TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jeśli Siemens to Vectron
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.10.2017 09:27:16 4 komentarze
Jeśli Siemens to Vectron

Cały czas żyjemy przetargiem na nowe elektrowozy dla PKP Intercity. Krąg potencjalnych dostawców jest mimo wszystko dość wąski, i pojawienie się kogoś spoza trójki (alfabetycznie) Newag, PESA i Siemens będzie zaskoczeniem.

Rzecz jasna w rozmowach i Stadler i Bombardier zapewniali, że mogą dostarczać i mają w swojej ofercie lokomotywy, to jednak wskazana na wstępie trójka otwarcie mówi o poważnym zainteresowaniu tym konkretnym przetargiem. Na tegorocznych targach w Gdańsku wszyscy trzej producenci wystawili swoje lokomotywy. Tylko Siemens zdecydował się na oficjalną prezentację.

Co jest mocną stroną Vectronów? Przede wszystkim to, że są brane "z półki" i odpowiednio doposażane pod kątem konkretnego zamówienia. Producent jest jednym ze światowych liderów dostaw lokomotyw. Również w Polsce ma już sukcesy w tym segmencie rynku kolejowego. Przypomnijmy, że to właśnie Siemens wygrał ostatni przetarg na dostawy lokomotyw dla PKP CARGO. Wygrał nie mając właściwie żadnej konkurencji. Ostatnie zamówienie na elektrowozy dla PKP Intercity padło łupem nie kogo innego jak Siemensa, co prawda nie były to jeszcze Vectrony a Eurosprintery. 
Właśnie owa modułowość Vectronów sprawia, że firma może zaproponować krótkie terminy realizacji zamówienia. Zwracał na to uwagę Piotr Dybowski z Siemensa. Umożliwia to budowanie ich bez konkretnego zamówienia. I tak wszystkie powstają jako lokomotywy białe. Dopiero potem są przystosowywane do potrzeb zamawiającego. W znacznej części są też podobne do siebie. Producent, wspólnie z zamawiającym, dogrywa tylko szczegóły. To daje przewagę Siemensowi, który może zrealizować zamówienie w krótkim czasie. Dość powiedzieć, że zamówienie dla PKP CARGO zostało zrealizowane przed czasem wymaganym umowami.
Jeśli Siemens to Vectron. To właśnie lokomotywy są najbardziej rozpoznawalnym znakiem firmy w Polsce. Co prawda, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, chce wejść na polski rynek z Mireo, to jednak nadal lokomotywy mają największą szansę na znalezienie nowych odbiorców w Polsce. Czy jednym z nich będą PKP Intercity? 

Co więcej lokomotywy te mają dopuszczenie do ruchu w znacznej części krajów europejskich. W przypadku postawienia przez przewoźnika takich wymagań firma nie będzie musiała uruchamiać całej procedury, bo stosowne "papiery" już ma.


Sprawdź też:
lokomotywa
Vectron
Siemens
  • xtrain – 05.10.2017

    Najlepiej nie Siemens! Tylko polska lokomotywa, która będzie kolejnym etapem rozwoju i wygenerowaniem zysku dla polskiego producenta oraz umożliwi tańszy serwis w późniejszym okresie.

  • Przemo – 05.10.2017

    Ja jestem tego zdania że lokomotywy jednosystemowe do poruszania się po polsce to tylko polskiej produkcji ale wielosystemowe z dopuszczeniami do innych państw to vecrton pasuje najlepiej.

  • sphinx – 05.10.2017

    @xtrain
    Nie tańszy serwis tylko tańszy zakup. I potem się czołgaj z 60% dostępnością, ściąganiem podzespołów z Hiszpanii (bo preferowany polski producent unika krajowych dostawców), wykręcającym się producentem który śmiało korzysta z politycznych nacisków, na które PIC jest podatny, szczególnie po "dobrej zmianie".

  • G.kolejarz – 05.10.2017

    Nasi musieli by być bezgranicznie bezmyślni aby dać sobie wcisnąć to Mireo.Lokomotywy owszem ze względu na krótki czas oczekiwania na produkt. PRy mogłyby się tym Mireo zainteresować -Przewoźnik dalekobieżny -nie.To tak jakby kiblem przez całą Polskę jechać.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...