 Komentarzy

PKP Intercity wiedząco zmianach w prawie w 2017 r. przyjęły Strategię, której nadrzędnym celem jestprzygotowanie się do IV pakietu kolejowego – mówił dziś na UniwersytecieŚląskim Marcin Karasiński, dyrektor ds. strategicznych projektów.

Dodał, że jedyną rozsądną drogą, którą powinny podążać PKPIntercity jest rozwój usług. Obecnie, o czym wielokrotnie pisaliśmy na łamachInfoRail.pl, szeroko realizowany jest plan inwestycyjny. Wydano już 2 mld zł na projekty taborowe.

Jeśli efektem liberalizacji ma być tylko rozwój konkurencjina trasach z Warszawy do Katowic czy Krakowa to czy to będzie pożądany efekt? –pytał Karasiński. Podał, że w tej chwili na tych trasach jest 20 połączeń. Napewno efektem liberalizacji będzie pojawienie się na nich jeszcze lepszegotaboru. Ale, zdaniem przedstawiciela PKP Intercity chodzi o obsługę całego systemui rywalizację między gałęziami transportu tj. skutecznie konkurowanietransportu kolejowego z transportem drogowym.

PKP Intercity zależy aby liberalizacja odbyła się także naobszarze obowiązków, nie tylko praw. Dziś ok. 70% wykonywanych połączeń topołączenia realizowane w ramach umów PSC, zaś pozostałe 30% to połączeniakomercyjne. Nie można doprowadzić do sytuacji, że operator w ramach połączeń międzywojewódzkich zostanietylko z tymi niedochodowymi – stwierdził Marcin Karasiński.

Wszyscy chcemy, żeby jakość połączeń była na poziomiesatysfakcjonującym. PKP Intercity chcą przeznaczyć 20 mld na inwestycje w tabor.Chcielibyśmy, aby jak najwięcej z tych pieniędzy trafiło do polskich producentów,którzy jednak, jak wiadomo, mają ograniczone możliwości produkcyjne – dodał przedstawicielprzewoźnika.


Komentarze