TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jakie objazdy w trakcie remontu E 20 Poznań ? Warszawa?
InfoRail - Opublikowano: 31.10.2016 08:22:22 5 komentarzy
Jakie objazdy w trakcie remontu E 20 Poznań ? Warszawa?

PKP PLK szykują remont linii kolejowej łączącej Poznań z Warszawą. Jak wiadomo każde prace modernizacyjne wiążą się z utrudnieniami w ruchu kolejowym. Nie inaczej będzie także i w tym przypadku. Jak zatem pojadą pociągi?

Zakres projektu obejmuje odcinek linii E 20/C-E 20 o łącznej długości około 235 km. Prace będą prowadzone na linii kolejowej E 20 na odcinku Sochaczew ? Swarzędz (229,5 km) i linii kolejowej C-E 20 na odcinku Placencja ? Łowicz Główny (5 km).

Jak informuje MIB z uwagi na obecny stan infrastruktury, zakres prac obejmuje wszystkie branże w tym: przebudowę nawierzchni i podtorza, peronów, przejazdów, budowę 2 wiaduktów drogowych, przebudowę/budowę obiektów inżynieryjnych, wymianę sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych, przebudowę urządzeń nietrakcyjnych, przebudowę systemu sterowania ruchem kolejowym (SRK) oraz sieci i urządzeń teletechnicznych.

Podstawowym celem wprowadzenia optymalizacji harmonogramu projektu poprzez uwzględnienie zamknięć dwutorowych, jest skrócenie czasu realizacji projektu, szczególnie robót budowlanych tak, aby dotrzymać terminu kwalifikowalności projektów z I naboru CEF, tj. do końca 2020 roku.

W celu intensyfikacji prac poprzez udostępnienie szerokiego frontu robót wykonawcom PKP PLK wypracowały harmonogram realizacji, zakładający znaczne ograniczenia ruchu pociągów, w tym przerwy w ruchu. Po przeprowadzonej analizie możliwości w ograniczeniu ruchu kolejowego oraz uzyskiwanych efektów w zakresie skrócenia czasu realizacji, PKP PLK planują wdrożenie następujących zamknięć dwutorowych linii kolejowej E 20:

odcinek Konin ? Podstolice: czerwiec 2017 - lipiec 2018;

odcinek Barłogi ? Konin: lipiec 2018 - czerwiec 2019;

odcinek Kutno ? Barłogi: wrzesień 2018 - październik 2018.

Uwzględniając powyższe, termin zakończenia robót budowlanych przewidywany jest przez PKP PLK na grudzień 2019 roku.

Jeżeli chodzi o trasy objazdowe to PKP PLK planują poprowadzenie pasażerskich pociągów dalekobieżnych trasami objazdowymi poprzez linie kolejowe nr 353, 131, oraz okresowo liniami nr 18, 11 oraz nr 1. Czas przejazdu najszybszych pociągów pasażerskich na trasie Warszawa ? Kutno ? Zamków ? Gniezno ? Poznań wyniesie około 3h 15 min.

Dla pociągów towarowych przewidziano trasy objazdowe z wykorzystaniem linii kolejowych nr 11, 12, 14, 272 ? trasy południowe, oraz linii kolejowych nr 9, 18, 131, 353 ? trasy północne.

W zakresie obsługi ruchu regionalnego na zamkniętych odcinkach przewiduje się rozbudowaną organizację komunikacji zastępczej połączenia autobusowe w różnych relacjach skomunikowane z pociągami regionalnymi z wykorzystaniem drogi krajowej nr 92 i autostrady A2. W chwili obecnej trwają uzgodnienia w przedmiotowym zakresie pomiędzy PKP PLK i Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

Projekt pn. "Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa ? Poznań ? pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ? Swarzędz" znajduje się na liście projektów podstawowych w Krajowym Programie Kolejowym. PKP PLK SA otrzymała dofinansowanie na rzecz przedmiotowego projektu w ramach I konkursu instrumentu CEF ("Łącząc Europę").



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Poznań
Warszawa
  • www – 31.10.2016

    Właściwie do jakiego standardu będzie modernizowana E20, że trzeba ją w całości zamknąć? Jak to jest, że w Wielkiej Brytanii zamykają magistralę na weekend, a od poniedziałku pociągi już hulają do następnego weekendu. O co właściwie chodzi? Ktoś uwierzy, że będzie modernizowany cały odcinek naraz?Jeżeli tak wszystko pozamykają to kto utrzyma IC? Rozumiem, że podatnik.

  • TT – 31.10.2016

    Jeśli zamykać to tylko aby modernizować do 200-250 km/h. Inaczej to zupełnie nie ma sensu. Wyrzucanie pieniędzy w błoto.

  • anarh – 31.10.2016

    to wszystko to jest robione "jakoś to będzie" i w przesłosci i teraz . taka natura słowianszczyzny z domieszką "homosowietkus

  • Wszystko jasne – 01.11.2016

    @anarhJawohl! Du Herrenmensch. To ... taka natura germanszczyzny z domieszką "homoNazikus". A teraz "sieg heil" ?

  • Andrzej – 01.11.2016

    Ja może czegoś nie rozumiem, albo na czymś się nie znam, ale logiki tu brak. Możę gdzieś jest, ale niech mi to ktoś kompetentny wyjaśni. Mówi się, żę czas przejazdu skróci się o kilkanaście minut. Przecież dla tych kilkunastu minut nie warto rozbierać całej linii. Mówi się, że będzie zrobione nowe zasilania, i będą mogły jeździć Pendolino. Przecież - o ile ja się orientuję - po linii z jednopoziomowymi skrzyżowaniami nie wolno jeździć prędzej, niż 160 km/h, więc jakie Pendolino. Możę chcą puścić Pendolino do Berlina, a od granicy po modernizacji 250 km/h? Ale o ile wtedy skróci się czas przejazdu do Berlina i znowu, czy opłaca się remont całej linii dla takich kilkunastu minut? I wreszcie, czemu takiego remontu nie robiono od razu? Ludzie już się ucieszyli, PKP IC zanotowała wzrost liczby pasażerów, czy na pewno drugi raz wrócą do kolei? Przy tej okazji, ma być remont linii Warszawa Lublin do 160 km/h i to samo Warszawa Białystok. Dopiero co te linie były pozamykane, na trasie do Lublina Wyścig Pokoju na busach, a oni zrobili tylko do 120 i teraz znowu zamkną? Czy nie lepiej po pierwsze robić raz, a od razu do ostatecznej postaci, a po drugie, czy nie lepiej przeznaczyć środki na drugi tor linii Radom Warszawa, drugi tor linii Słupsk Wejherowo, czy remont krótkiej linii Zbierz Kutno. Już nie mówię o Kraków Jęzor.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....