TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jakie pociągi dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?
INFORAIL - Opublikowano: 04.09.2014 09:39:55 3 komentarze
Jakie pociągi dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PESA Bydgoszcz dostarczy Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Pomorskiego trzy dwuczłonowe (218Mc) oraz siedem trójczłonowych (219M) spalinowych zespołów trakcyjnych (DMU) z przeznaczeniem do obsługi połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jakie to będą składy? Otóż to pierwsze w kraju zespoły trakcyjne z napędem spalinowym wyposażone w system ERTMS/ETCS poziomu 2. Pojazdy zostały zaprojektowane jako jednoprzestrzenne, z dwoma kabinami maszynistów, z możliwością jazdy w obu kierunkach. Konstrukcja DMU zapewni wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy z prędkością eksploatacyjną do 120 km/h. Pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesny napęd silnikami wysokoprężnymi spełniającymi najnowsze normy emisji spalin poziomu III B i przekładnie hydrodynamiczne gwarantujące płynność i wysoką dynamikę jazdy. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym designem i kolorystyką, przyjaznym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz monitoring, gwarantujący bezpieczeństwo pasażerów, WiFi i gniazdka 230V umożliwiające podłączanie multimediów. Posiadają 6 miejsc do przewożenia rowerów.DMU dostosowane będą do obsługi peronów PKM. Umożliwią podróżowanie osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. W części pojazdu z niską podłogą zostanie zabudowana toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych (TSI PRM) a w drzwiach wejściowych zamontowane platformy pozwalające na wjazd pasażerom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.Charakterystyka pojazdów:- całkowita pojemność pojazdów 250 osób / 350- napęd –2 x 390 kW, przekładnie hydrodynamiczne,- klimatyzowany przedział pasażerski i kabiny maszynisty,- ergonomiczna konstrukcja i wyposażenie kabiny maszynisty,- jednoprzestrzenne wnętrze z dużymi powierzchniami okien,- pojazd przystosowany do przewozu osób- niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich(kabina WC wg wymagań TSI PRM), ponad 50 % części pasażerskiej z niską podłogą,dodatkowy stopień w drzwiach do wsiadania z niskich peronów,- dynamiczny system informacji pasażerskiej, monitoring wnętrza,- 2 /3 pary drzwi na stronę pojazdu,- sprężyny pneumatyczne w II stopniu usprężynowania,- system kontroli i diagnostyki pojazdu,- trakcja wielokrotna do 3 pojazdów,Dane techniczne pojazdów 218Mc/219M:Typ pojazdu 218Mc (pojazd dwuczłonowy) 219M (pojazd trójczłonowy) Rozstaw szyn 1435 mm 1435 mm Układ osi B’- 2 - B’B’- 2 - 2 - B’Prędkość maksymalna 120 km/h 120 km/h Długość całkowita 41 700 mm 54 730 mm Szerokość maksymalna 2 890 mm 2 883 mm Wysokość maksymalna 4 085 mm 4 185 mm Pojemność pojazdu 250 osób (100 miejsc siedzących) 350 osób (150 miejsc siedzących) Prześwit drzwi 1300 mm 1300 mm Ilość drzwi na stronę 2 3 Przekładnia trakcyjna Hydrodynamiczna Hydrodynamiczna Moc zespołu napędowego 2 x 390 kW 2 x 390 kW Kategoria wytrzymałości zgodna z PN EN 12663 kat. P III zgodna z PN EN 12663 kat. P II
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
PKM
218Mc
219M
  • sphinx – 04.09.2014

    Pomimo nazwy 219M to nie będą wzmocnione Atribo/SA136, a SA133 z dodatkowym członem w środku.

  • gunter – 05.09.2014

    Trudno się do czegoś doczepić w tym szynobusie, porządny, solidny sprzęt.

  • Prezes_MW – 06.09.2014

    Zobaczymy, jak przyjedzie. Mam nadzieję, że będzie dobrze. lotnisko w 3mieście wreszcie się cywilizuje!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....