TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jakie ezt-y dla Pomorza?
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.04.2018 14:59:18
Jakie ezt-y dla Pomorza?

Samorząd Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na nowe składy elektryczne. Jakie?

Składy mają być fabrycznie nowe oraz wyposażone w klimatyzację i sieć wi-fi. Chcemy, aby podróż pomorskimi kolejami była wygodniejsza i szybsza. Niskopodłogowe pojazdy będą posiadać pięć członów i osiem par drzwi. Dzięki temu wsiadanie i wysiadanie pasażerów na stacjach odbywać się będzie bardzo płynnie – informuje marszałek Mieczysław Struk. W każdym pociągu będzie około 200 (min. 195 i min. 30 uchylnych – red.) miejsc siedzących oraz dwa miejsca dla wózków inwalidzkich. – Pasażerowie coraz chętniej łączą przejazdy koleją z jazdą rowerem. Dlatego w składach będzie co najmniej 20 miejsc do przewozu rowerów – dodaje. Bezpieczeństwo pasażerom zapewni system monitoringu. W każdym pociągu będzie również mobilny defibrylator. Dynamiczny system informacji pasażerskiej zapewni pełną informację o przebiegu podróży. Informacje np. o ewentualnym opóźnieniu, najbliższej stacji czy prędkości pociągu będą wyświetlane na specjalnych monitorach.

Pociągi mają być wyposażone w silniki asynchroniczne prądu przemiennego o łącznej mocy ciągłej min. 2000 kW. W przypadku awarii jednego z silników musi istnieć możliwość fizycznego odłączenia zasilania poprzez wyłączenie falownika zasilającego daną grupę silników i kontynuowanie jazdy na pozostałych sprawnych dwóch silnikach. Prędkość eksploatacyjna została określona na 160 km/h. Każdy pojazd ma zostać wyposażony w 8 szt. dwupłatowych na każdej stronie pojazdu – rozmieszczone na przeciwko siebie.

Konstrukcja i parametry ezt muszą spełniać wymogi każdorazowo obowiązujących norm i przepisów a także wymagania pozostałych obowiązujących norm PN-EN, kart UIC oraz TSI w zakresie niezbędnym do uzyskania Zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla typ pojazdu kolejowego zgodnego z TSI.

Komputer pokładowy powinien posiadać funkcje sterowania siły pociągowej, siły hamowania (układ prędkości zadanej) z modułem ERTMS/ETCS poziomu 2 (urządzenia/system ETCS 2 musi posiadać odpowiednie certyfikaty potwierdzające jego sprawność), kierunku jazdy oraz lokalizacji położenia pojazdu na otwartej przestrzeni w technologii GPS, urządzeniami pomocniczymi.

Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć wraz z trzecim ezt oprzyrządowanie, narzędzia i przyrządy pomiarowe konieczne do wykonywania obsługi technicznej poziomu utrzymania P1 do P3.

Długość pięcioczłonowego pojazdu to max 100 m, według propozycji wykonawcy. Trwałość konstrukcji to min. 30 lat.

Wykonawca przedstawi 3 propozycje wizualizacji do uzgodnienia w ciągu 2 miesięcy od daty podpisania umowy, z których wybrana zostanie jedna.

Każdy z ezt-ów będzie bezprzedziałowy, z jednoprzestrzennym wnętrzem. Preferowany układ foteli (kierunek mocowania) w kierunku jazdy pojazdu, po jednej (prawej) stronie pojazdu, z drugiej strony w przeciwnym kierunku, dotyczy foteli w układzie rzędowym, mocowane na kantali do ściany w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla urządzeń czyszczących. Fotele w układzie 2 + 2. Finalny układ foteli do uzgodnienia z zamawiającym, który wymaga prezentacji minimum 2 modeli siedzeń. Fotele mają być ergonomiczne, z zagłówkiem (z profilowaną tapicerką siedzenia, oparcia i zagłówka). 5. Szerokość fotela min. 450 mm. Mają być wandaloodporne, z podłokietnikami o szerokości 50 mm.

W każdym składzie będą dwie toalety, Jedna przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wyposażona w przewijak dla niemowląt. Znajdzie się tu specjalny pojemnik na zużyte pieluchy jednorazowe dla niemowląt wyposażony w układ pochłaniania nieprzyjemnego zapachu.

Docelowo nowe pociągi będą kursować na zelektryfikowanej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dwa pierwsze składy wyjadą na tory jeszcze w 2018 r. Zastąpią one wysłużone pociągi na trasie do Słupska, Tczewa czy Malborka.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pomorskie
ezt
przetarg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....