TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jakie nieprawidłowiowści w Kolejach Śląskich?
PAP - Opublikowano: 31.01.2013 09:22:49
Jakie nieprawidłowiowści w Kolejach Śląskich?

Niedostateczna ilość taboru i personelu kolejowego, niewłaściwe traktowanie pasażerów i braki w dokumentacji systemu zarządzania w sytuacjach kryzysowych - to główne nieprawidłowości wskazane przez Urząd Transportu Kolejowego po grudniowej kontroli w Kolejach Śląskich. Rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego Maciej Domański poinformował, że przeprowadzona w grudniu ub.r. kontrola samorządowej spółki Koleje Śląskie wykazała kilkanaście nieprawidłowości, które przyczyniły się do chaosu, jaki zapanował po przejęciu przez tę spółkę całości przewozów w regionie. W środę UTK wysłał Kolejom Śląskim wystąpienie pokontrolne z szeregiem zaleceń związanych z wykrytymi nieprawidłowościami oraz z informacją o wszczęciu postępowań administracyjnych. Wcześniej przewoźnik ustosunkował się do protokołu kontroli. W środę rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba poinformował, że raport zawierający zalecenia pokontrolne jeszcze nie dotarł do spółki;gdy to nastąpi, wszystkie zalecenia zostaną niezwłocznie wdrożone.

W ocenie UTK Koleje Śląskie, przejmując w grudniu wszystkie przewozy w regionie, nie zapewniły właściwej ilości i stanu technicznego taboru niezbędnego do obsługi przygotowanego przez siebie rozkładu jazdy. Nie dysponowały też odpowiednią do tak znacznego wzrostu zakresu usług liczbą maszynistów i drużyn konduktorskich. Nie zadbały o poinformowanie pasażerów o czekających ich utrudnieniach. Urząd wskazał też na braki w dokumentacji systemu zarządzania Kolei Śląskich. \'W wyniku kontroli wszczynamy cztery postępowania administracyjne. Mogą zakończyć się one decyzjami administracyjnymi, czyli kategorycznym nakazem usunięcia nieprawidłowości w wyznaczonym w terminie. Niezastosowanie się do nich groziłoby przewoźnikowi sankcjami, w tym karami pieniężnymi\' - powiedział Domański. Jak wyjaśnił, jedno z postępowań dotyczy naruszenia zbiorowych praw pasażerów i destabilizacji nowego rozkładu jazdy. Drugie wynika z braków w dokumentacji związanej z systemem zarządzania bezpieczeństwem i niewykonania wcześniejszych zaleceń pokontrolnych dotyczących tej dokumentacji. Dwa kolejne są spowodowane niezrealizowaniem przez Koleje Śląskie zaleceń pokontrolnych z 8 listopada ub.r. oraz niepoinformowaniem UTK o działaniach podjętych dla realizacji tych zaleceń.

UTK już w sierpniu 2012 r. zwracał uwagę na problemy, jakie mogą mieć Koleje Śląskie z przygotowaniem się do przejęcia przewozów w regionie. \'W październiku i listopadzie prezes wysyłał pisma do zarządu Kolei Śląskich i ówczesnego marszałka województwa. W zdecydowany sposób ostrzegał, że w ocenie urzędu nie są one przygotowane do tak znacznego poszerzenia usług\' - stwierdził rzecznik. Jak dodał, decyzja o rozszerzeniu licencji na cały region została wydana po złożeniu przez Koleje Śląskie oświadczenia nt. taboru, personelu, ubezpieczeń, wiarygodności finansowej i reputacji. W jego ocenie \'w tych oświadczeniach wszystko wyglądało bardzo dobrze\'.

Według rzecznika kontrola w Kolejach Śląskich miała charakter rutynowy i została przez UTK wszczęta na początku grudnia, przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Z powodu wykrytych uchybień przedłużono ją do 15 grudnia. Utrudnienia na kolei w woj. śląskim rozpoczęły się 9 grudnia, gdy całość przewozów w regionie przejęła spółka Koleje Śląskie. Z powodu kłopotów z taborem, awarii oraz błędów organizacyjnych firma nie poradziła sobie z pełną realizacją przygotowanego przez siebie rozkładu jazdy. Na podstawie umowy zawartej z samorządem regionu Koleje Śląskie miały docelowo uruchamiać dziennie 629 pociągów;wcześniej po torach woj. śląskiego jeździło ich ok. 480. Początkowo spółka odwoływała ponad 90 kursów dziennie. Po kilku dniach udało się ustabilizować sytuację, oznaczało to jednak m.in. wprowadzenie na części linii autobusowej komunikacji zastępczej, na kilka połączeń międzywojewódzkich wróciły natomiast Przewozy Regionalne. W kolejnych dniach przewoźnik sukcesywnie zastępował autobusy pociągami. W związku z chaosem, jaki powstał, stanowiska stracili prezes Kolei Śląskich Marek Worach i jego zastępca Artur Nastała. Potem do dymisji podał się też marszałek woj. śląskiego Adam Matusiewicz. Pierwszym dniem roboczym, w którym Koleje Śląskie przywróciły kursowanie pociągów na wszystkich możliwych trasach, był 31 grudnia.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
UTK
kontrola
Koleje Śląskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....