TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jedna z najnowocześniejszych zajezdni kolejowych
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.04.2019 12:46:41
Jedna z najnowocześniejszych zajezdni kolejowych

Dzięki uprzejmości Siemens Mobility w ubiegłym tygodniu mieliśmy okazję odwiedzić jedną z najnowocześniejszych zajezdni kolejowych na świecie.

Zlokalizowany w Dortmundzie obiekt powstał specjalnie z myślą o serwisowaniu pociągów Desiro HC dla przewoźnika (Rhine Ruhr Express) RRX. To, co charakteryzuje zajezdnię pełna jej automatyzacja, która umożliwia utrzymanie dostępność pociągów na poziomie ponad 99%. Łącznie jest ich 82, a prace serwisowe Siemens będzie realizował przez kolejne 32 lata.

W skład zajezdni wchodzą sześciotorowy warsztat, trzypiętrowy magazyn, budynki socjalne, portiernia, zewnętrzny skład części oraz budynki mieszczące myjnię. Przy serwisowaniu pociągów wykorzystywane są nowoczesne technologie, takie jak:

• cyfrowa "dokumentacja"- wszelkie prace odbywają się bez użycia dokumentów w formie papierowej. Pracownicy otrzymują zadania, oraz wszelkie niezbędne informacje dotyczące mających nastąpić napraw na tabletach;

• inteligentna diagnostyka - dzięki licznym czujnikom pociągi nieustannie dostarczają zajezdni danych na temat ich statusu również podczas prac naprawczych i konserwacyjnych. Każdy elektryczny zespół trakcyjny generuje od 1-4 miliardów jednostek danych w ciągu roku;

• konserwacja zapobiegawcza - dzięki zastosowaniu inteligentnych algorytmów możliwa jest dokładna analiza krytycznych komponentów pociągu:

- głównym zadaniem jest wykrycie wszelkich odchyłek od normy w celu obliczenia przewidywanych błędów, a następnie przekazanie zaleceń mechanikom w warsztacie, tak aby wykonywali planowane prace serwisowe lub inne czynności, które będą zapobiegały awariom,

- dzięki tym informacjom, wszelkie prace mogą być planowane i organizowane zanim pociąg dojedzie do zajezdni,

- w ten sposób niezbędne części zamienne mogą być przygotowywane przed rozpoczęciem prac serwisowych, a praca mechaników koordynowana w sposób optymalny. Taka strategia sprawia, że pociąg spędza tak mało czasu w zajezdni jak to jest tylko możliwe i zaraz może wracać na trasę

- system kontroli pojazdu (AV) - kiedy pociąg wjeżdża na teren zajezdni, mija specjalną bramkę AVI, gdzie koła, osie oraz powierzchnie toczne kół w każdym wagonie są sprawdzane za pomocą nowoczesnej technologii laserowej. Dane są bezpośrednio kierowane do systemu zarządzania, danymi, gdzie zostają przetworzone,

- drukowanie 3D - zajezdnia wyposażona jest w wysoce wydajną drukarkę 3D, która szybko i bezpośrednio produkuje wszelkie plastikowe części, które w przeciwnym wypadku nie byłyby dostępne w tak krótkim czasie i za tak niską cenę.

Ciekawostką jest poziom zatrudnienia w bazie serwisowej. Łącznie prace przy pociągach realizuje 75 osób. Jeden pracownik ma przypadać na jeden skład! Jak twierdzi Siemens zatrudnienie w bazie nie przekroczy 90 osób. Taki schemat utrzymania pociągów możliwy jest dzięki automatycznemu ich diagnozowaniu. To, co ciekawe, zaczyna się zanim jeszcze pociąg zjedzie do zakładu. Czujniki, zamontowane w każdej jednostce na bieżąco zbierają informacje, które przekazywane są do serwisu. Jeżeli wykryta zostanie awaria ekipa jest od razu po zjeździe pociągu gotowa do jego naprawy.

Jak wspomniano wcześniej wszystko odbywa się "cyfrowo" przy wykorzystaniu aplikacji, komputerów, smartfonów i internetu. Papier nie jest w zasadzie wykorzystywany.

Co ważne zajezdnia sama drukuje części do pociągów, wykorzystując drukarkę 3D. To znacznie skraca czas oczekiwania na nie. Co więcej Siemens w ten sposób uniezależnił się od zewnętrznych dostawców. Części transportowane są po zajezdni … rowerami towarowymi. Bardzo ciekawy pomysł!

Pociągi Desiro HC ruszyły na trasy w grudniu 2018 roku. Siemens będzie utrzymywał je przez 32 lata, a więc prawdopodobnie przez całe ich życie. Każdy pociąg ma 105 metrów długości, składa się z czterech segmentów, z czego dwa są piętrowe i oferuje 400 miejsc. To o 25 % więcej niż inne pociągi użytkowane na liniach, na których kursują. Podczas służby pociągi są sprzęgane z dwóch zestawów, tworząc pociąg ekspresowy z ośmioma wagonami i około 800 miejscami. Jednostki posiadają Wi-Fi, gniazda sieciowe, składane stoliki oraz lampki do czytania w wagonach pierwszej klasy, jak również zaawansowany system informacyjny oraz klimatyzację. Są, o czym mieliśmy okazję przekonać się, bardzo ciche. I wygodne, niezależnie od klasy, w które pasażer podróżuje. Co ciekawe są to pierwsze pojazdy Siemens Mobility wyposażone w specjalną powłokę na okna wzmacniające sygnał radiowy i dostęp do sieci internetowej o ponad 50%. Internet rzeczywiście działa bez zastrzeżeń. Pociągi rozwijają maksymalną prędkość 160 km/h i są wyposażone w asystenta maszynisty wspomagającego hamowanie i przyspieszanie składu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Desiro
Dortmund
Niemcy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....