TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jaskółki już wożą pasażerów
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 06.02.2013 12:30:38
Jaskółki już wożą pasażerów

Rosyjskie jaskółki wożą już pasażerów. W pierwsze liniowe kursy wyruszyły 23 stycznia. W ceremonii uruchomienia połączeń, która odbyła się w Moskwie udział wzięli m.in. wiceprezesi RŻD - Valentin Gapanovich i Mikhail Akulov, a także Dmitry Pegov –odpowiedzialny w RŻD za koleje dużych prędkości, Victor Stepov –szef October Railways czy Jochen Eickholt, reprezentujący producenta –firmę Siemens. \'Lastochka to elektryczny pociąg, wykonany według innowacyjnego projektu w dziedzinie transportu pasażerskiego. Przeznaczony jest do pracy w rosyjskim klimacie i spełnia nasze standardy technologiczne i specjalne wymagania w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Spełnia także potrzeby pasażerów, nawet tych najbardziej wymagających - powiedział Valentin Gapanovich. Przypomniał także, że rosyjskie koleje prowadzą aktualnie rozmowy, których celem ma by utworzenie w Rosji spółki joint venture, zajmującej się produkcją szybkich pociągów, w tym także jaskółek. Jako ciekawostkę możemy przytoczyć fakt, że pierwszym pasażerem, który kupił bilet na przejazd jaskółką była Irina Zadaura, która mieszka w Bologoye. W nagrodę dostała od Dmitry Pegova pamiątkowy…dyplom.

Lastochki kursują na dwóch trasach: St. Petersburg - Chudovo - Novgorod-on-Volkhov i St. Petersburg - Chudovo - Bologoye. Jeszcze w tym roku pojadą z Kazania i Soczi.

Przypomnijmy, że w 2009 roku Koleje Rosyjskie zamówiły u Siemensa 38 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro RUS za 410 milionów euro. Opcja przewiduje możliwość dokupienia kolejnych 16 zespołów za 170 mln euro. Pojazdy będą serwisowane przez producenta przez 40 lat za 500 mln euro. Co istotne, Desiro mają stanowić ozdobę Soczi podczas zimowych igrzysk olimpijskich w 2014 roku.

Desiro RUS bazuje na serii Desiro ML (MainLine), przeznaczonej do eksploatacji na dłuższych dystansach. Pojazdy przystosowano do rosyjskich warunków eksploatacji –m. in. do temperatur rzędu - 40 stopni Celsjusza. Nadwozie posiada dopuszczalną w rosyjskiej skrajni szerokość 3480 mm. Podłoga znajduje się na wysokości 1400 mm nad główką szyny, a wózki są przystosowane do rozstawu osi 1520 mm. Długość Desiro RUS to 126,462 m, a masa –270 t.

Moc napędu wynosi 2,55 MW. Pojazdy będą w stanie pokonywać nachylenia do 4%. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Desiro RUS są dwusystemowe, dostosowane do zasilania 25 kV 50 Hz AC oraz 3 kV DC. Zespół jest dostosowany do jazdy ukrotnionej (2 pojazdy w składzie). Więcej na temat składów Desiro RUS pisaliśmy tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
RŻD
Siemens
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....