Jakie manewrówki po modernizacji w FPS?

inforail
13.06.2019 15:01
0 Komentarzy

Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity wybrało H. Cegielski –Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu na wykonawcę modernizacji 13 spalinowychlokomotyw manewrowych SM42.

Warte 90 mln zł brutto postępowanie jest częściąnajwiększego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Jego przedmiotembyło wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz zmodernizacją 13 lokomotyw spalinowych serii SM42. Oferta złożona przez H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych opiewała na kwotę blisko 6,95 mln złbrutto za wykonanie naprawy z modernizacją jednej lokomotywy. Całkowita wartośćzamówienia wyniesie więc 90,3 mln zł brutto.

Jakie lokomotywy pomodernizacji?

Posiadane przez PKP Intercity lokomotywy serii SM42 zostanązmodernizowane na dwuagregatowe z funkcją zasilania wagonów w energięelektryczną. Lokomotywy zyskają nowoczesne silniki spalinowe, spełniające normęemisji spalin na poziomie Stage IIIB. Rozwiązania, które pojawią się wlokomotywach takie jak m.in.mikroprocesorowe sterowanie, poprawią właściwości trakcyjne pojazdu, a takżepozwolą zmniejszyć zużycie paliwa. Po modernizacji poprawi się bezpieczeństwopracy lokomotyw, a także ich niezawodność. Niższe będą także kosztyeksploatacji unowocześnionych pojazdów serii SM42. Zaplanowane prace przyczyniąsię do zwiększenia komfortu pracy maszynistów. Zastosowane rozwiązania wpłynąna obniżenie hałasu i drgań zarówno tych emitowanych do otoczenia jak i tych,które mają wpływ na personel obsługujący lokomotywę oraz opcjonalnie napasażerów.

Zmodernizowane lokomotywy będą wykorzystywane przedewszystkim do pracy manewrowej. Ponadto będą mogły być wykorzystywane do obsługiczasowo zamykanych części szlaków z uwagi na modernizacje linii kolejowych,obsługi pociągów w awaryjnych sytuacjach związanych z uszkodzeniami trakcji orazsezonowo uruchamianych składów, prowadzonych po niezelektryfikowanych szlakach.

Modernizacja w ramachunijnego dofinansowania

Modernizacja zostanie zrealizowana w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 dla projektów”Przyspieszamy komfortowo – unowocześnianie wagonów i zakup lokomotyw dla PKPIntercity S.A” oraz „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów ilokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKP Intercity podpisało umowę na realizacjęwskazanych projektów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) w 2018roku. Pozyskane środki są elementem największego programu inwestycyjnego whistorii PKP Intercity „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, którego celemjest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortupodróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru jużposiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 rokuokoło 7 mld zł.


Komentarze