TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jak pracują rewidenci taboru w PKP Intercity? [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.10.2017 12:42:08
Jak pracują rewidenci taboru w PKP Intercity? (źródło: PKP IC)

Młotek, manometr i suwmiarka – to tylko niektóre z narzędzi towarzyszących im na co dzień. Rewidenci odpowiadają za przygotowanie pociągów do trasy i bezpieczeństwo pasażerów. To oni decydują, czy dany skład wyruszy w drogę. Na czym polega praca rewidenta taboru?

Pociąg pod kontrolą

Przygotowanie pociągu do trasy zaczyna się już w momencie, gdy skład wraca do stacji postojowej. Wówczas do akcji wkraczają rewidenci taboru, którzy przeprowadzają kontrolę techniczną pojazdu. Pierwszym krokiem jest przyjęcie pociągu, czyli sprawdzenie sprawności poszczególnych elementów pojazdu oraz czy jakaś część podczas przejazdu nie uległa uszkodzeniu. W tej pracy rewidentów wspomaga specjalna aplikacja PKP Intercity, w której zawarte są informacje o wszystkich zdarzeniach i usterkach, wpisywane przez kierownika pociągu podczas przejazdu. Natomiast z rozmowy z maszynistą pozyskują wiadomości uzupełniające zawarte w aplikacji dane. Dzięki temu na start otrzymują komplet informacji o wykonanym przejeździe i stanie pociągu. Następnie rewidenci przeprowadzają własną kontrolę pojazdu i decydują, co wymaga naprawy przed kolejnym kursem.

Dobry słuch to podstawa

Najważniejsze czynności podczas kontroli pociągu to sprawdzenie zestawów kołowych i próba hamulca. Jak zaznacza Tomasz Nasiłowski, rewident taboru PKP Intercity, w pracy przydaje się dobry słuch, pomocny przy rozpoznaniu pierwszych usterek. Młotkiem ostukuje się obręcze w składach wagonowych, tak by odnaleźć tzw. "płaskie miejsca" lub inne uszkodzenia w zestawach kołowych – tłumaczy Tomasz Nasiłowski – Dobry odgłos, to dźwięk metaliczny, który świadczy, że obręcz nie jest uszkodzona. Sygnałem alarmowym jest głuchy dźwięk sugerujący przesunięcie obręczy, a więc poważną usterkę. Przy usuwaniu uszkodzeń rewidenci współpracują m.in. z elektromonterami, ślusarzami i mechanikami. Po naprawie usterek przez pracowników technicznych, muszą ponownie sprawdzić cały skład. Jeżeli pojazd jest w pełni sprawny, zapewniający bezpieczną podróż, kierują go do mycia, sprzątania i nawadniania.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Rewidenci taboru sprawdzają każdy pociąg przed jego odjazdem i to oni zatwierdzają jego gotowość do drogi. Wśród rutynowych czynności można wymienić także weryfikację książek pokładowych, tablic relacyjnych i sygnałów świetlnych. Pracownicy sprawdzają też, czy w składzie działa oświetlenie, ogrzewanie i klimatyzacja. Najważniejszą czynnością pod względem bezpieczeństwa jest próba hamulca, którą rewidenci, wraz z maszynistą, wykonują przed samym odjazdem pociągu. Po pozytywnie zakończonej kontroli pojazdu i próbie hamulca rewidenci przekazują odpowiednie informacje do dyżurnych ruchu.

Nadzór składów po naprawach

Do zadań rewidentów należą także m.in. oględziny taboru wyłączonego z ruchu z przyczyn technicznych oraz ustalenie warunków transportu pociągu ze szlaku do stacji technicznej. Jednocześnie rewidenci nadzorują jazdy próbne składów po wykonanych naprawach. Dodatkowo, po przejściu odpowiednich szkoleń, mogą zatwierdzać ich odbiór techniczny przed wprowadzeniem do ruchu.

Nie tylko dla mężczyzn

Praca rewidenta może kojarzyć się z zawodem typowo męskim. Tymczasem po raz pierwszy od blisko 20 lat w Zakładzie Centralnym PKP Intercity na stanowisku rewidenta pracuje kobieta. Katarzyna Rurka z koleją związana jest od ponad 24 lat. W czasie swojej wcześniejszej pracy zajmowała się różnymi zadaniami – od czyszczenia tapicerki, przez wymianę tablic relacyjnych w pociągach aż po rewizję taboru. Doświadczenie kolejowe jest bardzo przydatne. Dzięki temu łatwiej poznać specyfikę pracy na tym stanowisku – podkreśla.

Jak zostać rewidentem?

Zawód rewidenta taboru wiąże się z dużą odpowiedzialnością. W pracy na tym stanowisku liczy się spostrzegawczość i umiejętność działania pod presją czasu. Przydaje się również wiedza i doświadczenie w pracy na kolei, dlatego często rewidentami zostają osoby, które wcześniej pracowały na różnych kolejowych stanowiskach lub ukończyły szkołę o profilu kolejowym.

Przed rozpoczęciem kursu kandydaci przechodzą specjalne testy, których celem jest sprawdzenie predyspozycji do wykonywania zawodu rewidenta. Szkolenie trwa około 2 lata i kończy się egzaminem uprawniającym do pracy na stanowisku. W ramach kursu kandydaci m.in. zdobywają umiejętności w pracy przy naprawie i utrzymaniu taboru. Lubię swoją pracę. Od wielu lat interesuje się pociągami, a jako rewident mogę częściowo realizować swoją życiową pasję. Co więcej, w pracy mogę mieć też do czynienia z nowoczesnymi pociągami – podsumowuje rewident Tomasz Komorniczak.



Sprawdź też:
PKP Intercity
tabor

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...