Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest odpowiedź na pytania o liczbę wagonów w pociągach do Terespola i Łodzi

inforail
16.11.2017 17:30
0 Komentarzy

Mamy odpowiedź nazapytanie w sprawie pociągów do Terespola i Łodzi. Andrzej Bittel odnosi się dokwestii liczby wagonów w składach. Nie jest to odpowiedź zaskakująca.

Wiceminister informuje, że zestawienia składów pociągów naliniach komunikacyjnych Łódź – Warszawa, Kraków – Warszawa oraz Warszawa –Terespol podlegają znacznemu zróżnicowaniu z uwagi na dysproporcje wwystępujących potokach pasażerskich. Warszawa, Kraków oraz Łódź należą donajczęściej wybieranych kierunków podróży. Na podstawie danych PKP IntercityBittel wyjaśnia, że w okresie styczeń – wrzesień br. pomiędzy Warszawą aTerespolem zrealizowano:

około czternastokrotnie mniej przejazdów w porównaniu doodcinka Warszawa – Łódź;

około dwudziestotrzykrotnie mniej przejazdów w porównaniu doodcinka Warszawa – Kraków.

Biorąc pod uwagę powyższe należy uznać, że tak znaczącaróżnica w liczbie przewożonych podróżnych jednoznacznie determinuje równieżodmienne zestawienia pociągów – twierdzi Bittel. Wiceminister MIB odnosi siętakże do kwestii poprawy warunków podróży na trasie do Terespola, która rzekomo zniechęca do wyboru kolei, jakoszybkiego i wygodnego środka transportu.

Należy zauważyć, że zarówno Ministerstwo Infrastruktury iBudownictwa, jak i PKP IC zdają sobie sprawę ze stanu technicznego taboru, wtym również używania przez przewoźnika wagonów o znacznym stopniuwyeksploatowania – stwierdza Bittel. Niemniej jednak kwestia poprawyjakościowej w skali całego parku taborowego PKP IC, związana jest z działaniamio charakterze średnio i długoterminowym, obejmującymi perspektywę około 15 lat.Przewoźnik, coraz więcej inwestuje w zakup oraz modernizację swojego taboru.Ostatnie lata pokazały, że pasażerowie chcą wybierać kolej jako środektransportu, jednakże ich wymagania jako klientów znacząco wzrosły. Należypodkreślić, że opiewająca obecnie na ok. 2,5 mld złotych Strategia taborowa PKPIC w znaczącej większości skupia się na inwestycjach w ten właśnie segmentrynku – podaje wiceminister.

Zaznacza, że czas potrzebny na realizację programutaborowego związany jest z możliwościami finansowymi przewoźnika, zdolnościamirynku produkcji i modernizacji taboru kolejowego oraz uwarunkowaniamidotyczącymi rozszerzenia rozkładu jazdy w ramach kolejnych edycji rozkładówrocznych.

Bittel informuję również, że PKP IC w ramach rozkładu jazdy2017/2018 zaplanowało uruchomienie pociągu IC (11009/128; 127/11018) „Skaryna”relacji Warszawa Zachodnia – Brest-Centralny – Warszawa Zachodnia (dalejskomunikowanego z pociągiem kolei białoruskich do i z Mińska). Wskazany pociągIC „Skaryna” zestawiony będzie z wagonów o standardzie adekwatnym do kategoriihandlowej IC, tj. o podwyższonym standardzie i wyposażonych m.in. wklimatyzację.


Komentarze