Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jesienią pociągi mają wrócić na linię 447. Prace trwają

inforail
10.04.2018 10:38
0 Komentarzy

Widać już nowe peronyna 6 przystankach modernizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A liniiGrodzisk Mazowiecki – Warszawa.

W Pruszkowie będzie odnowiona zabytkowa wiata, budowany jestnowy tunel drogowy. W Brwinowie szykuje się nowy wiadukt kolejowy. Inwestycjaza 285 mln zł znacznie ułatwi komunikację w aglomeracji warszawskiej.

W Pruszkowie przebudowane będzie przejście podziemne dlapieszych. W połowie kwietnia wykonawca zbuduje specjalną konstrukcję, dziękiktórej będzie możliwe przesunięcie połowy wiaty o około 40 metrów w kierunkuWarszawy. Następnie rozpoczną się prace w przejściu podziemnym. Po zakończeniurobót, w sierpniu, wiata „wróci” na swoje miejsce i zostanie przytwierdzona dosłupów. Przewidziano także renowację obiektu. Na peronie zamontowane zostanąnowe ławki, megafony i tablice informacyjne. Prace wykonywane są zgodnie z zaleceniamikonserwatora zabytków.

Bezpieczniejszą i sprawniejszą komunikację w Pruszkowiezapewni nowy tunel pod linią kolejową w na wysokości ulicy Działkowej. Będą z niego korzystać kierowcy, rowerzyści ipiesi. Obecnie wykonywane są ściany szczelinowe.

Na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie,Piastowie, Ursusie i we Włochach wykonawca wybudował już ściany peronowe.Trwają prace w we wszystkich siedmiu przejściach dla pieszych. Układane sąsieci kanalizacyjne, elektryczne i odwodnienie.

W Brwinowie wykonawca zdemontował stary wiadukt.Przygotowywana jest nowa konstrukcja obiektu, bardziej wytrzymała i dostosowanado wyższych prędkości pociągów.

Na szlakach między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawązamontowano już prawie wszystkie słupy i bramki sieci trakcyjnej. Wykonawca pozdemontowaniu starych torów, przygotował odpowiednio podtorze. Ułożono jużprawie połowę nowych torów. Dojechało na budowę już 250 tysięcy ton tłucznia i kruszywa oraz 57tys. podkładów. Dostarczonych będzie jeszcze około 60 tysięcy ton tłucznia iokoło 10 tysięcy podkładów.

Jesienią na linię aglomeracyjną wrócą pociągi. Pasażerowieskorzystają z nowych peronów i przystanku w Parzniewie. Wszystkie perony iprzejścia podziemne są dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.Po nowych torach będzie mogło jeździć więcej składów. Zmodernizowana infrastrukturazapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat.

Wartość inwestycji nalinii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 milionów złotych.

Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – GrodziskMazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską zInstrumentu „Łącząc Europę”.

Liczby inwestycji:

· 22 kmprzebudowanej linii kolejowej (43 km torów)

· 22 km przebudowanejsieci trakcyjnej

· 15 nowychrozjazdów

· 7 przebudowamostów i wiaduktów

· 5 Przebudowanychprzejść podziemnych

· 2 nowe przejścia podziemne

· 1 wybudowanytunelu drogowego (w Pruszkowie)

· 6 zmodernizowanychstacji i przystanków

· 1 nowyprzystanek (Parzniew)

· Wszystkieobiekty będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.


Komentarze