Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jasne procedury organizowania podróży osób niepełnosprawnych w PKP IC

inforail
22.09.2017 19:16
0 Komentarzy

Od 1 października PKPIntercity wprowadza jasne i precyzyjne procedury organizowania pomocy iprzejazdów osób z niepełnosprawnościami.

Wszelkie informacje o tym znajdą się w nowej, intuicyjnejzakładce. Dodatkowo na stronie internetowej przewoźnika pojawi się specjalnieprzygotowana wyszukiwarka składów dostosowanych do potrzeb osób zniepełnosprawnościami.

PKP Intercity modernizuje swoją flotę, aby zapewnić osobom zniepełnosprawnościami komfortową podróż. W zakresie realizowanych inwestycjiprzewoźnik zwiększa liczbę pociągów dostosowanych do potrzeb OzN. W ramachaktualnej strategii taborowej na lata 2016-2020 zyska 40 wielofunkcyjnychwagonów COMBO o podwyższonym standardzie. Na ich pokładach znajdą się m.in.udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Bezpieczeństwo ponadwszystko

PKP Intercity mając na względzie bezpieczeństwo i komfortosób z niepełnosprawnościami rekomenduje przejazdy pociągami wyposażonymi wudogodnienia. W takich składach drużyna konduktorska świadczy usługę asysty. Wprzypadku pomocy osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, pomoc polega nauruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy znajdującej się na wyposażeniutaboru. O potrzebie otrzymania asysty należy poinformować przewoźnika conajmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży.

Naszym priorytetem jest zagwarantowanie wszystkim grupompasażerów komfortowego i bezpiecznego przejazdu. Poprzez wdrożenie nowych zasadchcemy zapewnić odpowiednie warunkiprzejazdu osobom z niepełnosprawnościami, gwarantujące zarównobezpieczeństwo podróżnego jak i personelu, który na co dzień udziela pomocy napokładach składów PKP Intercity – powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKPIntercity.

Łatwiejsze planowanie

Zbiór informacji dotyczących udogodnień w składach PKPIntercity, formularz zamówienia asysty czy inne istotne dane niezbędne wplanowaniu podróży osób z niepełnosprawnościami znajdą się w nowej, dedykowanejzakładce na stronie internetowej przewoźnika. Aby ułatwić pasażerom wybórpociągu z odpowiednimi udogodnieniami, powstaje specjalna wyszukiwarka.Podróżny po wpisaniu szczegółów podróży (daty i relacji) oraz wybraniuinteresujących go usprawnień, np. wagonu z platformą czy windą, otrzyma listędostosowanych składów. Do dyspozycjipasażera będzie dedykowana wyszukiwarka, jednak w momencie wystąpieniawątpliwości z wyborem taboru dostosowanego, pomocą posłużą konsultanciInfolinii oraz kasjerzy.

Szczegółowe informacje o dostosowaniu wybranego składu dopotrzeb osób z niepełnosprawnościami można uzyskać w kasie biletowej, CentrumObsługi Klienta lub dzwoniąc na Infolinię PKP Intercity. Przewoźnik rekomendujezakup biletu z wyprzedzeniem – w dostosowanych składach znajduje sięograniczona liczba miejsc dla osób podróżujących na wózkach.

Poglądowa wersja nowej zakładki znajduje się pod linkiem: www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje-dla-osob-z-niepelnosprawnoscia-i-osob-o-ograniczonej-sprawnosci-ruchowej/

Bezpieczna ikomfortowa podróż

Do dyspozycji pasażerów w czasie przejazdu jest obsługapociągu. Udzieli ona wszelkich informacji dotyczących połączenia, udogodnień wskładzie oraz zasad bezpieczeństwa. Dodatkowo konduktorzy powiadomią pasażera opołożeniu pociągu oraz stacji docelowej. Nowoczesne pociągi typu EZTprzystosowano również do potrzeb osób niewidomych oraz niedowidzących – miejscasiedzące oznaczono alfabetem Braille'a. W składach zespolonych, czyli wPendolino, PesaDARCIE i Flircie3, podróżni mogą skorzystać z ofertygastronomicznej – przestrzeń dostosowana do ich potrzeb znajduje się tuż obokmiejsca przeznaczonego do konsumpcji. Ponadto niepełnosprawni pasażerowie wskładach zespolonych mogą skorzystać ze specjalnie przystosowanej toalety, wktórej znajduje się przycisk alarmowy – naciskając go, podróżni mogą liczyć naszybką pomoc drużyn konduktorskich w nieprzewidzianych sytuacjach.


Komentarze